کد خبر 1552517
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
دانش‌آموزان ما باید قرآنی بار بیایند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدارس ما و در دانشگاه فرهنگیان باید توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند و قرآن‌خوان، قرآن‌دوست و قرآن‌پژوه تربیت شوند.

به گزارش مشرق، رضامراد صحرایی، در ارتباط تصویری با محفل قرآنی دانش آموزان مدارس غیردولتی و هیأت امنایی در شهر ری، گفت: قرآن کتاب همه زمان‌ها و مکان‌هاست. امروز هیچ گره‌ی در زندگی ما وجود ندارد که از طریق قرآن و آموزه‌های دینی قابل حل نباشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی بخشی از تربیت مورد نظر سند تحول بنیادین است، گفت: ۴۳ ویژگی برای این دست از دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است.

صحرایی با تاکید بر اینکه مقدمه نهادینه کردن آموزه‌های دینی و قرآنی در مدرسه اتفاق می‌افتد، گفت: جامعه پاک دانش‌آموزان ما سرشار از آموزه‌های قرآنی است و الگوی دیگر دانش‌آموزان به شمار می‌روند. امروز به برکت انقلاب اسلامی و در چهل واره دوم باید بیش از گذشته در قرآن تفکر، تدبر و تأمل کنیم و این مسیر در راه قرآن بودن را بیشتر در پیش بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: من قدردانی می‌کنم که در آموزش و پرورش مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان را برگزار می‌کنند. دانش‌آموزان ما باید قرآنی بار بیایند. در مدارس ما و در دانشگاه فرهنگیان باید توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند و قرآن‌خوان، قرآن‌دوست و قرآن‌پژوه تربیت شوند.

صحرایی در پایان تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال نور قرآن را بر زندگی همه ما بتاباند و در همه کارها با پیروی از آموزه‌های قرآنی پیش برویم و موفق باشیم.

رویداد بزرگ قرآنی "آوای آسمانی" به همت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به صورت همزمان در ۱۰ هزار مدرسه غیردولتی و هیأت امنایی سراسر کشور برگزار شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    مگر معلمانمان قرآنی اند که بچه ها قرآنی باشند
    • ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      1 0
      دقیقا👏🏼👌🏼👏🏼
    • ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      1 0
      نماز هم نمیخونن
  • احسنت ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    احسنت جناب صحرایی،اما وقتی حتی دانش آموز میدونه حرف و عمل مسئولان یکی نیست، چطور انتظار قرآنی شدن داری
  • ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    44 ساله آموزش را سپردی بدست اصحالاتیهای پیرو مکتب 2030 حالا بادتون افتاده که دانش‌آموزان باید قرآنی بار بیایند
  • علی ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    قرآن جای خود .شما مثل علی(ع) نهج‌البلاغه وار خدمت کنین مردم خودبه خود بافرهنگ قرآن و قرآنی بار میان.مشکل ما اینه بعضی ها خودشونو قرآن ناطق میدونن تفسیر به وضع میکنن برای دیگران خودشون ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس