اعتراض مردم انگلیس به حمایت تسلیحاتی از اسرائیل+فیلم

حامیان فلسطین با تجمع مقابل چهار شرکت تسلیحاتی در انگلیس، ضمن بستن ورودی این شرکت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، در آستانه سفر وزیر دفاع انگلیس به فلسطین اشغالی برای تاکید بر حمایت لندن در تل‌آویو، حامیان فلسطین در انگلیس روز پنجشنبه (امروز) ورودی چهار شرکت تسلیحاتی را مسدود کردند.

در شرایطی که تظاهرات حامیان فلسطین در شهرهای بزرگ انگلیس طی دو ماه اخیر ادامه داشته، ادامه حمایت تسلیحاتی لندن از تل‌آویو باعث تجمع اعتراضی در مقابل چهار شرکت تسلیحاتی انگلیس شده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد، گروه موسوم به «کارگران برای فلسطین آزاد» روز پنجشنبه خبر داد که معترضان در بریتانیا ورودی چهار کارخانه اسلحه سازی را که اسلحه و تدارکات اسرائیل را تامین می‌کنند، بستند.

این گروه کارگری حامی فلسطین در انگلیس در شبکه‌ اجتماعی ایکس (توئیتر) تصریح کرد: «بیش از ۱۰۰۰ عضو اتحادیه کارگری در چندین منطقه در سراسر بریتانیا، کارخانه‌های اسلحه‌سازی را که به اسرائیل تسلیحات می‌رسانند مسدود می‌کنند».

به گفته «کارگران برای فلسطین آزاد»، فعالان این گروه حامی فلسطین ۴ سایت را در بریتانیا تعطیل کرده‌اند؛ مراکزی که قطعات جنگنده اف-۳۵ را که در حال حاضر در بمباران غزه توسط اسرائیل استفاده می‌شود، تولید می‌کنند.

ده‌ها معترض با پرچم‌های فلسطین مقابل کارخانه بی‌اِی‌ای سیستمس (BAE Systems) در گلاسکو، کارخانه ال‌۳ هریس (L۳Harris) در برایتون و دو کارخانه در شهر بورنموث و لنکشایر تجمع کردند.

معترضان حامی فلسطین ضمن اعتراض به مواضع دولت انگلیس، خواستار آتش‌بس دائمی در جنگ اسرائیل علیه غزه شدند.

تجمع اعتراضی معترضان انگلیس در شرایطی انجام شده که طبق اعلام دولت این کشور، گرانت شاپس وزیر دفاع انگلیس برای حمایت از اسرائیل و رایزین درباره «آینده جنگ در غزه» طی روزهای آینده به تل‌آویو سفر می‌کند.

بر اساس گزارش اخیر سازمان انگلیسی «کارزار علیه تجارت اسلحه» (CAAT)، این کشور یک تامین کننده کلیدی تجهیزات و مهمات برای ارتش اسرائیل است و ۱۵ درصد از اجزای جت های جنگنده اف-۳۵ تل‌آویو را تامین می‌کند. این نهاد انگلیسی خبر داد که ارزش کل قراردادهای لندن و تل‌آویو از سال ۲۰۱۶ تاکنون، ۴۲۲ میلیون دلار (۳۳۶ میلیون پوند) برآورد شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس