کد خبر 1565328
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

به گزارش مشرق، کانال محلل در ایتا نوشت:

اهداف و تبعات حمله به یمن چیست؟

سرانجام حمله مشترک دشمن غربی با هدف قرار دادن ۱۲ نقطه (که چندتایشان فرودگاه‌ بودند و غالب فرودگاه‌های یمن هم غیرفعال است) به پایان رسید. برای فهم دقیق سیر حوادث، تلفات، پاسخ یمن و نقاط هدف قرار گرفته باید منتظر بیانیه ساعات آتی سخنگوهای نیروهای مسلح یمن بود اما عجالتاً چند نکته مهم وجود دارد:

۱. مشخصاً آمریکا و انگلیس با شروع یک کمپین خبری پیش از عملیات، قصد ارسال پالس تخلیه و فاصله‌گیری نیروهای انصارالله را داشتند تا تلفات انسانی و مادی آنها نیز کمتر شود و بدتر از این خود را وارد باتلاق نکنند. اصل برای صنعا اما تجاوز است.

۲. در حالی که نقاطی از یمن با پراکندگی زیر آتش بود و مثلا آمریکا می‌خواست توان موشکی یمن را بزند، اما رگبارهای موشک بالستیک به سمت کشتی‌های جنگی آمریکا و انگلیس با موفقیت انجام شد که این اولاً نشانه سطح آمادگی و اختیار بالای یگان‌های تهاجمی ارتش یمن هنگام حمله دشمن و ثانیاً نشانه اراده فعال شلیک در هر لحظه در صنعا است. برای مثال سه‌شنبه شب شاهد بودیم که ناوهای متعدد آمریکایی و انگلیسی فقط درگیر دفاع شده بودند و توان حمله متقابل را نداشتند.

۳. به نظر جنبه حیثیتی این حمله برای واشنگتن مهم‌تر از هر چیز است. انجام حمله ساعاتی پس از صدور قطعنامه ضدیمنی ۲۲۷۲ و اعلام اینکه استرالیا، بحرین، کانادا و هلند در این حمله همراهی کرده‌اند، نشانه‌ای است بر اینکه آمریکا می‌خواهد ابزارهای ظالمانه خود در سازمان ملل را فعال و موثر نشان داده و مثلا "توان اجماع‌ساز" خود را به رخ بکشد؛ این بازی بایدن حتی نمایشی از سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ هم نیست.

۴. در حالی آمریکا و انگلیس به یمن حمله کردند که محبوبیت یمن در میان کشورهای بی‌عرضه عربی به شدت افزایش یافته است. تبعات این تقابل آمریکا با یمنی‌ها دامن آمریکا را در سراسر منطقه و حتی جهان در بلند مدت و حتی کوتاه مدت خواهد گرفت؛ تا پیش از این تصویر آمریکا به دلیل حمایت از جنایتکار در غزه نابود شده بود که قرار بود با عقب‌نشینی رژیم از غزه و بازگشایی یک گذرگاه، این تصویر بهبود یابد و حالا با بن‌بست در غزه، تهاجم به یمن هم به کارنامه سیاه بایدن افزوده شده و آتش خشم ملت‌های منطقه و جهان دامن آمریکا و انگلیس را خواهد گرفت.

۵. این آتش باید به برخی کشورها و جریانات خائن عربی نیز برسد. کشورهای عربی که با دلالی میان طرف‌های مختلف، در حال سودبری و نان به نرخ روزخوری خود بوده و همزمان علاقه دارند مقاومت را با تحریکاتی به مسلخ بکشانند، خود باید هزینه دهند.

۶. روندهای این ساعات به هر چه بیشتر میلیتاریزه شدن منطقه علی‌الخصوص باب‌المندب و دریای سرخ منجر شده است. در این میان اتخاذ یک آرایش و گارد تقابلی و آماده در جمهوری اسلامی ایران لازم است هر چند با بازپس‌گیری و آزادی نفتکش سوئز راجان و رزمایش در سکوت پیامبر اعظم(ص) بخشی از این گارد تهاجمی منتقل شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    2 3
    اگه چند تا کشور عربی در کنار یمن معتهد بودند چیزی بنام اسرائیل وجود نداشت واقعا بعضی کشور های عربی خیلی بی عرضه هستند آخر ضربه اش را خواهند خورد!!!!!!
  • رضا IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 1
    بازوان ایران یکی یکی توسط آمریکا ضربه خورده و تضعیف می شوند. اگر ج.ا.ا همچنان سکوت کند، آمریکا با بکارگیری ابزار سازمان ملل به ایران نیز حمله خواهد کرد. فقط با یک حمله بزرگ به رژیم صهیونیستی و یا غرق کردن ناو آمریکا این شیطنت ها پایان می یابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس