کد خبر 205691
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در ماه آتی میلادی (ماه مه) مانوری گسترده با مشارکت 30 کشور جهان در خلیج فارس برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سیمون آنکونا، معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا با اعلام این خبر گفت: مانور مذکور با مشارکت 30 کشور جهان در خلیج فارس و دریای عمان برگزار می‌شود و هدف آن رویارویی با عملیات مین‌ریزی و جمع‌آوری مین و نیز بالا بردن سطح هماهنگی میان نیروهای کشورهای شرکت‌کننده در این مانور است.

وی گفت: مانور مذکور در بازه زمانی شش تا سی‌ام مه (16 اردیبهشت تا 9 خرداد) برگزار خواهد شد و کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و هواپیماهایی از کشورهای شرکت‌کننده در آن مشارکت خواهند داشت.

معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا ادامه داد: مهمترین چیزی که ما در این مانور نظامی بزرگ به دنبال آن هستیم بالا بردن امنیت تجارت دریایی و تبادل تجاری در خلیج فارس است.

از سوی دیگر، روزنامه میدی تایمز اعلام کرد که آمریکا قصد دارد کشتی‌های نظامی خود را به یک نوع توپ لیزری مجهز کند که این سلاح توانایی رساندن آسیب جدی به کشتی‌های مهاجم را دارد.



این روزنامه اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا به زودی کشتی جنگی یو اس اس بونس را به نسخه آزمایشی از این سلاح پیشرفته مجهز می‌کند تا قبل از استقرار این سلاح در خلیج فارس مورد آزمایش قرار گیرد.

نیروی دریایی آمریکا مدت‌هاست بر روی پروژه توپ لیزری خود کار می‌کند اما این اولین بار است که قصد دارد آن را به خارج از آب‌های منطقه‌ای خود بفرستد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرگ بر امریکا ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 2
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند! مرگ بر امریکا
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    آینه آینه! خودتی! آینه! خب لیزر برق میخاد. یه مشکل کوچیک تو سیستم برق، اونو از کار میندازه
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    دوستان لیزر واقعا تبلیغاتیه... لیزر نیاز به چند دقیقه زمان تمرکز برای ذوب کردن بدنه داره در حالی که ظرف کمتر از یک ثانیه میشه با مانور سریع از قفل راداری لیزر فرار کرد.. مشکل بزرگ دیگری هم که داره در برابر هر ماده ای میزان متفاوتی از نفوذ رو داره یعنی در برابر مواد جدید ناشناخته می تونه کاملا بی مصرف باشه شرایط آب و هوایی و وجود تراکم بالای آب در میان هدف هم عملا قدرتش رو بسیار کاهش می ده نیاز به منبع قدرت بسیار بالا قدرت در حد یک نیروگاه برق برای هر شلیک هم غیر اقتصادی بودن این سلاح رو نشون میده......
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    در اصل این سلاح فقط برای کور کردن پهپادها و قایق های تندرو با سرعت نور بخاطر سرعت بالا داشتن قایق های تندرو و پهپادها هست.......
  • علیرضا ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    شما سنتون به بلوغ نرسیده دوست عزیز! هرجا رفتم حرفای مسخره شمارو باید تحمل کنیم:| بحث علمی کن اه اه:|
  • حسن ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    گيرم ليزر هم آواردن كه چي ؟؟؟ يعني از بمب اتم هم قوي تره؟؟؟ يعني ديگه نميشه كشتي هاشو با ا‍ژدر زد؟ با14000000بمب اتم هيچ غلطي نمي تونه بكنه اينم روش
  • فرهاد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    اسم ليزرش؛ليزر m243 هستش كه سرعتش؛با سرعت نور برابری ميكنه و روی شناورهای بالای 50 تن؛نصب ميشه و هدفش ؛قايق های سريع و گشت زنی و پهباد ها و جت های جنگی و موشک های بالستيك؛ايران هستش!اميدوارم وزارت دفاع و نيروهای مشترک دريايی سپاه و ارتش؛فكری به حال دفع و انهدام اين سامانه بکنند.
  • صادق ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    کارمون تمومه.با لیزر بخار میشیم!
  • دکتر امین ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    rq170هم تو بوغ و کرنا بود که ایران بادش رو خالی کرد،فقط رو سیاهی اون می مونه واسه اونایی که یه ذره خود باوری ندارن مثل علیرضا که میاد تو مشرق نیوز کامنت می ذاره،محض اطلاع بعضی دوستان،نیروهای مسلح ایران از چندین سال قبل در مورد تسلیحات لیزری واحد تحقیقات و فناوری داره و چند باری فقط به طور کلی تنها به اسم دستاورد های شگرف اعلام شده و گفته شده به علت فوق سری بودن هیچگونه جزئیات اعلام نمیشه تا که به وقتش اعلام کنن،تا کور شود هر آنکه نتوان دید...
  • مهران ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    لیزر!میخاید بچه بترسونیت؛تمام ارتشتونم جمع کنید هیچ غلطی در مقابل ایمان مردم ما نمیتونیت کنید
  • ایمان ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    به امید خدا خلیج فارس رو به گورستان آمریکاییها تبدیل میکنیم
  • Mehdi.Sh ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    نترس کاری به تو ندارن.
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    اول شما ببین که میتوانند ازش استفاده کنند و ما اجازه میدیم بعد نظر بده!
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    آمریکا کاربرد سلاحهایش ایجاد خونریزی در مراسم عروسی ها و کشتن کاروان های جشن در افغانستان و کودکان مظلوم است آر این ها شبیه همان سلاحهایی هستند که در دولت بوش احمق گفته می شد!! حالا نوبت قمپوز در کردن در خلیج همیشه فارس است که این گرگ هار آمریکا زیادی به چاخان های خود می بالد اگر آمریکا در هر جای دنیا در این زمان در گیر شود مطمئن باشد بدست حریف دندانهای شکار خودرا ناقص خواهد کرد آن وقت روز عروسی اروپا است که روی ثروت باد آورده در لاشه آمریکا جشن خواهند گرفت و خیلی وقت است که اروپایی ها در آرزوی آن روز لحظه شماری می کنند.
  • محمد ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    دوستان نظرات خوبی دادن ولی یادتون باشه بهترین حمله ضد حمله است. هیچ وقت نباید قدرت دشمن رو مسخره کرد. بلکه باید از قدرت خودش برای نابودی خودش استفاده کرد. دشمن آینه ای است برای نشان دادن نقطه ضعفهایمان . و این نوع رزم شیوه مولایم حضرت علی علیه السلام است . هدف از این حرفا میخوام بگم که اگر عقل در راه خداوند متعال و یکتا بیندیشد قطعا برنده واقعی خواهد بود. یا حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس