دهقان: دولت در انتخابات به عنوان کنش‌گر سیاسی ورود نمی‌کند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم در انتخابات اسفندماه نه تنها به عنوان یک کنش‌گر سیاسی ورود نخواهد داشت بلکه معتقد به انتخابات پرشور است، فارغ از اینکه اسم چه فردی از صندوق‌های رای بیرون آید.

به گزارش مشرق، محمد دهقان روز چهارشنبه در نشست شورای معاونان معاونت حقوقی رئیس جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری انتخابات پرشور در پایان سال اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب راه را برای گروه‌های سیاسی معتقد به نظام برای ایجاد مشارکت پرشور در انتخابات هموار می کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور مشارکت مردمی در انتخابات را اصلی‌ترین راه حل مشکلات کشور دانست و گفت: معاونت حقوقی رئیس جمهور نیز وظیفه دارد در حدود اختیارات خود از هر اقدامی برای برگزاری انتخاباتی پرشور حمایت کند.

دهقان تصریح کرد: دولت سیزدهم در انتخابات آتی به عنوان یک کنش‌گر سیاسی ورود نخواهد داشت و ترکیب مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذار و ناظر باید توسط مردم و بر اساس سلیقه آنها شکل بگیرد و دولت در این زمینه دخالتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت فارغ از نتیجه، حضور مردم در پای صندوق ها را بسترساز ناکامی دشمنان و مخالفان و موجب تقویت امنیت کشور و باعث سرعت یافتن حل مشکلات ملت می داند، افزود: امروز همه شاهد هستند اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی و با روحیه‌ای جهادی برای پیشرفت و آبادانی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم تلاش می کنند و انتخابات پرشور نقش مهمی در تحقق خواسته های مردم دارد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است مردم با وجود برخی اشکالات و ناملایمات با موقعیت شناسی خود انتخابات را به نقطه قوت و پیشرفت کشور تبدیل می‌کنند.

دهقان متذکر شد که ایده «تحریم انتخابات» استمرار نقشه دشمن در تضعیف ایران است که متاسفانه برخی جریانات سیاسی نیز تصور می کنند با سیاه‌نمایی می توانند رای مردم را به سمت خود جلب کنند این درحالی است که ناامید کردن مردم توسط دشمنان کشور و برای جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق ها انجام می شود و سودی نصیب احزابی که به دنبال شرکت در انتخابات هستند نخواهد کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه شورای نگهبان به عنوان محافظ اسلامیت و جمهوریت و پاسدار آرای مردم همواره به وظیفه قانونی خود عمل کرده است، تاکید کرد: درعین حال معتقدیم باید فضا برای مشارکت همه جریانات سیاسی معتقد به نظام فراهم شود همانگونه که اعتقاد داریم تایید صلاحیت افرادی که سابقه فساد محرز دارند علاوه‌بر مضراتی که برای مردم و نظام در آینده دارد مردم را نسبت به انتخابات ناامید می کند و تایید افراد ناصالح ممکن است تاثیر منفی در مشارکت مردم داشته باشد.

دهقان اظهار امیدواری کرد که انتخابات اسفند ۱۴۰۲ به سکوی پرتابی برای حرکت کشور به سمت پیشرفت تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس