چگونه موبایل اصل و فیک را تشخیص دهیم ؟ (اپل،سامسونگ،شیائومی)

درحال‌حاضر می‌توان در بازار گوشی‌های هوشمند با برندهای متفاوت را پیدا کرد که در دسته‌های مختلف سخت‌افزاری و قیمتی گوناگون قرار دارند. اما تنوع محصولات تنها یک چالش نیست که با آن روبه‌رو هستید. باید مدلی که با نیازهای شما متناسب است را در میان انبوهی از گوشی‌ها انتخاب کرده و همچنین باید از خرید گوشی تقلبی پرهیز کنید.

در بازار محصولات اصل و فیک موبایل وجود دارد و اگر نتوانید این 2 را از یکدیگر تشخیص دهید، ممکن است بودجه خود را هدر داده و دچار ضرر مالی شوید. در این مقاله نکاتی را برای تشخیص گوشی اصلی از تقلبی به شما آموزش خواهیم داد. این‌ روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا گوشی‌های اصل را از تقلبی تشخیص دهید و از خرید اشتباه جلوگیری کنید.

تشخیص موبایل اصل از تقلبی

تشخیص گوشی اصل از جعلی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کنید. اگرچه تعداد گوشی‌های جعلی در بازار کاهش پیدا کرده، اما هنوز هم برخی از افراد به ‌فروش گوشی‌های جعلی ادامه می‌دهند. بنابراین، اگر با روش‌های تشخیص اصل و فیک موبایل آشنا نیستید، ممکن است به دام بی‌افتید.

شاید بپرسید که چطور می‌توانیم گوشی اصلی را از نسخه‌های تقلبی تشخیص دهیم؟ این پرسش بسیاری از ما را، در زمان خرید گوشی‌های آیفون و اندروید به فکر می‌اندازد. در اصل برای تشخیص اصالت یک گوشی، روش‌های مختلفی وجود دارد که در این بخش به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

با استفاده از شماره IMEI

برای تشخیص گوشی اصل و جلوگیری از خرید گوشی فیک، می‌توانید از روش تحقیق‌کردن درباره کد IMEI استفاده کنید. این یک کد 15 رقمی بوده که روی جعبه گوشی نوشته شده است. برای چک‌کردن این کد، به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و گزینه About را انتخاب کنید. حواستان باشد که کد IMEI روی جعبه گوشی باید با کدی که در بخش About نمایش داده می‌شود مطابقت داشته باشد.

ازطریق بسته ‌بندی

برای شناسایی اصل و فیک موبایل، بهترین روش بررسی بسته‌بندی و جعبه آن است. هنگام خرید حتما باید با دقت بسته‌بندی را بررسی و اطمینان حاصل کنید که بسته‌بندی پلاستیکی به‌طور کامل برروی جعبه قرارگرفته باشد. با توجه به رنگ و نوشته‌های اصلی برروی جعبه، می‌توانید با یک نگاه سریع، اصالت یا جعلی‌بودن بسته‌بندی را تشخیص دهید.

بررسی گارانتی

یکی از راه‌های خوشحال‌شدن از خرید گوشی اصل این است که مطمئن شوید گارانتی معتبری دارد. قیمت موبایل بدون گارانتی پایین‌تر است. گوشی‌های تقلبی معمولا بدون گارانتی هستند و فروشندگان آن‌ها معمولا مسئولیتی در قبال خرابی آن‌ها قبول نمی‌کنند. پس حتما قبل‌از خرید، از فروشنده در مورد شرایط گارانتی سوال بپرسید و اگر گارانتی وجود نداشت، به اصالت گوشی شک کنید.

چگونه موبایل اصل و فیک را تشخیص دهیم ؟ (اپل،سامسونگ،شیائومی)

بررسی لوگو شرکت

تولیدکنندگان گوشی‌های کپی عموما از لوگویی که به لوگوی گوشی اصلی شبیه است استفاده می‌کنند؛ به‌عنوان مثال یکی از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های سامسونگ محصولات خود را با لوگوی Samsong به بازار عرضه می‌کند. توصیه می‌شود که هنگام خرید گوشی به لوگو و ظاهر آن توجه کنید.

به‌عنوان مثال، لوگوی اپل در گوشی‌های اصلی براق و شفاف است. بنابراین، اگر تغییراتی در طراحی لوگوی گوشی مشاهده کردید، به اصل‌بودن آن شک کنید.

بررسی سرعت گوشی

سازندگان گوشی‌های تقلبی به‌جای قطعات باکیفیت، از قطعات بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که باعث می‌شود گوشی‌های تقلبی در مقایسه با گوشی‌های اصلی، سرعت کم‌تری داشته باشند و ممکن است باعث هنگ‌کردن یا داغ‌شدن آن‌ها شود. بهتر است قبل‌از خرید گوشی، از روان‌بودن منو و سرعت کارکرد آن مطمئن شوید. اگر با کندی و هنگ زیاد گوشی مواجه شدید، به اصالت آن شک کنید.

سامانه همتا

یکی از روش‌های آسان دیگر برای تشخیص اصل و فیک موبایل، استفاده از سامانه همتا است. برای انجام این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا کد #7777* را شماره‌گیری کنید.
  • سپس گزینه استعلام اصالت را از فهرست انتخاب کنید.
  • در نهایت، کد IMEI گوشی خود را وارد کرده و برروی گزینه تایید کلیک کنید.
  • درصورت تایید اصالت، اطلاعات مربوط به دستگاه و شرکت واردکننده ازطریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

بررسی دوربین گوشی

بررسی دقیق دوربین یکی از روش‌های جالب برای شناسایی اصل و فیک موبایل است. چون دوربین‌های گوشی‌های معتبر مثل آیفون و گوشی‌های پیشرفته سامسونگ و شیائومی کیفیت بسیار بالایی دارند. بنابراین، اگر دوربین گوشی که خریداری کرده‌اید مشکل داشته باشد، احتمالا گوشی شما نسخه تقلبی است نه اصل.

تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ

اگر شما یک وفادار گوشی‌های سامسونگ هستید و می‌خواهید مطمئن شوید که گوشی خریداری‌شده واقعا اصل است، توصیه می‌شود از روش‌های مختلف برای تشخیص اصالت آن استفاده کنید. می‌توانید از بررسی شکل و ظاهر، کد IMEI، کیفیت تصویر، گارانتی، بسته‌بندی و سرعت گوشی کمک بگیرید.

همچنین نصب برنامه بنچمارک آنتوتو برروی گوشی و بررسی بازده پردازه مرکزی، حافظه، پردازنده گرافیکی وux نیز می‌تواند به شما کمک کند. امتیاز داده‌شده به گوشی خود را با مدل‌های بنچمارک مقایسه کنید و درصورت عدم تطابق، باید دقت بیشتری داشته باشید. در ‌نهایت، اگر امتیاز گوشی شما با مدل‌های بنچمارک هم‌خوانی نداشت، احتمالا گوشی شما فیک است.

راه‌ های تشخیص اصل بودن گوشی ‌های شیائومی

گوشی‌های شیائومی درحال‌حاضر یکی از محبوب‌ترین گوشی‌ها در سرتاسر جهان محسوب می‌شوند. اما چگونه می‌توانیم تفاوت گوشی شیائومی اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟

روش‌های مختلفی مانند بررسی بسته‌بندی، کد IMEI، رابط کاربری MIUI، رام، قیمت و بدنه گوشی وجود دارد که برای تشخیص اصل و فیک موبایل شیائومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

واضح است که واردکنندگان گوشی‌های شیائومی در برخی موارد به‌جای نمونه اصلی و اورجینال گوشی تقلبی و فیک دریافت کنند؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود که قبل‌از خرید گوشی شیائومی، به نکات مورد اشاره در این متن توجه و از مکان‌های معتبر خرید انجام دهید.

تشخیص ایفون فیک و اصل

چگونه موبایل اصل و فیک را تشخیص دهیم ؟ (اپل،سامسونگ،شیائومی)

یکی از امور مهمی که باید هنگام خرید ایفوم به آن توجه کنید، شناسایی گوشی‌های ریپک است. اصطلاح ریپک برای گوشی‌های آیفون استفاده می‌شود که به کمپانی اپل برگشت داده شده و پس‌از تعمیرات، دوباره بسته‌بندی شده و با قیمتی مناسب عرضه می‌شوند.

حواستان باشد که برخی فروشندگان ممکن است گوشی ریپک را به‌جای یک گوشی آیفون اصل به شما بفروشند. برای تشخیص گوشی ریپک توجه به موارد زیر واجب است:

  • بسته‌بندی بدون هیچ‌گونه پارگی باشد.
  • گوشی‌های ریپک معمولا شماره‌سریال متفاوتی دارند که با عدد 5 آغاز می‌شوند.

جمع‌بندی

از گذشته تا به امروز، خرید گوشی هوشمند اصل در ایران همواره یک اقدام دشوار و پرخطر بوده است. اگر قصد دارید یک گوشی هوشمند خریداری کنید، بهتر است از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر استفاده کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید از این مکان‌ها خرید نکنید، رعایت نکات این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا خریدی بدون مشکل و هوشمندانه داشته باشید و بتوانید اصل و فیک موبایل را تشخیص دهید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس