کد خبر 1573798
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی با عنوان بایستی برویم در میدان عبادات جمعی را که برگرفته از صفحات ۱۱۲ و ۱۱۳ کتاب نسیم سحر | مجموعه احادیث ابتدای درس خارج فقه؛ احادیث منتخب از کتاب النوادر نوشته مقام معظم رهبری است منتشر کرد:

امیرالمؤمنین علیه‌السلام از قول پیامبر (ص) می‌فرماید: هیچ عملی پیش خدای متعال بافضیلت‌تر نیست از اینکه سُروری را در قلب یک مسلمانی وارد کنید؛ خوشحال کنید یک [مؤمنِ] مسلمان را.

اگر انسان یک کمکی بتواند بکند به یک مسلمانی که بتواند کشف ضُرّ او بکند، هیچ عملی پیش خدای متعال از این بافضیلت‌تر نیست. اینجور نیست که در این روایات بخواهند رابطه‌ی فردی با خدا را نادیده بگیرند؛ به‌هیچ‌وجه اینجور نیست و از اهمیت آن کاسته نمی‌شود.

معلوم است که پیوند با خدای متعال پشتوانه‌ی همه‌ی این چیزهاست؛ اینکه انسان قلبا با خدای متعال همراه باشد و این کارها را هم برای خاطر خدا بکند، منتها در مقام توزین عمل عندالله، اینجور نیست که مردم در شدت زندگی بکنند اما انسان دل خودش را خوش بکند و برای خودش سبحان‌الله و الحمدلله بگوید؛ این کافی نیست، بایستی برود در میدان عبادات جمعی.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 3
    ای کاش اراده ایی جمعی در کشور برای بازگردان جامعیت و مرکزیت مساجد به محلات و مناطق مسکونی وجود داشت این اتفاق زمان همگیری کرونا اتفاق افتاد ولی متأسفانه خیلی از مساجد دوباره به همان خلوتی گذشته شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس