کد خبر 1591443
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
ورود کامرون به مناقشه حزبی کنگره آمریکا

وزیر خارجه انگلیس در نظر دارد تا در سفر آتی وی به آمریکا، رییس مجلس نمایندگان این کشور را متقاعد کند تا لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را رفع مسدودی کند.

به گزارش مشرق، روزنامه تلگراف چاپ لندن مدعی شد که دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس قصد دارد تا در سفر آتی به آمریکا، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان این کشور را متقاعد کند تا لایحه کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری مسدود مانده در مجلس نمایندگان را تصویب کمک کند.

کامرون هفته آینده برای دیدار با جانسون و همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، راهی واشنگتن خواهد شد. بسته کمکی جدید کاخ سفید برای اوکراین، ماه‌هاست که به دلیل مناقشات حزبی در کنگره بلاتکلیف مانده است.

گزارش تلگراف در حالی منتشر شده که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به‌تازگی گفته است که این کشور بدون کمک اوکراین، در جنگ با روسیه شکست خواهد خورد.

کامرون دیروز درخواستش از غرب برای تداوم کمک به کی‌یف را در قالب مقاله‌ای در تلگراف بار دیگر مطرح کرد و نوشت که غرب باید ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را متوقف کند.

وی در این سرمقاله که با همکاری استفانی سیجورن، وزیر خارجه فرانسه نگاشته شده است، نوشت: اوکراین باید در این جنگ پیروز شود. اگر اوکراین شکست بخورد، همه خواهیم باخت. هزینه عدم حمایت از اوکراین به مراتب بیشتر از عقب راندن پوتین است.

دولت انگلیس اوایل سال جاری میلادی حمایت از اوکراین را با تعهد کمک نظامی ۳.۲ میلیارد دلاری تشدید کرد و اتحادیه اروپا نیز در قالب کمک بلاعوض و وام، ۵۰ میلیارد دلار برای کی‌یف فراهم آورد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 1
    درود بر اوکرایک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس