کد خبر 1591352
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
مسکو: فرانسه همکاری ضد تروریسم با کرملین را رد می‌کند

«الکسی مشکوف» سفیر روسیه در فرانسه گفت، پاریس همکاری ضد تروریسم با مسکو را در آستانه بازی‌های المپیک تابستانی آینده قطع کرد.

به گزارش مشرق، این اظهارات سفیر روسیه در مصاحبه روز یکشنبه با هفته‌نامه فرانسوی «لو ژورنال دو دیمانش»، اندکی بیش از دو هفته پس از کشته شدن بیش از ۱۴۰ تن در جریان حمله تروریستی به سالن کنسرت «کروکوس» در نزدیکی مسکو بیان شد. فرانسه که امسال میزبان بازی‌های المپیک تابستانی خواهد بود، پس از این کشتار، هشدار تروریسم را افزایش داده و تدابیر امنیتی را در پاریس تشدید کرده است.

مشکوف گفت دو کشور در طول تاریخ با یکدیگر برای مبارزه با تروریسم همکاری داشته‌اند. این دیپلمات روس گفت: «اما اخیرا فرانسه تمام ارتباطات در این زمینه را قطع کرده است. حقایق غیر قابل انکار است؛ امروز فرانسه از اوکراین در زمینه تبادل اطلاعات حمایت قابل توجهی می‌کند، در حالی که اوکراین در روسیه فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دهد.»

اوکراین از زمانی که مسکو عملیات نظامی خود را در این کشور همسایه در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، درگیر ترور و خرابکاری در خاک روسیه شده است. گرچه گروه داعش خراسان مسئولیت حمله به تالار شهر کروکوس را بر عهده گرفت، بازرسان روسی می‌گویند شواهدی پیدا کرده‌اند که حاکی از دخالت احتمالی کی‌یف است.

به گزارش راشا تودی، مشکوف گفت: «چند سال پیش، روسیه تخصص خود را در زمینه امنیت در جریان المپیک سوچی [۲۰۱۴] با فرانسه به اشتراک گذاشت. اما امروز مقامات فرانسه سازوکار ویژه‌ای را برای همکاری با تمام سفارت‌خانه‌های خارجی معتبر در پاریس در زمینه مسائل امنیتی ایجاد کرده‌اند، اما سفارت روسیه در این زمینه دعوت نشده یا به آن اطلاع‌رسانی انجام نشده است.»

این دیپلمات قول داد که روسیه در صورت دریافت اطلاعاتی در مورد تهدید امنیتی در جریان بازی‌ها، پاریس را مطلع خواهد کرد. مشکوف تاکید کرد: «با این حال، ارتباط دشوار خواهد بود، زیرا سفارت ما به طور کامل از هرگونه تبادل اطلاعات در مورد آمادگی برای بازی‌های المپیک جدا شده است. هیچ گفت‌وگویی با ما وجود ندارد.»

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پنجشنبه مدعی شد که روسیه یک کمپین اطلاعات نادرست را با هدف تضعیف بازی‌های آتی اجرا می‌کند. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم این اتهام «کاملا بی‌اساس» را رد کرد.

روابط بین این کشورها همچنان تیره است زیرا فرانسه همچنان یکی از حامیان اصلی اوکراین در اروپاست. مسکو بارها از پاریس به دلیل ارسال موشک‌های کروز SCALP-EG و سایر سلاح‌ها به اوکراین انتقاد کرده و آن را متهم کرده است که به «مزدوران» فرانسوی اجازه می‌دهد برای کی‌یف بجنگند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    فرانسه خودش یکی از سردسته های تروریست هاست که تو عملیات تروریستی مسکو هم با رژیم نازی اوکراین همکاری داشته ، مسکو اصلأ نباید با این جونورا همکاری کنه!!
    • عمیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      اربابت چه التماسی میکنه ولی هرروز فرانسوی ها ردش میکنن خخخخ
    • عمیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      به چه حقارتی افتادین 😂😂😂
  • عمیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    زلنسکی قهرمان یه سیلی دیگ بزن خخخخخ
  • عمیر IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    التماس کن پوتین دمپایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس