کد خبر 1591808
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی USA Study در مطلبی با عنوان نگرانی اروپا از بازگشت ترامپ به کاخ سفید به گزارش یورونیوز پرداخت و نوشت:

حدود 8 ماه دیگر انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده برگزار می‌شود. در حالی که رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ فشرده گزارش می‌شود، نتایج شماری از نظرسنجی‌های فعلی حاکی از برتری رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا است.

در این میان اروپا با نگرانی به نتیجه این انتخابات نگاه می‌کند. اگر دونالد ترامپ پیروز شود و یک متحد دیگر ناتو توسط ولادیمیر پوتین مورد حمله قرار گیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا وی به طور متناسب و در راستای منافع نزدیک ترین شرکای آمریکا واکنش نشان خواهد داد؟ یا اینکه خواهد گفت مسئولیتی برای پاسخگویی ندارد؟

در هفته‌های اخیر دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی‌ دیدگاه‌های سیاست خارجی‌اش را در قبال اروپا و جنگ در اوکراین اظهار کرده است. او به دنیا گفته است که اگر کشورهای عضو ناتو حداقل دو درصد از تولید ناخالص داخلی‌شان را برای دفاع هزینه نکنند، روسیه را تشویق می‌کند تا هر کاری که می‌خواهد با متحدان آمریکا انجام دهد. او همچنین گفته که می‌تواند در 24 ساعت مسئله اوکراین را حل کند.

هیچ کدام از این اظهارات برای سران اروپایی آرامش‌بخش نیست.

ایان باند، معاون مرکز اصلاحات اروپایی، در میزگردی در یورونیوز هشدار داد که ترامپ «تابع و مطیع» ولادیمیر پوتین رئیس ‌جمهوری روسیه است؛ مقامی که یک تهدید برای متحدان اروپایی آمریکا محسوب می‌شود.

ولاد گئورگه، نماینده پارلمان اروپا از گروه لیبرال «نوسازی اروپا»، نیز خواستار تقویت بنیه دفاعی اروپا شد و گفت: اکنون می‌بینیم که اگر آمریکایی‌ها بخواهند دست از کمک به اروپا بردارند، مشکل بزرگی به وجود خواهد آمد. بنابراین ما باید بلند شویم و روی پای خودمان بایستیم. باید تکیه به ‘برادر بزرگتر’ را رها کنیم و نیروهای مسلح واقعی خودمان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها باید بدانند که مسئول اعمال خودشان هستند و نه مسئول اتفاقات دیگر کشورها، گفت: این باید نقطه شروعی باشد که ما بر تاسیسات خودمان، بر ارتش‌های خودمان سرمایه‌گذاری کنیم.

گئورگه با اشاره به اینکه هنوز نتیجه انتخابات آمریکا مشخص نیست، اضافه کرد: مهم نیست چه کسی پیروز انتخابات ایالات متحده خواهد شد. آنچه مهم است این است که ما به عنوان اروپا باید مستقل بمانیم و متحد با هم عمل کنیم. ما باید قوی‌تر باشیم و باید استقلال این را داشته باشیم که تصمیمات خودمان را اتخاذ کنیم.

در همین حال تامی هوتانن از مرکز «ویلفرد مارتنز» نسبت به پدیده «وحشت ترامپ» هشدار داد و گفت: اروپا باید آماده باشد. ما دیگر نمی‌توانیم به حمایت ایالات متحده تکیه کنیم. و در واقع اوکراین اولین چیز است و ما واقعا نیاز داریم که حمایت خود را از اوکراین سه برابر کنیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام مشرق بابت همه چیز ببخشید
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام مشرق بابت همه چیز ببخشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس