به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی با عنوان نقش حیاتی مهاجران در حمایت از رشد اقتصادی بدون ایجاد تورم نوشت:

با توجه به افزایش قابل توجه نیروی کار مهاجر در ایالات متحده از زمان همه‌گیری کرونا، شاهد تأثیرگذاری ملموسی بر اقتصاد این کشور هستیم. بر اساس گزارش اخیر اداره آمار کار، تنها در ماه مارس، تعداد 303,000 شغل جدید ایجاد شده است.

چنین نرخ رشدی عموما با افزایش سطح قیمت‌ها همراه است، اما برخلاف انتظارات، تورم با افزایش چشمگیری مواجه نشده است. اگرچه نرخ رشد سالانه قیمت‌ها بیش از 3 درصد می‌باشد، اما این رقم همچنان به طور قابل توجهی پایین‌تر از اوج 9 درصدی ثبت شده در سال 2022 باقی مانده است.

نقش حیاتی مهاجران آمریکا در حمایت از رشد اقتصادی بدون ایجاد تورم

کارشناسان اقتصادی این پدیده را به روند صعودی مهاجرت از زمان همه‌گیری کرونا مرتبط می‌دانند. آن‌ها بر این باورند که ورود این نیروی کار جدید به کشور، به بنگاه‌های اقتصادی در تأمین تقاضا بدون ایجاد فشار تورمی بر قیمت‌ها یاری رسانده است.

به عنوان مثال، اقتصاددان ارشد بخش آمریکا در شرکت گلدمن ساکس اشاره می‌دارد که افزایش مهاجرین منجر به گسترش نیروی کار شده و در نتیجه، ثبات نسبی در سطح دستمزدها را به همراه داشته است. اداره بودجه کنگره نیز پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2033، نیروی کار ایالات متحده می‌تواند با رشدی معادل 5.2 میلیون نفر مواجه شود که عمدتا ناشی از افزایش نرخ مهاجرت خواهد بود. این پیش‌بینی نشان‌دهنده نقش محوری مهاجرین در حمایت از ایجاد شغل بدون تشدید تورم می‌باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    3 1
    این مطلب یعنی کسایی که قاچاقی از آمریکای جنوبی به ایالات متحده اومدن تونستن جیب سرمایه دار های زیاده خواه آمریکایی رو پر کنند و این سرمایه دار ها با پرداخت دستمزد های پایین، به قیمت بیکار کردن آمریکایی ها خودشون رو ثروتمند تر کردن.
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      و در ضمن هرکی میخواد بره اونور پناهنده بشه یا مهاجرت کنه حواسش باشه که دیگه از حقوقهای درست حسابی برای اکثریت مردم خبری نیست، همون بخور نمیر خودمونه!!
    • رضا IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      اشتباه به عرضتون رسوندن جناب بی نام، به هر دزد خلافکاری که قاچاقی از مرز رد بشه نمیگن مهاجر. این هایی که این مقاله بهشون گفته مهاجر، کسایی هستند که دزدانه وارد آمریکا شده اند و خلافکارند نه مهاجر.
  • هادی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 0
    اقتصاد آمریکا با بلعیدن صنایع اروپا سر ما موند. برای چرخیدن چرخ این صنایع هم کارگر لازمه. اونم از نوع مفت و ارزون قیمتش. پس جی بهتر از مهاجر ننه مرده.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 1
    لابد میخواهید نتیجه بگیرید که سیل مهاجران افغانی به نفع اقتصاد ماست اما توجه نمی کنید که چند درصد مهاجران به آمریکا از بهترین متخصصان رشته های مختلف هستند.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      موضوع اینه افغانی ها مهاحر نیستتد. مهاجمند. مهاجرت قانون داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس