نظامی اسرائیلی: مشکل اصلی ما جبهه‌های شمال است

رئیس سابق بخش عملیات در ارتش اسرائیل طی گفت‌وگو با کانال ۱۲ عبری مشکل اصلی تل‌آویو را تنش در مرزهای شمالی دانسته و درانتقاد از بنیامین نتانیاهو گفت که «او آمادگی تصمیم‌گیری درباره این وضعیت را ندارد».

به گزارش مشرق، «قبلاً گفتیم مرزهای شمال منتظر خواهد ماند تا ما در غزه تمام شویم؛ حالا ما نمی‌توانیم تلاش‌مان را متمرکز کنیم و بنابراین مشکل‌ اصلی‌مان حل نمی‌شود»، این اظهارات سرلشکر ذخیره ارتش تل‌آویو، اسرائیل زیو در گفت‌وگو با کانال ۱۲ عبری است.

این نظامی اسرائیلی در ادامه با تاکید بر اینکه «مهمترین جبهه مرزهای شمال است»، موضع کابینه بنیامین نتانیاهو در به تعویق انداختن پاسخ به تهدیدات در جبهه شمالی تا پایان نبرد در نوار غزه را زیر سوال برد.

نظامی اسرائیلی: مشکل اصلی ما جبهه‌های شمال است

آژیر هشدار حملات موشکی حزب‌الله به شهرک‌های شمال

جنبش حزب‌الله لبنان از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون که ۱۱۹ روز از آن می‌گذرد، عملیات‌ها و حملات خود را در حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از نیروهای شجاع مقاومت فلسطین ادامه داده و موجب تلفات مستقیم در صف اشغالگران شده است.

رسانه‌های عبری صبح روز گذشته جمعه اول فوریه اعلام کردند که در پی افزایش تنش‌ها در مرزهای شمال فلسطین اشغالی، آژیرهای خطر برای چند بار متوالی در شهرک‌های کریات شمونه، کفار یووال و معیان باروخ در منطقه اصبع الجلیل در مرز لبنان و فلسطین به صدا درآمده‌اند و تنها شهرک کریات شمونه با ۲۰ موشک هدف قرار گرفته است.

نظامی اسرائیلی: مشکل اصلی ما جبهه‌های شمال است

تلفات روزانه ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی

روز پنجشنبه هم رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که «وضعیتی از بلاتکلیفی و تنش در جبهه شمالی حاکم است؛ این وضعیت منجر به گمانه زنی‌های زیادی در مورد بهایی که جبهه داخلی اسرائیل در صورت رویارویی با حزب‌الله خواهد پرداخت، می‌شود».

سرلشکر اسرائیل زیو در بخش دیگری از گفت‌وگو با کانال ۱۲ عبری ضمن اشاره به سیاست‌های نخست‌وزیر نتانیاهو تاکید کرد که کل مشکل اسرائیل در «حضور یک نفر است که آمادگی تصمیم‌گیری را ندارد؛ کسی که بر خلاف توصیه همه رهبران نهادهای امنیتی و نظامی از تصمیم‌گیری درباره روزهای بعد جنگ خودداری می‌کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس