زاکربرگ خطاب به خانواده قربانیان آزار کودکان در اینستاگرام: متاسفم!

کنگره آمریکا با احضار مدیران ۵ سکوی اینترنتی از جمله متا و ایکس از آنان خواست در برابر اتهامات وارده مبنی بر آزار و اذیت کودکان در سکوهایشان پاسخ دهند.

به گزارش مشرق، کنگره آمریکا به متا، ایکس، تیک‌تاک، دیسکورد و چندین سکوی اینترنتی دیگر اتهام آزار و اذیت کودکان و کاربران کم‌سن‌وسال را زد و در حال بازخواست از مدیران عامل آن‌هاست.

روز جهارشنبه، کنگره آمریکا با احضار مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، از وی حواست تا در خصوص اتهامات وارده به خاطر آسیبی که پلتفرم‌هایش به کودکان و نوجوانان وارد کرده‌ است، پاسخ دهد. در این جلسه استماع، حانواده‌های قربانیان هم حضور داشتند و با نگهداشتن عکس‌های فرزندانشان روبروی زاکربرگ، اتهامات وارده را تأیید می‌کردند. این والدین اظهار داشتند که فرزندانشان در نتیجه رسانه‌های اجتماعی مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند یا جان خود را از دست داده‌اند.

در طول این جلسه استماع، مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، به والدین قربانیان در کنگره رو کرد و از آن‌ها عذرخواهی کرد. رسانه‌ها که پیش‌تر، زاکربرگ را ربات‌گونه توصیف کرده بودند، این لحظه را به عنوان یک لحظه جنجالی نام‌گذاری کرده‌اند.

سناتور هالی خطاب به زاکربرگ گفت: «شما هیچ اقدامی نکردید، کسی را اخراج نکردید، حتی به یک قربانی غرامت ندادید، اجازه دهید این را از شما بپرسم: خانواده‌ها و قربانیان اینجا هستند، آیا از قربانیان عذرخواهی کرده‌اید؟ ۳۷ درصد دختران نوجوان ۱۳ تا ۱۵ ساله تنها در یک هفته در اینستاگرام مورد آزار قرار گرفته‌اند و شما از این اطلاع داشتید.»

زاکربرگ در حالی که والدین عکس‌هایی از فرزندان خود را که در پی استثمار یا آزار جنسی از طریق رسانه‌های اجتماعی جان خود را از دست داده‌اند، در دست داشتند، رو به آنان کرد و گفت: «برای همه‌ی شما متاسفم. هیچ کس نباید از کنار مشکلاتی که خانواده‌های شما متحمل شده‌اند به سادگی عبور کند. ما سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنیم و به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم هیچکس با چیزهایی که خانواده‌های شما از آن‌ها رنجیده‌اند، دست‌وپنجه نرم نکند.»

مدیرعامل متا با تأیید ترویج مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه متا گفت: «من بسیار متاسفم که نتوانستیم از این فجایع جلوگیری کنیم. ما بسیار سخت کار می‌کنیم تا تمام عبارات جستجوی مربوط به مواد مخدر را در پلتفرم خود مسدود کنیم.»

گفتنی است، زاکربرگ و اشپیگل (مدیر عامل اسنپ) از جمله پنج مدیری بودند که روز چهارشنبه در کنگره در جلسه استماع مورد بازخواست قرار گرفتند. این جلسات که با عنوان «بیگ‌تک و بحران بهره‌کشی جنسی از کودکان» برای بررسی بحران‌ها و مشکلاتی که این سکوها برای کودکان و کاربران کم‌سن‌وسال ایجاد کرده‌اند برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    3 1
    بعد تو ایران ی عده اصرار به آزادی بدون هیچ نظارت و محدودیت فضای مجازی و پیام رسانها و شبکه های اجتماعی دارند...واقعا متوجه نیستند چه خطراتی واسه خودشون و خصوصا کودکان و نوجوانان داره.
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
      1 1
      مشکل همینجاست که فکر می‌کنن این اتفاقات برای بقیه است یک ذره احتمال نمی‌دن که ممکنه نفر بعدی خود اونها یا عزیزترین کس اونها باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس