کد خبر 1593754
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

به گزارش مشرق،کانال مُحَلِّل در ایتا در مطلبی پیرامون حمله ایران به اسرائیل نوشت:

در عملیات شهید سلیمانی سال ۹۸، مهم‌تر از هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد، انهدام تاسیسات راداری و جاسوسی در پایگاه الحریر به عنوان تقاطع پایگاه‌های سیا و در نتیجه کور شدن سیا در منطقه برای حداقل ۳ ماه و پایان فتنه‌های عراق و لبنان در آن سال بود.

مهم ترین هدف در عملیات وعده صادق چه بود؟+ تصاویر

در عملیات وعده صادق نیز به نظر مهم‌تر از زدنِ نواتیم و رامون، تهاجم به پایگاه متسحکم اطلاعاتی رژیم در ارتفاع ۲۱۰۰ متری جبل‌الشیخ بود. این پایگاه علاوه بر هدایت اطلاعاتی ترورهای اخیر رژیم مخصوصا حمله به سفارت، وظیفه استراق سمع و تحلیل آن‌ها و کمک به نیروی هوایی رژیم را برعهده داشت(در این پایگاه تجهیزات متعدد نیروی هوایی وجود داشت).

در این پایگاه همچنین واحد ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی ماموریت‌های خاصی داشت. با توجه به اینکه موشک‌ها برای رسیدن به نواتیم و رامون با حرکتی طولی، از شمال به جنوب فلسطین اشغالی حرکت کرده و برخی نیز رهگیری شدند، جبل‌الشیخ اما در شمال ارتفاعات جولان قرار داشته و قطع به یقین اصابات دقیق و متعددی صورت گرفته است.

هدف مهم بعدی پایگاه رامون بود که نقش مهمی در حملات رژیم به سوریه ایفا می‌کرد(مانند حمله به حلب). به جز اهمیت وجود ۳ اسکادران جنگنده و بالگرد، این پایگاه مقر لشکر ۹۸ ارتش رژیم صهیونیستی نیز بود. لشکر ۹۸ نقش مهمی در جنایات ارتش کودک‌کش در غزه ایفا می‌کرد و همان لشکری بود که چند روز قبل از خان‌یونس عقب‌نشینی کرد.

پایگاه نواتیم همچنین مقر اصلی جنگنده‌های F35 رژیم صهیونیستی بود. صهیونیست‌ها این پایگاه را امن می‌دانستند زیرا در آن رادار باند X قرار داده بودند که قادر به کشف تهدیدات از ۵۰۰۰ کیلومتری است.

مهم ترین هدف در عملیات وعده صادق چه بود؟+ تصاویر

اما همانطور که قبلا هم گفته شده بود، مسیر بسیاری از موشک‌ها طولی و شمال به جنوب طراحی شده بود تا همه عبور موشک‌ها را دیده، رعب و وحشت در سرزمین‌های اشغالی حاکم شده و البته صحنه‌های بی‌نظیری در کرانه باختری و قدس خلق شود. بنابراین این مسئله با علم به وجود چترهای پدافندی گسترده در مسیر صورت گرفت در غیر این صورت، امکان دور زدن سامانه‌های پدافندی نیز وجود داشت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    4 0
    امثال زیباکلام حالا میاند بگند ایران غیر گنهکارهارو هدف قرار نمیده‌‌،
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    5 0
    . در واقع این تیم ملی ب موشکی ایران بود. ایران از موشک های اسرائیل زنش اسنفاده نکرد فتاح سجیل خرمشهر خیبرشکن ارش غزه و... برای بازی اصلی نگه داشته شدن
  • US ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    دلار هفتاد تومنی؛ مهم ترین دستاورد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس