باید با آمریکایی‌ها در عراق مانند خودشان برخورد کنیم

موجی دیگری از فشار افکار عمومی عراق برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی به راه افتاده اما واشنگتن برای توجیه اشغالگری خود گزینه های مختلفی را به کار گرفته است.

سرویس جهان مشرق - در هفته ها و روزهای اخیر موضوع اخراج و بیرون راندن نیروهای اشغالگر ارتش رژیم تروریستی آمریکا از خاک عراق با دیگر به مطالبه اصلی مردم و برخی گروه های سیاسی تبدیل شد اما واشنگتن با شیوه و روش های متعدد در تلاش است این مسئله را به حاشیه ببرد.

آمریکایی ها با افزایش ناامنی ها و پشتیبانی از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش برای انجام عملیات علیه نیروهای عراقی درصدد هستند افکار عمومی این کشور را از موضوع بیرون راندن نیروهای خودی منحرف کنند و از میزان فشارها بکاهند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی آگاه در اختیار گذاشته است، هسته های خاموش و پنهان گروهک تروریستی داعش با حمایت مستقیم آمریکایی ها عملیات گسترده ای را از محور شرقی استان الانبار برای نفوذ به شهر راهبردی جرف الصخر در شمال غرب استان حله انجام دادند.

جزئیات سناریوی آمریکایی‌ها برای ادامه اشغالگری در خاک عراق/ حمایت علنی از داعش یکی از گزینه‌های واشنگتن برای فشار به بغداد + نقشه میدانی و عکس

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان تیپ ۷۲ بسیج مردمی مستقر در منطقه با استفاده از دوربین های دید در شب موفق شدند نفوذ شبانه تروریست ها را رصد و به سرعت برای مقابله وارد میدان شدند و در نهایت توانستند حملات آنان را به طور کامل دفع و تروریست ها را مجبور به فرار کنند.

شهر راهبردی جرف الصخر از محور غربی به استان الانبار، از جنوب غرب به استان کربلا، از شمال به بغداد و از شرق به جاده بغداد - حله متصل می شود و ناامن شدن این منطقه راهبردی به معنای از دست رفتن امنیت در بخش وسیعی از مرکز عراق است.

در حال حاضر، شمار قابل توجهی از عناصر گروهک تروریستی داعش در بیابان های شرقی استان الانبار و حومه دریاچه رزازه (محور غربی منطقه جرف الصخر) پنهان شده اند و در بازه های زمانی مختلف و با حمایت آمریکایی ها حملاتی را علیه نیروهای عراقی انجام می دهند.

به گزارش مشرق، مطالبه مردم و برخی از مسئولان عراقی برای خروج نیروهای اشغالگر باعث شده که آمریکایی ها از تمام ابزارهای خود برای فشار به دولت و ملت عراق استفاده کنند و افزایش حملات عناصر مخفی داعش یکی از همین گزینه ها است.

جزئیات سناریوی آمریکایی‌ها برای ادامه اشغالگری در خاک عراق/ حمایت علنی از داعش یکی از گزینه‌های واشنگتن برای فشار به بغداد + نقشه میدانی و عکس

موج ترور مسئولان به ویژه در استان های شیعه نشین یکی دیگر از برنامه های آمریکایی ها است که عراق را ناامن نشان دهند و مانع سرمایه گذاری جدید دولت های خازجی شوند و از سویی دیگر اشغالگری خود را در این کشور مشروعیت بدهند و وجود خود را برای کمک به نیروهای نظامی ضروری توجیه کنند.

طرح برخی از مسائل تجزیه طلبانه از جمله تشکیل اقلیم سنی از سوی برخی جریان های سیاسی و شمار اندکی از شیوخ تندرو (که البته با واکنش قاطع بزرگان اهل سنت همراه بوده) برنامه دیگر آمریکایی ها برای امتیاز گرفتن از دولت مرکزی عراق برای ادامه اشغالگری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    19 3
    آمریکا منفعتش در خاک عراق
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      5 5
      منافعت هیچ فرد و کشوری در ظلم و تجاوز نیست. آبریکا زیاده‌خواه و هوس‌رانه. وگرنه منفعتش در زندگی پاک و ایمانی و کار و تلاشه. از طرفی منفعت عراق و منطقه چی میشه؟! پس باید این موجود اضافی رو از منطقه بیرون راند و اختلافات رو گذاشت برای جایی دیگر
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    2 12
    عراقی ها مردانگی ندارند معلوم نیست شیعیان را به چه قیمتی به آمریکاییها فروختند
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      6 6
      همه عراقی‌ها نه. عراقی‌های وابسته و غرب‌زده
  • US ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    8 6
    هرکس بر علیه دولت مرکزی هزاران ساله ایران باشد باید نابود شود. _
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    6 4
    باید اولا آمریکایی‌ها رو در این قضیه رسوا کرد
  • علی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    2 0
    سلام‌امریکا‌منفعتی‌برای‌ماندن‌درخاک‌عراق ندارد‌به‌جز‌هزینه‌گزاف‌فکر‌میکنم‌دیر‌یازود همانند‌افغانستان‌از‌عراق‌نیز‌خواهد‌رفت‌شاید‌ احتمالا‌بعد‌از‌نهایی‌شدن‌تکلیف‌جنگ‌درغزه
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 0
      طالبان حداقل جنگیدن رو خوب بلد بودن. ارتش عراق در حدی نیست بخواد آمریکا رو اخراج کنه
  • FR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    2 0
    استراتژیستها چه میگویند ؟ روشن کردن چراغهای ضد یهودی و ضد امریکایی در کشورهای مسلمان
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    این اعراب اینقدر نمک نشناسی هستند که حقشون همینه.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 0
    داعش و آمریکا یک چرخه هستند در آمریکا هر دو بهانه و علت وجود همدیگر در عراق مسئولان عراقی فکر کنند تا چند سال دیگر میتوانند این وضع را تحمل کنند؟ خب آمریکا را بیرون کنید نفت را هم خودتان بفروشید و پولش را در حساب های خودتان واریز کنید نه آمریکا. این انگل تا آخر خون تان را خواهد خورد
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 0
    لعنت به اون صدام ملعون اگه موشک هاشو تحویل آمریکا نمی‌داد الان عراق نه انقد غارت می‌‌شد نه ترکیه جرات می‌کرد بمبارانش کنه نا تروریست ها جرات جولان داشتن
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    2 0
    داعش هیچ سرزمینی در عراق و سوریه ندارد اما به علت گستردگی بیابان های این دو کشور , در صحرای دیرالزور سوریه (بین دیرالزور , مرز بوکمال - قائم تا تدمر تا تنف) , وادی حوران عراق (جنوب رود فرات به سمت مرز اردن و عربستان , جایی که پایگاه های الولید یا اچ 3 هم هست و ما در جنگ تحمیلی , حمله تاریخی به آن منطقه داشتیم) و منطقه الجزیره (بالای رود فرات) حضور دارد و نه تنها در این مناطق عملیات می کند که به سمت دیرالزور و حمص و تدمر و ... هم حمله می کنند (حمله امروز به کباجب با ده ها کشته و زخمی) و این طرف به سمت جنوب بغداد و از شمال به سمت موصل , شرقاط , جبل مکحول و حمرین , بیجی , دریاچه ثرثار و ... هم در حرکتن و همین تحرکات , بهانه حضور آمریکاست تنها راه حل هم اینه که زون های قرمز در مناطقی از بادیه این دو کشور تعریف شود یعنی مردم عادی از این مناطق خارج بشن اطلاع رسانی بشه تابلوهایی نصب بشود بعد پروازهای 24 ساعته پهبادی برقرار بشه جنبنده ایی دیده شد بزنن تا تحرک داعش فلج شود و بعدش بشود خیلی موثرتر با این ها برخورد داشت داعش یک شعاع حرکتی بیش از 500 کیلومتری در این دو کشور دارد که قطعا از پوشش مردمی حداکثر بهره را می برن و 7 8 هزار نفر هم نیرو داره تا اینا بین مردم پنهان بمونن و تا عملیات های اطلاعاتی بخواد این ها را گیر بندازه 2 دهه دیگر هم مهمان منطقه خواهند بود و آمریکا هم به طبعش از جاش تکون نمی خوره .
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 0
      اینا چیه؟! داعش ساخته و پرداخته آمریکا و دارای پشتیبانی همه‌جانبه آمریکاست و بس. یه نمونه‌اش فروش نفت. تمام
  • CA ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 1
    خاک بر سر اکثریت ملت عراق که هنوز نفهمیدن داعش ساخته و پرداخته آمریکا با کمک اردوغان و اسراییله !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس