کانادا-استرالیا-نیوزیلند: با اشغال مجدد غزه مخالفیم

نخست وزیران سه کشور کانادا، استرالیا و نیوزیلند طی بیانیه‌ای تاکید کردند که با هرگونه اشغال مجدد نوار غزه یا کاهش مساحت آن مخالف هستند.

به گزارش مشرق، نخست وزیران سه کشور استرالیا، کانادا و نیوزیلند، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که از تلاش‌های فوری بین‌المللی، برای آتش‌بس دائم در غزه حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «ادامه رنج غیرنظامیان نمی‌تواند بهای شکست حماس باشد».

در بیانیه سه کشور استرالیا، کانادا و نیوزیلند تاکید شده است که آتش‌بس در غزه نباید یکجانبه باشد و با هرگونه اشغال مجدد نوار غزه یا کاهش مساحت آن مخالف هستند.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امشب در سخنانی هشدار داد که اسرائیل در حال از دست دادن حمایت جامعه جهانی است.

هجده هزار و ۴۰۰ کشته و حدود ۵۰ هزار مجروح که بیش از ۷۰ درصد آنها نیز زنان و کودکان هستند، حاصل بیش از دو ماه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است. «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید امروز در مصاحبه‌ای به «سی‌ان‌ان» گفته است که واشنگتن از تعداد بسیار زیاد قربانیان غیرنظامی در حملات اسرائیل به نوار غزه آگاه است و به فشارهای خود به اسرائیل برای محدود کردن این تلفات ادامه می‌دهد.

آمریکا بزرگترین حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در حملات همه جانبه خود به باریکه غزه به شمار می‌آید. آمریکا تا کنون چند صد میلیون دلار تسلیحات برای اسرائیلی‌ها ارسال کرده است. اخیرا نیز دولت بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری و بدون مراجعه به کنگره، بیش از ۱۴ هزار گلوله تانک برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

سازمان جهانی بهداشت امروز سه شنبه اعلام کرد که تنها ۱۱ بیمارستان آن هم به صورت محدود در سرتاسر نوار غزه فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس