آمریکا در حال تشکیل یک «دولت استعماری» در اوکراین است

رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید که آمریکا با استفاده از عناصر داخلی اوکراین که سرسپرده واشنگتن هستند، در حال ایجاد یک «دولت استعماری» در کی‌یف است.

به گزارش مشرق، سرگئی ناریشکین، رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با اشاره به موج اخراج مقامات از دولت اوکراین، گفت که این کار با دستور آمریکا صورت گرفته و هدف آن تشکیل «دولت استعماری» در اوکراین است.

به گفته ناریشکین، دولت آمریکا از ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین خواسته است تا چندین و چند مقام ارشد دولت این کشور که واشنگتن دیگر به آنها اعتماد ندارد را به بهانه‌های مختلف برکنار کند.

رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید که واشنگتن قصد دارد این پست‌ها را با اوکراینی‌های آموزش‌دیده در غرب که برای آمریکا و منافع این کشور سوگند یاد کرده‌اند، جایگزین کند.

وی افزود: آمریکا به عنوان بخشی از سیاست سلطه کامل بر اوکراین، شروع به تشکیل یک دولت استعماری در این کشور کرده و تغییرات موردنظر در دولت اوکراین نیز به زلنسکی ابلاغ شده است.

ناریشکین تاکید کرد: آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا اوکاسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در واشنگتن که فارغ‌التحصل دانشگاه بلومینگتون ایندیانا است را به کرسی نخست وزیر اوکراین برسانند. الکساندر کاوا، معاون وزارت دارایی این کشور که در هاروارد تحصیل کرده نیز برای تصدی پست وزیر دارایی پیشنهاد شده است. معاون فعلی وزارت اقتصاد یعنی تاراس کاچکا که دانش‌آموخته دانشکده مدیریت دولتی دانشگاه ملی لهستان است نیز برای پست وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است.

تازه‌ترین تغییرات مهم در کابینه اوکراین درست از الگویی که ناریشکین ارائه داده است، پیروی می‌کند. رستم اومِروف، وزیر دفاع اوکراین که پاییز پارسال جانشین الکسی رزنیکوف شد، سابقه حضور در برنامه «تبادل رهبران آینده» را دارد؛ برنامه‌ای که بودجه آن را وزارت خارجه آمریکا تامین می‌کند.

رییس سرویس جاسوسی روسیه همچنین تصریح کرد: دولت بایدن که پرونده‌ای موسوم به «پرونده فسادکُشی» در محفل نزدیکان زلنسکی را در اختیار دارد، تهدید کرده است که اگر رییس جمهور اوکراین برای تغییر و تحولات مطلوب واشنگتن چراغ سبز ندهد، این اطلاعات را در اختیار عموم قرار خواهد داد. زلنسکی می‌داند اطلاعات رسواکننده‌ای که آمریکا در اختیار دارد، قادر است وجهه او به عنوان رییس جمهور را ویران کند و در نتیجه همچنان به ساز اربابان آمریکایی‌اش خواهد رقصید.

به گفته ناریشکین، آمریکا که از ابتدای جنگ روسیه با اوکراین، تاکنون ۱۱۱ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی برای کی‌یف فراهم کرده است، در حال حاضر هم تعدادی مستشار در دل وزارتخانه‌های کلیدی اوکراین دارد اما واشنگتن معتقد است که این تعداد کافی نیست و به همین دلیل «به طور یکنواخت به افزایش وابستگی فئودال کی‌یف ادامه می‌دهد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    چیزی که عوض داره گله نداره خود تو ام روسیه سالها در اسیای مرکزی و قفقاز و بلاروس اینکارو کردی جدیدترین شم نیجر است جالبه منفعت تو میبری سفر رئیس جمهور نبجر به تهران با دعوت تهران برا پر کردن صندق و جیب اونها صورت میگیرد
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 1
    غربگداها این عکس رو که میبینن حاضرن نصف عمرشون رو بدن بتونن جای این دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی جلوی ارباب دست به سینه وایستن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس