درماندگی تمام عیار تل‌آویو در مساله اسیران صهیونیست در غزه

عملکرد موفق حماس در مساله اسیران رژیم صهیونیستی به شدت مقامات تل آویو را مستاصل کرده است.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی و نظامی آگاه در تل آویو به رسانه عبری "یانت" فاش ساختند که مساله اسیران و مفقودان این رژیم هفته های طولانی و حتی ماههای طولانی به درازا خواهد انجامید.

این منابع به مخمصه سختی که رژیم صهیونیستی در این موضوع با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اشاره و افزودند: چالش‌هایی که تل آویو با آن روبرو است به مراتب دشوارتر از آنچه در جنگ سال ۱۹۷۳ رخ داد، است.

منابع مذکور اذعان کردند: حماس مشابه مصر پس از جنگ عمل نخواهد کرد و همانند مصر به سازش تن نخواهد داد و کمکی مشابه آنچه مصر در زمینه یافتن مفقودان کرد، نخواهد کرد.

«کوبی میخائیل و گابی سیبونی» دو تن از استادان علوم امنیتی رژیم صهیونیستی در تحقیقی اعلام کردند: پایان جنگ کنونی بدون شکست حماس و نابودی آن، مساله اسیران را برای سال‌های طولانی مبهم نگه خواهد داشت. احساس پیروزی نزد حماس سبب خواهد شد که این جنبش بهای آزادی اسیران اسرائیلی را بالا ببرد و تل آویو را به گوشه رینگ ببرد. علاوه بر آن بر توان بازدارندگی در جبهه های دیگر آسیب خواهد زد.

از سوی دیگر «دانییل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به شکست عملیات آزادسازی اسیران در غزه اذعان کرد.

وی گرچه جزئیاتی را فاش نکرد، اما به این جمله بسنده کرد که ماموریت سران تل آویو شکست خورده و به آزادی هیچ اسیری منجر نشده است.

این در حالی است که خانواده اسیران صهیونیست نیز به شدت از عملکرد کابینه نتانیاهو ناخرسند هستند و جلسه ای که نتانیاهو با خانواده های اسیران بازگشته داشت بسیار پرتنش و همراه با خروج بسیاری از افرادی بود که در این جلسه بودند.

«دانی میران» یکی از این افراد بود که گفت: کابینه نمایش مضحکی دارد، عملکرد آن شرم آور است. به ما می‌گویند که اینکار و آن کار را انجام داده‌ایم، اما این سنوار بود که اسیران را بازگرداند و نه شما. از اینکه از اقدامات خود در این زمینه دم می‌زنید، عصبانی هستم زیرا کاری انجام ندادید.

همچنین برخی دیگر از کسانی که در جلسه با نتانیاهو حضور داشتند از فضای خشم آلود این نشست پرده برداشته و اعلام کردند: نشست بسیار پرتنشی بود و بسیاری فریاد می‌زدند.

جنگ علیه غزه که در ۱۵ مهرماه آغاز شده بود پس از ۴۸ روز با توقف موقت هشت روزه مواجه شد و رژیم صهیونیستی دوباره در تاریخ دهم آذر ماه حملات و جنایات ضدانسانی خود به نوار غزه و هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی را به بهانه آزادی اسرایش آغاز کرد که در اثر این اقدام (طی ۶۵ روز) تاکنون ۱۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس