آماده باش ارتش فیلیپین به دنبال انفجار بمب در جنوب این کشور

نیروهای فیلیپین روز یکشنبه پس از انفجار بمبی در جریان مراسم عبادی کاتولیک‌ها در جنوب این کشور که به کشته شدن دستکم ۴ نفر و جراحت ۵۰ نفر منجر شد در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، نیروهای فیلیپین روز یکشنبه پس از انفجار بمبی در جریان مراسم عبادی کاتولیک‌ها در سالن ورزشی دانشگاهی در جنوب این کشور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «فردیناند مارکوس جونیور» رئیس جمهور فیلیپین در واکنش به این حادثه تروریستی گفت:«به شدیدترین وجه ممکن اقدامات شنیع تروریستی را محکوم می‌کنم.»

این انفجار در شهر «ماراوی» رخ داد. مارکوس با دعوت به آرامش، به پلیس و نیروهای مسلح دستور داده حفاظت و ایمنی غیرنظامیان و جوامع آسیب پذیر را تضمین کنند.گروه افراطی «مائوت» شهر ماراوی را در ماه مه ۲۰۱۷ تصرف در نبرد پنج ماهه متعاقب آن، بین اعضای این گروه و نیروهای فیلیپینی بیش از هزار نفر کشته شدند. گمانه زنی‌ها از انجام این انفجار توسط این گروه است.

رئیس جمهور فیلییپن گفت: «مطمئن باشید عاملان این اقدام بی رحمانه را به دست عدالت خواهیم آورد.»

رئیس جمهور فیلیپین، فردیناند مارکوس جونیور، بمب گذاری مرگبار روز یکشنبه را محکوم کرد و "تروریست های خارجی" را مقصر دانست، زیرا پلیس و ارتش امنیت را در جنوب این کشور و اطراف پایتخت مانیل تقویت کردند.

در اثر انفجار این بمب حین مراسم عبادی کاتولیک‌ها در سالن ورزشی دانشگاه در ماراوی در جنوب فیلیپین دستکم چهار نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

وزیر دفاع فیلیپین نیز در نشست خبری گفت که نشانه‌های قوی از رد پای یک عامل خارجی در این حادثه تروریستی وجود دارد.

«امانوئل پرالتا» مقام ارشد پلیس در نشست خبری گفت که قطعاتی از یک خمپاره ۱۶ میلی متری کشف شده است.

«رومئو براونر» فرمانده نیروهای مسلح فیلییپن نیز در نشست خبری گفت: «این امکان وجود دارد که آنچه امروز صبح رخ داد یک حمله تلافی جویانه بوده باشد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس