کد خبر 1574442
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
اتحادیه اروپا مجارستان را به خاطر اوکراین تهدید کرد

بنا به اعلام یک مقام دولت مجارستان، اتحادیه اروپا فشار بر این کشور را برای همراهی با کمک به اوکراین افزایش داده است.

به گزارش مشرق، یک مقام دولت مجارستان می‌گوید اتحادیه اروپا این کشور را برای کمک به اوکراین تهدید کرده است.

«بالاس اوربان» مدیر امور سیاسی «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان روز یکشنبه اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا آشکارا تهدید کردند که در صورت امتناع دولت مجارستان از تصویب کمک مالی برای اوکراین، اقتصاد مجارستان را تضعیف خواهند کرد.

این مقام دولت مجارستان در گفتگویی مطبوعاتی یادآور شد که سران کشورهای اتحادیه اروپا به صورت تلفنی این موضوع را با نخست‌وزیر مجارستان در میان گذاشته و آشکارا او را در مورد عواقب خاص مانع تراشی بر سر کمک به اوکراین تهدید کردند.

روزنامه فایننشال تایمز هم در ۲۹ ژانویه با استناد به یک سند داخلی اتحادیه اروپا گزارش داد که بروکسل در حال تدوین طرحی محرمانه برای تضعیف اقتصاد مجارستان است، طرحی که در صورت ادامه امتناع مجارستان از تایید بودجه برای اوکراین اجرایی خواهد شد. بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا تهدید کرده است که وجوه معوق مجارستان را به طور کامل مسدود می کند تا به اقتصاد این کشور آسیب برساند و جذابیت سرمایه گذاری در آن را از بین ببرد.

بر خلاف بسیاری از اعضای ناتو، مجارستان از ارسال تسلیحات به اوکراین خودداری کرده و ائتلاف را از استفاده از خاک خود برای ارائه کمک های نظامی به کی یف منع کرده است. اوربان همچنین با تحریم های اقتصادی خاص علیه روسیه مخالف بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    از اتحادیه خارج کنید
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      0 0
      تو مجارستان رفراندوم گذاشتن مردم با نظر جناب اوربان موافقن، قبول ندارین رفراندوم رو؟!
  • US ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    به این میگن نهایت دموکراسی و استقلال که یک عده زورگو بگن مثل ما فکر کن و مثل ما عمل کن،کو منافع ملت خودت رو بخاطر ما بخطر بنداز و اگر چنین نکنی ما چنان میکنیم و پدرت رو در میاریم. اگه دموکراسی اروپایی اینه گمان نکنم کسی دلش بخواد به چنین دموکراسی‌ای برسه. پیشکش خودشون چون این فقط اسمش دموکراسیه ولی ذاتش دیکتاتوری.
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      0 0
      کدوم دموکراسی، مگه یانکی جماعت و اروپایی‌های نوکرشون دموکراسی حالیشونه ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس