کد خبر 1589707
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
پوتین به صورت آنلاین رای داد

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد کشورش آمران حمله تروریستی اخیر در حومه مسکو را پیدا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین سه‌شنبه در در دانشکده وزارت کشور روسیه افزود: عوامل دخیل در این عملیات تروریستی فارغ از ملاحظات مذهبی و سیاسی، برای پول همه کاری را انجام می‌دهند.

وی در ادامه بروزرسانی اساسی مقررات و سیاست‌های مهاجرتی این کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ افرادی که به سنت ها، تاریخ و زبان روسیه احترام می گذارند باید به این کشور بیایند؛ این باید یک اصل اساسی باشد.

پوتین خاطرنشان کرد:‌ روسیه در دوره سختی از تاریخ خود قرار دارد؛ از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بدخواهان قصد دارند ما را نابود کنند و تحت سلطه خود درآورند.

روسیه به همه ذینفعان و سفارش دهندگان عملیات تروریستی خواهد رسید

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما بدون قید و شرط به صادرکنندگان دستور حمله تروریستی در "کروکوس" خواهیم رسید؛ هیچ عامل قابل اعتمادی در محیط جنایی وجود ندارد، آنها همه کار را برای پول انجام می دهند.

پوتین خاطرنشان کرد: در این محیط تروریستی هیچ عامل قابل اعتمادی وجود ندارد، آنها برای پول هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند، نه با هیچ ملاحظات مذهبی و سیاسی، فقط مسائل مالی، همه چیز نیز به راحتی فروخته می شود، هر اطلاعاتی خرید و فروش می شود، در مورد سفارش دهندگان نهایی هم، ما مطمئناً به آنها خواهیم رسید.

وی تأکید کرد: برای ما مهم است که نه تنها عاملان مستقیم، بلکه همه حلقه های زنجیره و جنایتکار نهایی و ذینفعان آن را شناسایی کنیم.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: ارزیابی جامع اقدامات تمامی سازمان‌های انتظامی، کنترل و نظارتی که مسئولیت این کارها را بر عهده داشتند، اکنون در حال انجام است.

وی تاکید کرد که کل تحلیل وضعیت باید بسیار عینی باشد، زیرا مهم است که امنیت مکان های شلوغ را به سطح جدیدی ارتقا دهیم.

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به پرتاب بمب های آتش زا قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به فاجعه انسانی منجر شد.

در این حمله تروریستی ۶۹۵ نفر از جمله ۱۵ کودک آسیب دیدند که از این تعداد تاکنون ۱۴۴ نفر جان باخته‌اند. در میان اسامی جانباختگان، نام پنج کودک نیز دیده می‌شود.

سرویس‌های امنیتی روسیه ابتدا ضمن اعلام خبر دستگیری چهار عامل این حمله تروریستی در هنگام فرار به سمت مرز اوکراین در منطقه بریانسک، شمار بازداشت‌شدگان اولیه را ۱۱ نفر اعلام کردند. طی روزهای بعد،‌ خبرهایی درباره دستگیری عوامل دیگر این پرونده از جمله افراد تأمین‌کننده سلاح برای تروریست‌ها منتشر شد.

با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، مقام‌های مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با تأکید بر ضرورت تکمیل تحقیقات این کشور درباره این حادثه تروریستی گفته بود: جنایت وحشتناک در کروکوس، اقدامی برای ارعاب و ایجاد وحشت در جامعه روسیه است که توسط اسلام‌ گرایان افراطی انجام شد؛ این سؤالات مطرح می شود که آنها این کار را به سفارش کدام مشتری انجام دادند؟ چه کسی از این کار سود می‌برد؟ و آیا اسلام گرایان افراطی واقعاً تصمیم به حمله به روسیه گرفتند؟ همچنین باید به این سوال پاسخ داد که چرا تروریست ها پس از ارتکاب جنایت در کروکوس قصد عزیمت به اوکراین را داشتند و چه کسی در آنجا منتظر آنها بود.

پیش‌تر، رئیس شورای مفتیان و اداره امور دینی مسلمانان روسیه در این باره گفته بود: عاملان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در منطقه مسکو، اسامی اسلامی دارند و خود را مسلمان می‌نامند اما آنها هیچ نشانه‌ای از اسلام ندارند و آنها مسلمان واقعی نیستند.

شیخ راویل عین‌الدین شامگاه دوشنبه در ضیافت افطار سفارت ایران در مسکو با قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت ایران با روسیه در پی حمله تروریستی سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به تالار کروکوس افزود:‌ در روح و ذهن این افراد هیچ اثری از انسانیت،‌ اسلام و توجه به ارزش‌های خانواده وجود نداشت.

وی ادامه داد: عوامل این حمله تروریستی از طبقه انسان‌های فقیر جامعه بودند که به خاطر پول، فریب خوردند. در واقع پول،‌ خدای آنها شده بود و تمام هدف تروریست‌ها درآمدزایی بود.

رئیس شورای مفتیان روسیه خاطرنشان کرد:‌ اگر این افراد با آموزه‌های درست اسلامی تربیت شده بودند در ماه رمضان برای کشتن مردم نمی‌رفتند.

وی یادآور شد: در این حادثه مردمی بیگناه و غیرنظامی در منطقه‌ای خارج از فضای جنگی قربانی شدند.

مفتی اعظم اهل سنت روسیه گفت: حضور در سالن کنسرت همراه با خانواده به منظور تفریح بعد از افطار و گوش ‌دادن به موسیقی در اسلام نهی نشده است که توجیهی برای حمله به انسان‌های بیگناه باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    2 0
    روسیه از ایران هم ترسو تر و ضعیف تره
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 3
    درود بر پوتین
    • عمیر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      2 1
      پوتین نگو بلا بگو ارباب دمپایی ها بگو خخخ
    • عمیر IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      2 0
      اقا یک سرنگونی پهپاد اشغاالگرای روسی به قیمت هفت میلیون دلار معذرت 😂😂
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 2
      عمیر تو هنوز زنده ای؟!
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      1 1
      درود
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 6
    خخخخخخخخخخ به چه فلاکتی روسیه رو این پوتین اسکل
    • عمیر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      3 0
      وای پوتین دمپایی شد 😂😂
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      1 2
      دم جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه گرم!! بزنین این اوکراینی های صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی رو به استیک خوک تبدیل کنین حال کنیم، ممنون!!
  • عمیر IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 0
    نکشی مارو کچل خان خخخخ
  • عمیر IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 0
    کافیه به موهاش نگاه کنین از استرس تمام کرک و پرش ریخته بنده خدا ، برگرد به کاخ ویران شدت و بازی رو تموم کن کچل خان
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 2
      خوبه اقلا به ایشون میشه نگاه کرد، من که به اون زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی نمیتونم نگاه کنم، یاد رقصش با کفش پاشنه بلند و لباس زنونه میفتم حالم به هم میخوره!! 🤮🤮🤮🤮
  • عمیر IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    2 0
    اخبار ها حاکی از این است که همه چیز بر علیه روسیه است ، ای پوکیدم 😂
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 2
      اخبار حاکی ازین است که زلنسکی برای کار در انجمن همجنس بازان تل آویو درخواست کار داده!! 🤣🤣🤣🤣
  • عمیر IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    2 0
    بهمین خیال باش ارباب دمپایی
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 2
      ارباب ملنگ ات هنوز در چرته -اسراییل در یک قدمی سقوطه
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 2
      فکر کن آدم پاچه خواری یه صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی رو بکنه، خیلی بده ها!! 🤣🤣🤣🤣
    • عمیر IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      1 0
      ارباب دمپایی رو میگم دیگ خخخ
  • ZA ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    2 0
    لاشهور کچل بی خاصیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس