ورود غیر قانونی ناوشکن موشکی آمریکا به آب‌های سرزمینی چین

سخنگوی فرماندهی ارتش چین روز شنبه اعلام کرد که ناوشکن موشکی آمریکا به طورغیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی این کشور شد.

به گزارش مشرق، چین روز شنبه اعلام کرد که ناوشکن موشکی «هاپر» آمریکا به طور غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی چین در دریای چین جنوبی شده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سخنگوی فرماندهی ارتش چین اعلام کرد:«روز شنبه، ناوشکن موشکی هاپر به طورغیرقانونی و بدون تایید چین وارد آب‌های سرزمینی چین در جزایر "شیشا" شد.»

این مقام نظامی چین گفت:«فرماندهی ارتش نیروهای دریایی و هوایی را برای ردیابی، نظارت، هشدار و اخراج متجاوزان سازماندهی کرد.»

بر اساس این گزارش، آمریکا و فیلیپین گشت‌زنی‌های مشترک هوایی و دریایی را با مشارکت دو نیروی هوایی و نیروی دریایی در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی برگزار کرده‌اند

به دنبال این رزمایش، ارتش چین اعلام کرد که همزمان با گشت‌زنی های هوایی و دریایی مشترک سه روزه ایالات متحده و فیلیپین در دریای چین جنوبی در حالت آماده باش قرار دارد.

اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی شامل ادعاهای مالکیت جزایر دریایی در منطقه توسط چندین کشور از جمله چین، اندونزی، مالزی، فیلیپین و ویتنام است.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: رزمایش مشترک فیلیپین و آمریکا نباید به حاکمیت ارضی و حقوق دریایی و منافع چین لطمه بزند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که وضعیت منطقه معمولا با عبور کشتی‌های جنگی آمریکا که قوانین بین‌المللی را نقض کرده و حاکمیت و امنیت چین را تضعیف می‌کنند، پیچیده می‌شود.

ناوگان هفتم ایالات متحده مدعی شده که این گشت‌زنی بخشی از تعامل معمول آمریکا با متحدان و شرکای خود در حفظ منطقه آزاد و باز اقیانوس هند و آرام است.

دولت چین اخیراً نسخه جدید (۲۰۲۳) «نقشه استاندارد» خود را منتشر کرد که مناطق مورد مناقشه را نشان می‌داد. این نقشه دارای یک «خط‌چین ۹ قسمتی» بود که نشان‌دهنده ادعاهای چین در مورد بیشتر دریای چین جنوبی است. ویتنام، برونئی، اندونزی، مالزی و فیلیپین به درجات مختلفی در مناقشه بر سر این مناطق درگیر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس