کد خبر 203787
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹

فرماندار بوشهر با اشاره به استقبال زائران از مناطق راهیان نور دریایی از کاهش 60 درصدی تلفات تصادفات در بوشهر در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق،  غلامحسین خسروی با تشریح اقدامات رفاهی و تفریحی برای مسافران نوروزی در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر بویژه شهرستان بوشهر از جاذبه‌های گردشگری ساحلی و میراث فرهنگی غنی برخوردار است.

وی با اشاره به آثار باستانی هخامنشی و آثار مناطق تجاوزات انگلیسی‌ها به عنوان جاذبه‌های گردشگری برای مسافران نوروزی تصریح کرد: بناهای تاریخی زمان قاجاریه نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری بوشهر به حساب می‌آید.

خسروی ادامه داد: همچنین از 3 سال گذشته راهیان  نور دریایی با ظرفیت پذیرایی از بیش از 3 هزار زائر فراهم شده است و زائران می‌توانند از طریق دریایی از سواحل بوشهر به سمت جزیره خارک عزیمت کرده و نقاط و آثار دفاع مقدس را مشاهده کنند. زیرا بوشهر از جمله شهرهایی به حساب می‌آید که 5 شهید در دفاع مقدس در جنگ مستقیم با آمریکایی‌ها داشته‌ است و امسال برای چهارمین سال متوالی اردوی راهیان نور دریایی در ایام نوروز برپا شده است.


غلامحسین خسروی فرماندار بوشهر

وی با اشاره به ویژگی‌های دیگر شهرستان بوشهر از جمله جزیره خارک که در زمان دفاع مقدس هر روز توسط عراق بمباران می‌شد، افزود: 18 کیلومتر سواحل بوشهر ساحل‌سازی‌های لازم صورت پذیرفته است و تمام شرایط برای اقامت مسافران در مراکز تفریحی شهرستان انجام شده بطوریکه با رشد و استقبال 30 درصدی مسافران نسبت به سال گذشته مواجه بوده‌ایم که بر این اساس مدارس و کمپینگ‌هایی نیز در سواحل برای اقامت مسافران مهیا کرده‌ایم.

خسروی به ایجاد امنیت و فراهم آوردن بهداشت محیط و آب و رفاه برای مسافران در مراکز خرید شهرستان بوشهر بیان داشت: برنامه‌های فرهنگی گسترده‌ای نیز برای مسافران جهت بازدید آنها از جزیره خارک با استفاده از نیروهای هلال احمر و پلیس فراهم شده است.

فرماندار بوشهر ادامه داد: گردش دریایی با لنج و کشتی نیز برای مسافران نوروزی صورت می‌پذیرد و نمازخانه‌هایی نیز جهت اقامه نماز برای مسافران توسط نهادهایی مانند هلال احمر فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در بوشهر نیز نسبت به نوروز سال گذشته 60 درصد کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس