کد خبر 1578378
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
یک روایت تکراری!

«واشنگتن‌پُست»" در گزارشی عجیب مدعی شده که احتمالا ایران در وضعیت کنونی، ۵ بمب اتمی در اختیار دارد و امکان دارد تا ماه مِی آتی(خردادماه)، شمار آن ها را به ۱۲ عدد افزایش دهد. موضوعی که از نگاه آنچه واشنگتن‌پست در گزارش خود به آن اشاره کرده، یک شکست بزرگ برای دولت بایدن به حساب می آید.

به گزارش مشرق، جهان غرب و متحدان بین المللی آن از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان تا به امروز، کارزار رسانه ای و تبلیغاتی گسترده ای را علیه ایران به راه انداخته و مدیریت می کنند. در چهارچوب این کارزار رسانه ای و تبلیغاتی سعی شده به هر نحو ممکن، پیام های متعالی و چهره حقیقی انقلاب اسلامی به افکار عمومی بین المللی عرضه نشود و در نقطه مقابل، آن روایت ها و تفاسیری از کشورمان به جهانیان ارائه شود که مطلوبِ جهان غرب است.

دلیل این مساله نیز روشن است: زیرا گفتمان انقلاب اسلامی از جهات مختلف، حامل پیام هایی در محیط منطقه‌ای و بین المللی است که قدرت های غربی به هیچ عنوان آن ها را در راستای منافع و مصالح خود ارزیابی نمی کنند. معادله‌ای که سبب شده تا روایت سازی علیه انقلاب اسلامی، به یک دستورکار ثابت جریان های سیاسی و رسانه‌ای غربی و متحدان بین المللی آن ها علیه کشورمان تبدیل شود موضوعی که نمودهای عینی خود را در مورد مسائلی نظیر نفوذ منطقه ای ایران، پرونده اتمی کشورمان، همکاری‌های بین المللی ایران، موضوع حقوق بشر در ایران و غیره نیز به عینه به نمایش گذاشته است.

با این حال، در ماه های اخیر و در بحبوحه جنگ غزه، شاهد تشدید اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای غرب علیه ایران بوده ایم. دلیل این مساله نیز روشن است: زیرا قدرت های غربی و لابی های صهیونیستی، ایران را به مثابه چهره ای محوری و مهم در چهارچوب تحرکات جاری منطقه ای ارزیابی می کنند و معتقدند که می توانند با تشدید فشارها علیه تهران، روند جنگ غزه و مواجهه با محور مقاومت در منطقه را به سمتی هدایت کنند که به بهترین نحو، در راستای اهدف و منافعشان است.

این دستورکار آن ها تاکنون به دلایل مختلف نظیر ابراز مخالفت گسترده ملت های مختلف در اقصی نقاط جهان با جنایات صهیونیست ها و مشروع شدن هر اقدامی در نظرِ آن ها که زمینه را برای برقراری آتش‌بس در جنگ غزه و متوقف شدن جنایات صهیونیست ها فراهم کند، با بن بست رو به رو شده است. با این همه، جریان‌های سیاسی و رسانه ای غربی و صهیونیستی، هنوز ناامید نشده و روایت ها و جریان سازی های تازه ای علیه کشورمان را در دستورکار دارند.

در این راستا، به تازگی شاهد ۲ پرده جدید از این قبیل اقدامات تبلیغاتیِ غرب علیه ایران بوده ایم.

در نخستین رویداد، خبرگزاری رویترز در ادعایی بی پایه و اساس مدعی شده که ایران ده ها موشک بالستیک را برای روسیه فرستاده است. جالب اینکه کاخ سفید در موضع گیری تاکید کرده که هیچ سندی دال بر ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران برای روسیه نیافته است با این حال، جوسازی های تبلیغاتی در این رابطه ادامه دارد و حتی مقام های ارشد دولت آمریکا در این رابطه به ایران هشدار داده اند.

به بیان ساده تر، قدرت های غربی بر پایه گزارش های یک رسانه غربی، موضع گیریهای تهاجمی علیه ایران را افزایش داده اند.

در قالب دومین رویداد نیز واشنگتن‌پُست در گزارشی عجیب مدعی شده که احتمالا ایران در وضعیت کنونی 5 بمب اتمی در اختیار دارد و امکان دارد تا ماه مِی آتی(خردادماه)، شمار آن ها را به 12 عدد افزایش دهد! موضوعی که از نگاه آنچه واشنگتن پست در گزارش خود به آن اشاره کرده، یک شکست بزرگ برای دولت بایدن به حساب می آید.

طرح ادعاهایی از این دست در مدت اخیر علیه ایران، حامل ۲ پیام مهم و محوری است. اول اینکه به نظر می رسد با توجه به افزایش زمزمه های مختلف مبنی بر قریب الوضوع بودن توافق آتش بس در قالب جنگ غزه، جریان های سیاسی و رسانه ای غربی به نوعی سعی دارند سطح فشارها علیه ایران را تا جای ممکن افزایش دهند تا به نوعی از این طریق هم موضع کشورمان و هم کلیت محور مقاومت را در بحبوحه مذاکرات آتش‌بس غزه تا جای ممکن تضعیف کنند و به دستاوردهای مد نظر خود برسند.

دوم اینکه تشدید طرح ادعاهای ضدایرانی علیه کشورمان در مدت اخیر به نوعی سعی دارد تا جو منفی که علیه صهیونیست ها و دولت آمریکا در بحبوحه جنگ غزه شکل گرفته و گسترش قابل توجهی را نیز پیدا کرده، معکوس سازد و بار دیگر گزاره ساختگیِ "تهدید ایران" را به یک موضوع برجسته در محیط بین المللی تبدیل کند. معادله ای که به زعم غربی ها می تواند رویِ جنایات صهیونیست ها و دولت آمریکا در بحبوحه جنگ غزه سرپوش بگذارد و تا حدی برای آن ها مجاری تنفسی تازه ای را ایجاد کند.

منبع: الف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    32 1
    آقا میگم اقلأ به خاطر اینکه این یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون دق مرگ نشن یدونه بمب اتم بسازین تست کنین، ممنون!! 🤣🤣🤣🤣
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      همین کار نه از لحاظ فنی توسط دانشمندان ما بلکه از لحاظ سیاسی درایت میخواد که در مسوولان سیاسی ما نیست. ساختنش رو بلدیم ولی اینها نمیتونن جا بندازنش بلکه باعث خسارت برای ملت میشن.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    7 2
    رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان تبیین کردند:معجزه تکیه بر جمهور مردم و اسلام/ بارِ کج لیبرال دموکراسی غرب به منزل نخواهد رسید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان فرمودند: به کوری چشم دشمنان پیشرفت ایران متوقف نشد و ادامه نیز خواهد یافت. از زمین نوربه بالا رود امشب زیرا نور خورشید امامت همه تابان آمد قائم آل محمد(عج) گل گلزار رسول حجه بن الحسن(عج) آن مظهر ایمان آمد میلاد امام زمان(عج) مبارکباد رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان تبیین کردند:معجزه تکیه بر جمهور مردم و اسلام/ بارِ کج لیبرال دموکراسی غرب به منزل نخواهد رسید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان فرمودند: به کوری چشم دشمنان پیشرفت ایران متوقف نشد و ادامه نیز خواهد یافت. از زمین نوربه بالا رود امشب زیرا نور خورشید امامت همه تابان آمد قائم آل محمد(عج) گل گلزار رسول حجه بن الحسن(عج) آن مظهر ایمان آمد میلاد امام زمان(عج) مبارکباد رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان تبیین کردند:معجزه تکیه بر جمهور مردم و اسلام/ بارِ کج لیبرال دموکراسی غرب به منزل نخواهد رسید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان فرمودند: به کوری چشم دشمنان پیشرفت ایران متوقف نشد و ادامه نیز خواهد یافت. از زمین نوربه بالا رود امشب زیرا نور خورشید امامت همه تابان آمد قائم آل محمد(عج) گل گلزار رسول حجه بن الحسن(عج) آن مظهر ایمان آمد میلاد امام زمان(عج) مبارکباد رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان تبیین کردند:معجزه تکیه بر جمهور مردم و اسلام/ بارِ کج لیبرال دموکراسی غرب به منزل نخواهد رسید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان فرمودند: به کوری چشم دشمنان پیشرفت ایران متوقف نشد و ادامه نیز خواهد یافت. از زمین نوربه بالا رود امشب زیرا نور خورشید امامت همه تابان آمد قائم آل محمد(عج) گل گلزار
    • قادر IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      7 4
      گفتند نظر بده .نه اخبار
    • US ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      کپی پیست نکن ، کتاب ننویس
  • مریم IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    12 2
    ایکاش ۵۰۰ هزارتا داشته باشیم. دنیای امروز فقط زبان زور میفهمه. کاش خیلی زودتر بحق مسلم کشورمون میرسیدیم
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 1
      کاش 500 هزار تا مردداشتیم تا حداقل یکی از اونها ترو می گرفت این اراچیف را کمتر بلغور می کردی
    • موسوی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      والا دقیقا گفتمان با دست لخت؟ اگر قراره مردم با همهٔ گرفتاری ها فقر و مشکلات کنار بیان حداقل شما هم نشون بدین کمتر از پاکستان نیستین ، چی میخواد بشه ؟جنگ؟ تحریم؟ تنهایی و انزوا؟ رقابت تسلیحاتی ؟ اخلاق مداری یکطرفه ؟ داستانی شده ها !!! ما بگیم که بمب اتم را قبول نداریم در حالی که طرف مقابل میگه من خودتون و حق حیاط تون و فکر و اخلاقتون را از بیخ قبول ندارم . بسازید والا بسازید
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      2 0
      500 هزارتا مرد که هیچ چی، 50 میلیون تا مرد داریم که منتظرن دستور داده بشه امثال شما غربگداهای کلنگی رو بشونن سر جاتون تا زر مفت نزنین!!!
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    12 0
    ایران همچین چیزی نداره، ولی داشتنش در این زمانه حق مشروعی هست
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    12 0
    بایدبمب اتم داشته باشیم بنظرمن حماقت محضه که چنین بازدارندگی راکناربگذاریم
  • DE ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    11 0
    امریکا بهتره دهن گشادش رو ببنده که با پشتیبانی تسلیحاتی و حمایت نیروی هوایی اش غزه رو شخم زده و توش قصابخانه باز کرده!
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    آمریکا که دست از تهدیداتش برنمیداره،تو دنیای الان هم قدرتمند نباشی حتما له میشی،کاش ما هم این بمب رو داشتیم
  • موسوی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    حالا که پامون نوشتن داریم تاوان هم میدیم پس بسازیم تا بی حساب شیم والا از شما چه پنهون اگه یه احساس امنیتی هم هست بابت اینه که احساس میکنیم شاید یکی به فکر ملت بوده و پنهانی ساخته رو نمیکنه وگرنه با دست لخت صبح تا شب داریم قدرت های اتمی را با کدوم پشتوانه فحش کش میکنیم؟
  • حمید IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    روسیه و ایران علت کشته شدن مردم اوکراین و غزه هستند. حماس باید گروگان ها را آزاد می کرد. حزب الله لبنان نباید وارد جنگ اسراییل و غزه می شد. بایدن و پوتین باید در دادگاه لاهه محاکمه بشوند.
  • حسن US ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    مگه چه اشکالی داره که ایران هم مثل بقیه قدرتهابمب اتم داشته باشه،مگه بمب اتم ایران شاخ ودم داره؟
  • رضا IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    1 0
    تنها کشوری در جهان که از سلاح اتمی استفاده کرده به ایران می‌گه تو بمب اتم داری تو اخی!
  • US ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    الهی شکر که دارد
  • میهن پرست IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    داشتن بمب اتم از اوجب واجبات است
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کل ملت میگن بمب اتم بسازین چرا نمی سازیین بعد میگین بیا رای بده حرف ملت رو گوش بدین بمب اتم به مقدار نیاز بسازین
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    امریکای شیطان بداند ::: فقط رهبر عزیز حکم دهند ((((کمتر از یکماه بمبهایی می سازم که که نظیرش را ندیده باشد)))) هایپر سونیک یادش نرود
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ما خداراداریم بایدازابزاری که دشمن رامی لرزاندمجهزگردیم.7
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    خاک بر سرتون کنم آمریکا اسرائیل دشمنان خدا
  • علی اصغر از تهران IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    امریکا پست ترین کشور تو دنیا است این کشور با مطرح کردن بمب اتم دنبال تجمیع جهانی بر علیه ایران است تا جمعی به ایران حمله کند در سیاست هر حرف بی دلیل زده نمی شود
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    فشار دادگاه لاهه بر آمریکا قابل لمس بود، حتی کشورهای عربی هم زبان باز کردند. اردن سه سخنگو داشت، مصر و امارات سخنان شفافی را اظهار کردند، همه اینها در روحیه نماینده آمریکا تاثیر داشتند و شروع ب پذیرش و دفاع کردند، حتی ظاهری. عکس العمل های آمریکا از جمله فرستادن سفینه ب جنوب کره ماه، تحریم های بیشتر ایران، روسیه و شرکت های چینی نشانه از دست دادن روحیه مردم آن کشور است.
  • آرش IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ما موشک قاره پیما داریم ولی نیازی نیست رسانه ای بشه . بمب هسته ای ساختن برا کشوری که چرخه کامل غنی سازی رو داره. نیاز به یه اشاره داره !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس