‌

شبکه «الجزیره» به نقل از منابع خود گزارش داد در نشستی که در کشور مصر برای آتش‌بس در غزه در حال برگزاری است، پیشرفت جدیدی حاصل نشده است.

به گزارش مشرق، الجزیره، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، به نقل از منابع خود خبر داد میانجیگران و هیأت اسرائیلی در خصوص برقراری آتش‌بس در نوار غزه به پیشرفت جدیدی دست نیافته‌اند و هیأت اسرائیلی بار دیگر پیشنهاد بازگشت تدریجی تعداد مشخصی از آوارگان فلسطینی از جنوب نوار غزه به شمال آن را مطرح کرده است.براساس گزارش الجزیره، این پیشنهاد شامل بازگشت حدود 60 هزار آواره فلسطینی با میانگین 2000 آواره در روز است که بعد از دو هفته از زمان اجرای توافق انجام خواهد شد.

الجزیره می‌گوید اسرائیل اصرار دارد آوارگان به خانه‌ها و محل سکونت خود بازنگردند و در چادرهایی که برای اسکان آن‌ها تدارک دیده شده، سکونت داشته باشند.همزمان با این گزارش، یک مقام ارشد حماس که اشاره‌ای نیز به نام او نشده به الجزیره گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در تلاش است زمان بخرد و خشم خانواده‌های اسرای اسرائیلی را مهار کند.

این مقام حماس با بیان اینکه نتانیاهو در مسیر توافق مانع‌تراشی می‌کند، اضافه کرد هیأت اسرائیلی اختیار توافق را ندارد و موضع حماس در خصوص تجاوزات اسرائیل و خروج کامل نیروهای اسرائیلی و بازگشت آوارگان و همچنین کمک‌رسانی به مردم و بازسازی غزه ثابت است و تغییر نمی‌کند.

شبکه مصری «القاهره الاخباریه»، روز گذشته، به یک منبع امنیتی مصری «از سرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره خبر داد. مصر و قطر در دورهای قبلی مذاکرات میانجیگری کرده‌اند، اما یک توافق قابل اجرا همچنان دست نیافتنی باقی مانده است.میانجی‌ها امیدوار بودند که آتش‌بس را قبل از آغاز ماه مبارک رمضان تضمین کنند، اما پیشرفت متوقف شد.دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی جمعه از دستور بنیامین نتانیاهو به روسای موساد و شاباک برای از سرگیری مذاکرات تبادل اسرا و آتش‌بس خبر داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس