افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.

به گزارش مشرق از گمرک، محمد رضوانی‌فر اظهار داشت: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری از مبدا گمرک منطقه ویژه شهید رجایی با ۴ میلیون و ۷۵۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه مرز پرویزخان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران بوده است، افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز خان با ۳۶۳ درصد رشد به ۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسیده که به عنوان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران در رتبه دوم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی پس از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی قرار گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: گمرک باشماق با یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن، بازرگان با یک میلیون و ۱۰۹ هزار تن، سرخس با ۶۵۹ هزار تن، بیله سوار با ۶۳۲ هزار تن، جلفا با ۵۰۵ هزار تن، آستارا با ۵۰۲ هزار تن، بندر لنگه با ۴۵۷ هزار تن و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با ۴۰۷ هزار تن در رتبه سوم تا دهم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی قرار گرفتند.

رضوانی‌فر بیان کرد: ۱۴ میلیون و ۲۳۶ هزار تن ترانزیت خارجی از مسیر ایران با سهمی معادل ۸۸.۳۱ درصد از کل ترانزیت خارجی از مبدا ۱۰ گمرک فوق بوده است.

وی ادامه داد: در بین ۱۰ گمرک عمده فوق، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک بازرگان، بیله سوار و جلفا به ترتیب ۱۲.۴۰، ۳.۶۸ و ۲ درصد کاهش و از ۷ گمرک دیگر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

رئیس گمرک با اشاره به اینکه پل جدید آستارا نقش مهمی در رونق ترانزیت خارجی جنوب - شمال را ایفا می کند، گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک آستارا ۲۸ درصد و از مبدا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ۸۶ درصد رشد داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    الحمدللّه ، خدا بده برکت !!! . _ انشالله بخشی از این در آمد ترانزیتی را هم صرف خرید و یا ساخت و نصب فوری و بدون وقفه ی دستگاه های ایکس ری و یا هر دستگاهی که بتوان محتویات تمامی کامیونها و کانتینرها را در هنگام ورود و خروج از گمرکات، بطور کامل و سریع کنترل کرد که از طرفی از ورود هرگونه بار مضر و خطرناک و کالاهای ممنوعه و حتی مغایر با بارنامه های جعلی که به اقتصاد و تولید کشور و سلامت جامعه صدمه می زنند جلوگیری کرد تا در نتیجه از تعطیلی کارخانه ها و بیکاری ها و بیماری ها و بدبینی ها جلو گیری شود و از طرف دیگر از خروج هرگونه اموال بدون مجوز و مغایر با بارنامه های جعلی پیشگیری نمود که بجای تعطیل شدن کارخانه های تولیدی ،از این پس قاچاق و کلک و رشوه و دلالی و تکاثر تعطیل شود و در توجیه ورود و خروج بارهای غیر مجاز، دیگر این جمله ی غیر منطقی شنیده نشود که: " به اندازه ی کافی و لازم امکانات و دستگاه کنترل بارها را نداریم و همه ی کامیونها را نمی تونیم بطور کامل کنترل کنیم! ".

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس