چرا عملیات‌های داعش علیه رقبای سرسخت آمریکا متمرکز شده است؟

حمله تروریستی به مجتمع کروکوس و قبول مسئولیت این حمله توسط گروهک تروریستی داعش، بار دیگر نشانگر این بود که نوک پیکان حملات تروریستی این گروهک تنها دشمنان و رقبای ایالات متحده هستند.

به گزارش مشرق، شامگاه جمعه سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو، شاهد یکی از هولناک‌ترین حملات تروریستی در تاریخ کشور روسیه بود. در این حمله تروریست‌ها در ساعت ۱۹:۵۸ به وقت محلی مسکو و پیش از شروع کنسرت وارد این تالار شده و در ساعت ۲۰.۱۱ این ساختمان را ترک و به سوی مرز اوکراین فرار کردند.

در این حمله خون بار تروریستی که با آتش سوزی سقف تالار همراه شد بنابر نقل قول رئیس کمیته تحقیقات روسیه، با احتساب مجروحان فوت شده در بیمارستان تاکنون در مجموع ۱۳۹ نفر در این حادثه جان باختند. به گفته وی، در این حادثه تروریستی، ۴۰ نفر بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست دادند، ۴۵ نفر نیز بر اثر آتش سوزی جان باختند

باستریکین رئیس کمیته تحقیقات روسیه در این زمینه گفت: دو قبضه اسلحه کلاشنیکف، بیش از ۵۰۰ گلوله و ۲۸ خشاب و بطری‌های حاوی بنزین در محل حمله تروریستی کشف شد.

دست کش داعشی، دست آمریکایی

ساعاتی پس از این حمله تروریستی، گروهک تروریستی داعش با صدور بیانیه ای، مسئولیت این حمله جنایت بار را برعهده گرفت.

پذیرش مسئولیت این حمله تروریستی توسط داعش، باردیگر این سوال و نکته را به اذهان عمومی در دنیا یادآور شد که چرا فعالیت های جنایت‌کارانه و حملات تروریستی این گروهک تروریستی بیش از همه نسبت به دشمنان و همچنین رقبای ایالات متحده آمریکا بوده است.

گروهک تروریستی داعش در طی بیش از یک دهه اخیر، هیچگاه رژیم صهیونیستی و همچنین ایالات متحده آمریکا را هدف قرار نداده و بررسی سیر فعالیت‌های این گروهک نشانگر این است که داعش بیش از همه در خدمت منافع آمریکا قدم برداشته است.

نکته جالب توجه در این باره این است که ایالات متحده همچون حمله تروریستی کرمان، پیش از وقوع این حادثه نیز اقدام به اعلام هشدار مبهم و کور، به سرویس امنیتی روسیه کرده بود ولی همچون حمله پیشین داعش در گلزار شهدای کرمان، هیچ داده و اطلاعات قابل توجهی برای پیشگیری از وقوع چنین حملاتی در اختیار دستگاه امنیتی ایران و روسیه قرار نگرفته بود.

آمریکا پس از وقوع حمله تروریستی کروکوس سریعا با رفع اتهام از اوکراین و نسبت دادن این حمله به داعش، از نقش غرب در این حادثه سلب مسئولیت کرد.

در همین زمینه ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز یکشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر نقش نداشتن اوکراین در حمله تروریستی به مسکو و نقش داعش به ظرافت گفت: گروه تروریستی داعش در همه چیز مقصر است!

وی با اشاره به سرعت عمل مقامات آمریکایی در اعلام عامل اصلی حادثه تروریستی کروکوس مسکو افزود: کاش می توانستند به این سرعت موضوع ترور کندی رئیس جمهور پیشین آمریکا را حل کنند که بیش از ۶۰ سال است که نمی توانند بفهمند چه کسی او را کشته است یا شاید داعش هم (در آن ترور نقش داشته است!)

زاخارووا همچنین عنوان داشت: همه اینها نشان می دهد که نخبگان سیاسی ایالات متحده طی دهه‌ها در انواع صحنه‌سازی‌ها و منحرف‌کردن توجه‌ها از جنایات پرمخاطب ماهر شده‌اند.

ساخت آمریکا

پیش‌تر دونالد ترامپ در زمان رقابت‌های انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ و در مصاحبه با برنامه "۶۰ دقیقه" شبکه سی بی اس نیوز گفته بود : هیلاری کلینتون با سیاست‌های احمقانه‌اش داعش را اختراع کرد. او مسئول ظهور داعش است.

در سال گذشته نیز رابرت اف کندی جونیور" برادر زاده جان اف کندی رئیس جمهوری ترور شده پیشین آمریکا و یکی از نامزدهای اولیه حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده در سخنانی به نقش آمریکا در تشکیل داعش اذعان کرده و عنوان داشت: پلیس فاسد است، ما داعش را ایجاد کردیم. ما دو میلیون آواره را روانه اروپا کردیم و زمینه ساز بی ثباتی دموکراسی در آنجا شدیم که منجر به برگزیت شد.

گرچه در طی دهه اخیر، سیاستمداران آمریکایی از مسئولیت خود در تشکیل داعش طفره رفته و از خود رفع اتهام کرده اند ولی سخنان فوق به وضوح نشانگر نقش این کشور در تشکیل غده‌ای سرطانی و تروریستی داعش و تهدید امنیت بین المللی از این طریق است.

چرا صهونیست‌ها هیچوقت مورد حملات داعش قرار نمی‌گیرند؟

گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در طی یک دهه فعالیت رسمی خود، جنایات فراوانی علیه مردم منطقه غرب آسیا و بالاخص کشورهای محور مقاومت از جمله سوریه، عراق، لبنان و همچنین جمهوری اسلامی ایران روا داشته است.

این گروهک که ادعا و داعیه خلافت اسلامی را داشته، در طول عمر نکبت بار خود، حتی بارها بر علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین که متشکل از برادران و مسلمانان اهل سنت هستند موضع گرفته و آنان را نیز تکفیر کرده است.

با بررسی سیر حملات تروریستی این غده سرطانی و همچنین سیر فعالیت‌های این گروهک، نکته ای که به ذهن متبادر می شود این است که داعش نه تنها هیچگاه کوچکترین ضربه و ضرری به رژیم صهیونیستی که بزرگترین جنایتکار علیه بلاد اسلامی و مردم مسلمان فلسطین است وارد نساخته، بلکه دقیقا در زمان و موقعیت‌هایی که اسرائیل در جنگ با مسلمین بوده، داعش کشورهای حامی مردم فلسطین را هدف حملات خود قرار داده است.

با بررسی سیر حملات تروریستی این غده سرطانی و همچنین سیر فعالیت های این گروهک، نکته ای که به ذهن متبادر می شود این است که داعش نه تنها هیچگاه کوچکترین ضربه و ضرری به رژیم صهیونیستی که بزرگترین جنایتکار علیه بلاد اسلامی و مردم مسلمان فلسطین است وارد نساخته، بلکه دقیقا در زمان و موقعیت هایی که اسرائیل در جنگ با مسلمین بوده، داعش کشورهای حامی مردم فلسطین را هدف حملات خود قرار داده است.

گرچه ماهیت شیطانی و مهم‌تر از آن عاملیت داعش برای آمریکا و اسرائیل بر هیچ کسی پوشیده نیست ولی سوال جدی در این زمینه این است که چگونه گروهک‌های تکفیری از جمله داعش هیچگاه برعلیه صهونیست ها و همچنین اربابان آمریکاییشان فعالیتی انجام نمی‌دهند؟

چه کسی از حملات سود می‌برد؟

پس از وقوع حمله تروریستی در تالار کروکوس، مقامات روس و در راس آنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، موضع گیری آمریکا درباره رفع اتهام از اوکراین و همچنین نسبت دادن این حمله به داعش و قبول مسئولیت این حمله توسط داعش را تعجب برانگیز خواندند.

حمله ای در چنین وسعت که مستلزم پشتیبانی های سنگین امنیتی است بیش از اینکه کار گروهک مفلوکی همچون داعش باشد، رد پای سرویس های امنیتی کارکشته متخاصم را نشان می دهد.

در حمله تروریستی اخیر روسیه نیز همانند حمله تروریستی کرمان که منجر به شهادت جمع کثیری از زائران مزار بزرگترین دشمن داعش شهید سپهبد قاسم سلیمانی شد، بیش از هرچیز حمایت های اطلاعاتی و امنیتی و آمریت سرویس های امنیتی غربی و صهیونیستی مشهود است.

در این حمله بلافاصله پس از خروج تروریست‌ها از تالار کروکوس سیتی، انان به سمت مرزهای اوکراین حرکت کردند.

به گزارش ایرنا، پوتین شامگاه دوشنبه در نشست ویدیوکنفرانس گفت: ما می دانیم که چه کسی فرمان حمله تروریستی در کروکوس را داده است.

وی گفت: جنایت وحشتناک در کروکوس، اقدامی برای ارعاب و ایجاد وحشت در جامعه روسیه است که توسط اسلام‌ گرایان افراطی انجام شد؛ این سؤال مطرح می شود که چه کسی از این کار سود می‌برد.

فعالیت تروریستی داعش در سوریه، عراق و لبنان در طی دهه گذشته و حملات تروریستی این گروهک در ایران و روسیه بیش از همه به نفع چه کسی است و کدام بازیگرانی در سطح بین الملل بیشترین سود را از این حملات می‌برند.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: باید به تعدادی از سؤالات دیگر نیز پاسخ داد که آیا اسلام گرایان افراطی واقعاً تصمیم به حمله به روسیه گرفتند؟

این سوال کلید رمزگشایی از فعالیت های داعش است. فعالیت تروریستی داعش در سوریه، عراق و لبنان در طی دهه گذشته و حملات تروریستی این گروهک در ایران و روسیه بیش از همه به نفع چه کسی است و کدام بازیگرانی در سطح بین الملل بیشترین سود را از این حملات می‌برند.

پاسخ این سوال بسیار روشن و واضح است دستکش داعشی در دستان مقامات امنیتی و سردمداران آمریکا است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    مسلما همین است که میگوئی بهیچوجه علیه آدمکشیهای رژیم اشغالگر عمل نمیکنند یعنی این چاقوی ساخت آمریکا دسته خودرا نمیبرد !.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 0
      داعش و جنبش فواحش به مثابه ی دولبه ی یک قیچی عمل می‌کنند که ساخت یانکی هاست
  • عمیر IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    داعش یعنی روسیه ، روسیه یعنی داعش زمانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس