ورشو و کی‌یف در حال مذاکره برای بستن موقت مرز مشترک هستند

نخست وزیر لهستان از مذاکرات این کشور با اوکراین درباره بستن موقت مرز مشترک دو کشور در بحبوحه اعتراضات کشاورزان لهستانی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان می‌گوید که در بحبوحه اعتراضات کشاورزان لهستانی و مسدودسازی مرز این کشور با اوکراین، ورشو و کی‌یف مذاکرات خود را درباره بستن موقت مرز مشترک آغاز کرده‌اند.

اظهارات تاسک در حالی است که کشاورزان معترض لهستانی در اعتراض به واردات غلات اوکراین، گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور را مسدود کرده‌اند. به گفته معترضان، به تولیدکنندگان کشور همسایه امتیازهای ناعادلانه‌ای اعطا شده است زیرا آنها (تولیدکنندگان اوکراین) به دلیل عدم عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، مجبور به تبعیت از مقررات این بلوک نبوده و مالیات پرداخت نمی‌کنند.

تاسک گفت: ما با طرف اوکراینی درباره بستن موقت مرز و توقف تبادل کالا در حال مذاکره هستیم. مقامات لهستانی می‌خواهند که به اوکراین کمک کنند اما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این کمک روی شهروندان ما تاثیر منفی بگذارد. همواره به‌دنبال راه‌حلی برای حفاظت از بازار لهستان هستیم تا با محصولات به وضوح ارزان‌تر اوکراینی، اشباع نشود.

به گفته وی توافق بر سر بستن موقت مرز، برای هر دو طرف «دردناک» خواهد بود و اوکراین و لهستان در نهایت امر باید راه‌حلی بهتر و بلندمدت برای این بحران پیدا کنند.

با این حال، الکساندر کوبراکوف، معاون نخست وزیر اوکراین بلافاصله اظهارات تاسک را رد کرد و مدعی شد که «از طرف اوکراین هیچ مذاکره‌ای درباره تعطیلی موقت مرز صورت نگرفته است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    میخوان خودشیرینی در برابر آمریکا کنید ولی کشاورز بدبخت کنید اینجام با برنج و چای ازینکارها کردند
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    دم کشاورزهای لهستانی گرم که پوز این زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی رو به خاک مالیدن!!
    • عمیر IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      0 0
      لهستانی ها همونایی بودن که گفتن روس پسفطرتن با این حرفش ک منم موافقم 😂😂😂
  • عمیر IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    تروریستای روسی رو سرکوب کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس