کد خبر 1583082
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
دوران صلح به‌سر رسیده است/ باید مهیای جنگ شویم

نخست وزیر لهستان با ارایه تصویری تیره از آینده، ناشی از تشدید تنش‌ها با روسیه، گفت که دوران صلح در اروپا به سر رسیده است.

به گزارش مشرق، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان بر این باور است که تنش‌های برخاسته از تشدید تنش بین روسیه و اروپا، به اتمام دوران صلح در قاره سبز منجر شده است.

تاسک گفت: دوران صلح و دوران پساجنگ به اتمام رسیده است. به دورانی جدید و عصر پیش از جنگ وارد شده‌ایم.

وی افزود: جنگ علیه رویه‌های توتالیتر، فساد و دروغ در بسیاری از جبهه‌ها در جریان است. و البته، دراماتیک‌ترین جلوه آن هم اتفاقی است که در اوکراین رخ می‌دهد. ما با انتخابی ساده مواجهیم؛ یا برای حفاظت از مرزها، قلمرو، و ارزش‌های‌مان بجنگیم و از شهروندان و نسل‌های آینده‌مان دفاع کنیم یا اینکه گزینه جایگزین یعنی شکست را بپذیریم.

تاسک در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که جنگ روسیه و اوکراین ماه گذشته وارد سومین سال شد و بسیاری از کشورهای اروپایی تعهدات خود برای تداوم کمک نظامی به کی‌یف و تامین مالی اوکراین را تجدید کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در ماه فوریه گفت که این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا باید خود را مهیای جنگی کند که ممکن است دهه‌ها به طول بینجامد.

مسکو غرب را به آتش‌افروزی و دامن زدن به تنش‌ها متهم و گسترش ناتو به سمت شرق اروپا را یکی از دلایل اصلی جنگ با اوکراین عنوان کرده است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پارسال گفت که هدف اصلی غرب، «فروپاشی» روسیه است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    9 4
    وقتی به زور میخوایید ناتو رو گسترش بدید همین میشه دیگه، دنبال صلح بودید که این کار رو نمیکردید
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 1
      به زور ناتو رو گسترش ندادن اسکل دلشون خواسته برن عضو ناتو بشن.باید از ارباب شما اجازه بگیرن؟اوکراین اون بلا رو سر اربابتون اورده ببین اروپا وارد جنگ شه چی بشه.ظرف چند ماه مسکو ازاد میشه
  • سالار IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    3 6
    ان شااله جنگ جهانی بشه و یک سری احمق که تا نوک دماغشون رو نمی بینند و فقط لاف می زنن نابود بشوند . از جمله روسیه
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      1 0
      جنگ خوب نیست اما امریکا بعداز پیمان ورشو که کلا ازبین رفت ناتو را دور تا دور روسیه متمرکز کرده است و میخواهد روسیه را خفه کند روسیه مجبور است برای بقا خود بجنگد امریکا باید پاسخ دهد چرا خواستار گسترش ناتو در همه جای این کره خاکی است مطمئنا امریکا و اروپا خواب بسیار پلیدی برای این کره خاکی با گسترش ناتو دیده اند .
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    آخ جون جنگ 😎😃😉، پیش به سوی جنگ جهانی سوم و زمستان هسته ای.
  • جیم IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    3 2
    این هم نتیجه با طناب پوسیده آمریکا به چاه رفتنه .
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    4 1
    اینا یه مشت دیوانه ن بعد اسم هستلربددررفته دارن مثل آب خوردن مردم روتوی اوکرایین به کشتن میدن ازقاتلای اسراییلی حمایت میکنن توی آفریقا وامریکای لاتین چپاول میکنن وبازم طبق معمول همیشگی مردم اونجاروبه جان هم میندازن تا فرصت دزدی وغارت منابعشون روداشته باشن وسلاحهاشونم به همونا بفروشن ! ببینی این مردک وسایرین به نتیجه نرسیدن اوکرایین درجنگ چه منافعی ازاونا ازبین برده که حالا خواستار مداخله ی نظامی رودرروبا نیروهای روسیه هستن شاید راه دزدی فرانسویها بطورمثال توی مالی وغنا بسته شده که حالا به فکرانتقامن یکی ازیکی بیشرف ترن
    • رسول FI ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 0
      اینها فرصت طلب هستند که بیشتر از آمریکا کشورهای قدرتمندتر غربی سلاح و کمک اقنصادی دریافت کنند این است از این نوع حرفها میزنند از آب گل آلود ماهی میگیرند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس