پس‌لرزه‌های سقوط «آودیوکا»؛موشک‌های دوربرد آمریکا در راه اوکراین!

رسانه‌هایی آمریکایی مدعی شدند که دولت آمریکا قصد دارد تا موشک‌های دوربرد «اتکمز/ATACMS» با آپدیت‌های جدید را در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی‌نیوز به نقل از منابع آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در تلاش است تا برای اوکراین موشک‌های دوربرد «اتکمز» با بُردی بیشتر از نسخه‌های مشابه قبلی، فراهم کند.

ان‌بی‌سی‌نیوز مدعی شد: دولت بایدن بعد از ماه‌ها درخواست مقامات اوکراینی، در تلاش است تا موشک‌های بالستیک قدرتمند اتکمز را برای اوکراین ارسال کند. برد این موشک‌های جدید، بیشتر از نمونه‌های قبلی است.

به ادعای این شبکه، اگر کنگره آمریکا لایحه بودجه جدید پیشنهادی برای اوکراین را تصویب کند، واشنگتن در نخستین محموله نظامی امسال، موشک‌های جدید اتکمز را می‌گنجاند. همچنین، آمریکا در این بسته مهمات و گلوله توپخانه نیز در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

مقامات پنتاگون گفته‌اند که موجودی موشک‌های اتکمز آمریکا محدود و بدون فرصت جایگزین کردن زرادخانه واشنگتن، ارسال آن به اوکراین غیر محتمل است. اکتبر پارسال گزارش‌هایی درباره اقدام مخفیانه واشنگتن در تأمین موشک دوربرد اتکمز برای اوکراین منتشر شد.

دولت بایدن در طول دو سال اخیر همواره مقابل ارسال موشک دوربرد به اوکراین مقاومت کرده است زیرا مقامات نگران استفاده کی‌یف از این موشک‌ها برای حمله به شبه‌جزیره کریمه یا خاک روسیه هستند؛ موضوعی که بدون شک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به سمت تشدید جنگ سوق خواهد داد.

مقامات پنتاگون و کاخ سفید نیز نگرانی‌های مشابهی را درباره ارسال این موشک‌ها ابراز کرده بودند اما به‌نظر می‌رسد باتوجه به تحولات و دستاوردهای اخیر روسیه و سقوط شهر «آودیوکا» در شرق اوکراین، نسبت به تأمین موشک بالستیک با بردی فراتر از نسخه‌های معمولی برای کی‌یف، به اجماع رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 1
    موشک های دوربرد رو بده این کمونیست های کثیف بی خدای جنایتکار رو بفرسته اون دنیا
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 0
    آمریکایی ها هم مثل صهیونیست‌ها بشدت ترسو هستند مثل سگ از روسیه می ترسند و بشدت نگران پیروزی روسیه هستند .
  • حاجی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 1
    یا علی. ایشالا
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    بهتر هر چی جنگ اکراین شدیدتر بشه به نفع ما هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس