کد خبر 1548922
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
1

برخلاف ۷ فوریه ۱۹۸۴ در بیروت، این بار امریکایی‌ها پس از یک انفجار امنیتی و اجتماعی باید صهیونیست‌ها را نیز سوار هواپیما کنند و با خود ببرند!

به گزارش مشرق، مرتضی سیمیاری، با مقایسه تطبیقی میان عملیات فرار آمریکایی‌ها از بیروت با وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی در غزه در روزنامه جوان نوشت:

دو هفته پس از آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حمله و آنجا را اشغال کرد، هم‌زمان ارتش امریکا نیز وارد بیروت شد تا پیچ‌های اشغالگری صهیونیست‌ها را محکم کند، آن روزها بسیاری تصور می‌کردند که کار لبنان تمام شده و گروه‌های مقاومت یکی پس از دیگری تسلیم و سلسله خلع سلاح تا تهران ادامه خواهد یافت، اما یک حادثه بزرگ ورق بازی را عوض کرد. دوم آبان سال ۶۲ درحالی که بذر ناامیدی از تحولات روی جبهه مقاومت پاشیده شده بود به ناگهان یک انفجار مهیب مرکز نظامیان امریکا را به تلی از خاکستر بدل کرد و کمتر از ۵ دقیقه بعد پایگاه نظامیان فرانسوی نیز منفجر شد؛ حاصل این دو عملیات کشته شدن ۳۰۰ نظامی امریکایی و فرانسوی در کمتر از یک روز بود!

این تلفات سنگین امریکایی‌ها را به‌شدت وحشت‌زده کرده بود، نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود نوشت که ارتش بزرگ‌ترین ضربه را پس از جنگ در ویتنام خورده و رئیس‌جمهور باید استعفا بدهد. همین فشارهای سیاسی باعث شد که کمتر از ۲۴ ساعت بعد از شب خونین در بیروت، پنتاگون دستور خروج شبانه را برای مقر فرماندهی مارینز صادر کند. ریگان آن شب به‌شدت تحقیرشده بود، کنت پولاک مدیر امور خلیج‌فارس در شورای امنیت ملی امریکا مدام زیر گوش رئیس‌جمهور امریکا می‌خواند که حزب‌الله و ایران پشت انفجارهای سریالی در بیروت قرار دارند، اما برای آن مدرکی وجود ندارد، ریگان نیز سازمان سیا را زیر فشار گذاشته بود تا میان سه ضلع در تهران، بیروت و پایگاه اشغالگران یک ارتباط منطقی پیدا کند. همین مسئله باعث تفرقه شدید در کاخ سفید شد تا جایی که با دستور ستاد ارتش امریکا ناو نیوجرسی برای حفظ ظاهر هم که شده با حرکت به شرق، بیروت را بمباران کند.

اما این تازه شروع ماجرا بود! ارتش سوریه در دفاع از مردم لبنان به میدان آمد و با شلیک چند موشک دو جنگنده امریکایی را ساقط کرد، این ضربات سخت دوباره فضای سیاسی واشینگتن را آنچنان متشنج کرد تا جایی که ریگان تمامی نیروهای خود را یکجا از لبنان خارج کرد. آن روزها در تهران برخی اعتقاد داشتند که برای ضربه به دشمن باید به‌صورت مستقیم وارد جنگ در جنوب لبنان شد، اما رهنمودهای الهی امام (ره) و تجربه‌های جنگ با دشمن بعثی به ما نشان داد که اگر دشمن را به سوی جنگ‌های نامتقارن هدایت کنیم با یک ضربه ساده نیز ممکن است فرار کند.

وضعیت غزه در روزهای اخیر بی‌شباهت به‌روزهای فرار دست‌جمعی امریکایی‌ها از بیروت نیست. در سفر رئیس سازمان سیا به تل‌آویو، رونن بار، مسئول سازمان تروریستی «شین‌بت»، به امریکایی‌ها قول داد که بیمارستان الشفا محل پیروزی بوده و پس‌ازآن چیزی از حماس روی صحنه باقی نمانده باشد، اما دشمن پس از پیشروی در زمین‌های خالی از عوارض، حالا از دسترسی به عمق بازمانده و تنها عرض غزه را چرخیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برای رسیدن به عمق نیاز به پشتیبانی هوایی دارد و برای این اقدام یا باید روی زمین تلفات بدهد یا آنکه ترک موقعیت کند، در آن سو انعطاف‌پذیری تاکتیکی مقاومت باعث شده هسته‌های مبارزه، سازمان رزم خود را حفظ و خود را تثبیت کنند. این وضعیت باعث شد مقاومتی که قرار بود سه هفته پیش از بین رفته باشد، حالا در منطقه جحرالدیکی ضربه سخت به دشمن بزند. نکته قابل‌توجه دیگر، افزایش اختلافات در دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است، تحلیل رفتاری ارتش اسرائیل حکایت از آن دارد که پس از حمله جنایتکاران به بیمارستان الشفا، رژیم صهیونیستی هیچ برنامه‌ای برای ادامه عملیات ندارد و در یک باتلاق محاسباتی افتاده است. گفته شده است که میان موساد و اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی (آمان) اختلافات عمیق در نوع اجرای عملیات در غزه پیش آمده است، روی میز قرار گرفتن دوباره طرح تبادل از سوی رژیم صهیونیستی ناشی از اختلافات درونی برای گریز از بحران است. در این مرحله از نگاه مقاومت فلسطینی تا روی همه‌چیز توافق نشود، امکان توافق روی هیچ بندی وجود ندارد.

اما مهم‌ترین مسئله در ادامه حیات مصنوعی رژیم صهیونیستی مسئله «جنگ دوم» در مناطق اشغالی است، در پس میدان جنگ در غزه لایه‌های زیرین معترضان اجتماعی دوباره در حال جوشیدن و بالا آمدن تا رسیدن به نقطه داغ است، راه افتادن بیش از ۳۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان در اراضی اشغالی به سمت دفتر بنیامین نتانیاهو با هماهنگی لاپید نشان داد که حالا جنگ دوم میان صهیونیست با صهیونیست در حال آغاز شدن است. اعتراضات سال گذشته در مناطق اشغالی ماهیت سیاسی و اجتماعی داشت، اما جنگ دوم اجتماعی- امنیتی بوده و تا سرحد فروپاشی پیش خواهد رفت. در این مرحله حتی مدیریت امریکا نیز نمی‌تواند مانع از این ریزش تمام‌عیار شود. واقعیت آن است که تکلیف جنگ را چند عکس یادگاری ارتش صهیونیستی در غزه روشن نمی‌کند، برخلاف ۷ فوریه ۱۹۸۴ در بیروت، این بار امریکایی‌ها پس از یک انفجار امنیتی و اجتماعی باید صهیونیست‌ها را نیز سوار هواپیما کنند و با خود ببرند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    55 9
    نه شکست نخورده! پس چی خورده؟! این حجم از ویرانی و تانک و...داخل غزه نشان از پیروزی هست؟!
  • ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    10 9
    وقتی متجاوزواردسرزمین غزه شده وحدود۱۱۰۰۰نفروبی گناه وطفل وزن وسالمندشهیدکرده وظیفه هرجهادگریست که به دادبرادرمسلمان خوددربرابرمتجاوزبشتابدوبجای شعاروسخنرانی الان بهترین موقع کمک به حماس وحضورفرماندهان میدانی مثل اسماعیل هنیه وسیدحسن نصرالله درخط مقدم غزه است که حماس راتقویت کنندتادشمن نابودشود17
  • ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    66 11
    تحلیل غیر کارشناسی و تخیلی
    • ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      12 13
      کار به تحلیلش ندارم اما اونی که مارو آفریده وهمه خصلت هامون میدونه خداوند یکتا نمیشه از زیر حقایقی که درباره این قوم گفته در رفت آدما فراموش کردن خدا رو این قوم تا به الان همینطور بودن خون خوار وترسو
    • ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      35 4
      قبل از شروع عملیات باید کودکان و زنان رو در محلهای امنی مثل تونلهایی که از قبل تعبیه شده بود جای میدادند تا تلفات این کودکان معصوم را به حداقل میرساندند ، هیچ چیزی توی این چند روزه برای من سنگین تر و غیر قابل تحمل تر از شهادت کودکان نبود، تهیه اسلحه سبک برای افراد داوطلب و هجوم غافگیر کننده به همین شیوه به شهرک ها و شهرها و تصرف اماکن نظامی و استفاده از تجهیزات این پایگاهها بهترین روش برای نابودی این خوکهای کثیف است حتی با ایجاد کانال و به دام انداختن تانکها و اسارت راننده های تانک و یادگیری نحوه استفاده از آن بر علیه نیروها وحشی اسراییل و همچنین شناسایی و ترور خلبانان بهترین راهکار برای نابودی این حیوانات کثیف است
    • ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      6 6
      ما نمیتوانیم قضاوتی داشته باشیم مگر اینکه به عنوان یک فلسطینی ده ها سال در باریکه غزه طعم تحقیر تحریم اوارگی ترور جنگهای متوالی محاصره دیوار کشی را چشیده باشیم انوقت شاید درک کنیم ایا سیلی ابدار طوفان الاقصی در اولین فرصت ممکن به صهیونیها با هزاران کشته زخمی اسیر به این همه خسارات مادی معنوی انسانی میارزید یا نه در صورتی که قبلا ارزوی کشتن یک صهیونیست ماه ها و سالها به دلشان میماند همین که حتی یک اعتراض در این 50 روزعجیب غریب و احتمالا بینظیر در تاریخ بشر از مردم غزه نسبت به حماس دیده نشد بیانگر خیلی مسائل میباشد
  • ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 5
    کشتار حدود 370 نفر اسرائیلی توسط هلی کوپتر در هفتم اکتبر باز هم توسط اسرائیلی ها یی که از محل کنسرت فرار می‌کردند بی شک بحران زا خواهد شد.
  • ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    45 0
    صدرصد چون بس غیرت های لاف زن پشتش رو خالی کردن
  • علی ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 6
    قطر واسطه صهیون شده تا با آتش بس ظاهری از حملات مقاومت خصوصا یمن نجات پیدا کند
  • علی ولی خدا عبادالله ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    23 22
    حماس چه شکست بخورد و چه پیروز شود در اصل بازنده اصلی این نبرد اسرائیل جنایت کار فرزندان هیتلر می باشد آنها جنایت کاری را به نهایت رساندن اما بی شرف تر از اسرائیل کسانی هستن که شعار هم غزه هم لبنان سردادن در وقت عمل به سوراخ موش پناه بردن تازه ادعا دارن کار زینبی می کنن این اوج بی شرفی است کسی که باعث شد غزه واردمیدان شود و قول هم غزه هم لبنان داد ولی با نامردی تمام پشت غزه را خالی کردن خیلی بیشرفند مرگ شان باد مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شما بی شرفان شعار دهندگان الکی هم غزه هم لبنان
  • ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    52 1
    کم حرف مفت بزنید، خالی بندا
  • محمد ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 13
    باسلام چه عجب از روزنامه شرق یک تحلیل منطقی به نفع مقاومت فلسطین
  • J ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    22 3
    اگر هدف حماس شروع یک جنگ و گسترش آن با ورود ایران و سوریه و .... در نهایت نابودی اسراییل بوده ، باید گفت حماس شکست خورده . اگر هدف حماس ضربه زدن به اسراییل بوده که با وجود تخریب غزه و آمار کشتار وحشتناک مردم بیدفاع فلسطین باید گفت حماس شکست خورده . اگر هدف نشان دادن مظلومیت فلسطینیان بوده که آنچه در حملات دوروز اول از رسانه های غربی به دنیا خورانده شد ، بیشتر مظلومیت یهودیان بود تا فلسطینیان پس از بعد تبلیغاتی در نیمه اول جنگ شکست خورد و در نیمه دوم با حجم عظیم کشتار فلسطینیان انگشت اتهام باز به سوی حماس رفته و اکثر دنیا آنها را مقصر میدانند ( تحت تاثیر رسانه ها ) . در هر صورت حماس شکست خورده است .
  • ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    22 27
    درود بر رزمندگان اسلام سلام و لبیک بر امام قائم ع و ص  سلام بر شهيدان  مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
    • ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      19 0
      درواقع پایگاه های حماس دارن با بمبهای اسرائیلی برخورد میکنن و این بمبها رو نابود میکنن.تحلیلش یه چیز تو این مایه ها بود
  • ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    26 1
    شکست که نخورد پیروز هم شده کجای دنیا میتونی درعرض یک ماه ونیم یک درصد جمعیت کشور رو ببری بهشت این تنها از حماس برمیاد عضو پر افتخار محور مقاومت
  • ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    47 1
    نه حماس پیروز شده نمیبینی غزه کاملا سالمه و اسرائیله که نابود شده؟نمیبینی بعد از طدفان الاقصی اسرائیل عاجزانه درخواست اتش بس میکرد و این حماس بود که اسرائیلو محاصره کرده بود و اتش بسو قبول نمیکرد؟
  • ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 9
    شکست شکست برای مومن شهادت طلب معنی نداردشهادت دربرابردشمن ظالم شکست نیست بلکه عبادت وجهادفی سبیل الله است
  • ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    40 1
    خخ شکست نه...‌فقط له له شده
  • بیژن ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    76 7
    این تحلیل نبود بیشتر ارزوهای نویسنده بود
    • سیاوش ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      1 16
      مثل تحلیل ظریف که میگفت آمریکا میتونه با یه بمب کل سیستم دفاعی ما رو از بین ببره! آمریکات چندتا بمب خرج غزه کرده برای زدن جای چندتا راکت و کشتار مردم بیگناه، سیستم دفاعی پیش کش؛ تازه باریکه غزه نه استان یا کشوری به اسم غزه، جناب کارشناس رشته تحلیل شناسی نامتقارن با انحراف از معیار آرزو!
  • hop ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 5
    اسرائیل بعد از حمله شارون جنایتکار به جنوب لبنان مدام در حال عقب نشینیه حتی آمریکا با حمله به افغانستان و عراق قرار بود طرح خاورمیانه جدید برای صهیون رو پیش ببره و اتفاقا از همون موقع آمریکا هم در حال عقب نشینی از منطقه هست اسرائیل به مرور زمان کوچک و کوچکتر خواهد شد ولی ما باید منتظر فتنه های جدید از نوع داعش باشیم چون آمریکا دست بردار نیست حالا که خودش نمیتونه وارد این منطقه بشه از این نوع فرمول (داعش) برای ضربه زدن و هرج و مرج استفاده خواهد کرد ومناطقی از عراق و سوریه و اردن و حتی خود فلسطین به دلیل نوع مذهبشون و تفرقه زیاد احتمالا محل رشد دوباره این گروهکها خواهد شد.
  • ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    46 1
    متاسفانه جواب سوال شما فعلاً بله است.
  • جابر ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    34 6
    نه اصلا...کی گفته شکست خورده؟؟؟
    • ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      10 2
      پس عمه من بوده تو غزه شکست خورده لابد
    • ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      0 12
      نه اتفاقا... اسرائلیت پیروز شده؟؟؟
  • ب ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    51 5
    مردم باریکه غزه همه چیز را از دست داده‌اند معنی آن را فعلا نمی دانم شکست بنامیم یا پیروزی ، و این فرایند ادامه دارد در قبال سکوت جوامع بشری ،نه از کنفرانس کشورها ، کاری ساخته شد و نه جوامع بین‌المللی ، تاوان را مردم داده‌اند به قیمت نابودی
    • ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      1 4
      هرچی هست چهره واقعی مشاوره شادگرگی قرصی، که دنبالشان هستید نشان دادند
  • ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    34 6
    حماس در غزه شکست نخورده چون حماس قدرت جنگاوری و برنامه ریزی دقیقش رو بدون دخالت دیگر گروههای مقاومت به دنیا نشان داد ، این ایران بود که در غزه شکست خورد از بسکه در این سالها خالی بندی کردند اما موقع عمل فقط تلفن زدند و توئیت کردند مثل مرغی که جوجه اش رو می برند و چون کاری از دستش بر نمیاد فقط قدقد میکنه و بس !
  • صنعتگر ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    2 6
    شبیه سازی تطبیقی بود نه تخیل اتفاقی که قبلاً در همچین موقعیتی افتاده باز هم قابل تکرار است چون عوامل و استراتژی ها همان است که بود اینبار دست مقاومت حتی پر تر و اتحاد جبهه ها کامل تر است
  • ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    32 1
    ۱۴هزار نفر کشته و تخریب شمال غزه
  • Hamid ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    20 3
    صهونیسم با کشت کشتار ۱۰۰ساله داره تو فلسطین حکومت میکنه از این به بعدم اینکارو میکنه شده کارگر روز مزد بگیر شهرای اسراییل پره میکنه از خیال بافتی نکنید
  • ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    19 1
    در انتقال 20هزار نفر درعرض چند نفر پیروز بوده
  • ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    18 3
    نظریه نبود گیر بود معلوم نیست از کدوم گیراباذی اومده زرزرزرتحلیل یه اوسکل بهتر از این گیر آقا بود
  • ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    43 1
    آیا داره واقعا؟! مشخصه که حماس شکست خورده و ایران و حزب الله هم گردن نگرفتن. خیلی واضح است نیاز به آسمان ریسمان بافتن نداره
  • ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    29 1
    آیا داره واقعا؟! مشخصه که حماس شکست خورده و ایران و حزب الله هم گردن نگرفتن. خیلی واضح است نیاز به آسمان ریسمان بافتن نداره
  • مهرداد دد ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    34 1
    شکست خورد دیگه کجاش مونده بیمارستان و محلی و کل شهر تصرف کردند به این پیروز ک نمیگن
  • ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    33 1
    با خاک مالامال شده نصف غزه نابود و الیافی چند روز دیگر نابود می‌شوند توهم نزنید
  • ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    25 1
    متاسفانه شک نکنید
  • ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    2 1
    خدا کند به هر صورت تمام شود خونریزی بد و حرام است و محرکان خونریزی و هیزم آورندگان آتش در قعر جهنم هستند
  • ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 2
    شکست راروباه صفتها،کفتارهها،دروغگوها،نیرنگ بازها، بیشرفها،پدرسگها،خوردندپوزشان زمین مالیده شدزمستان رفت میرودروسیاهی برای ذغال میماندند برامریکا،مرگ برلسرائیل،مرگ برمنافق،مرگ برجیره خور....
  • رضا ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    10 0
    زارت
  • ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 27
    اسرائیل ضربه فنی شد رفت، فقط برانداز جماعت نمیخواد قبول کنه این هم طبیعیه، مثل کشتاری کودکان و زنان توسط آمریکا و اسرائیلش، اینها کشتار به این واضحی رو نمیخوان ببینن موارد دیگه رو به طریق اولی نخواهند دید.
  • ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    40 1
    بله شکست خورده است. چون فکری برای مرکاوا نکرده بود. باند ۲.۵ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز جم شد و کوادکوپترها از کار افتادن یاسین هم نتونست تانک ها رو نابود کنه
  • ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    33 1
    بیش از ۶۰ درصد غزه با خاک یکسان شده و به زمین سوخته تبدیل شده ،۱۵ هزار نفر از ساکنان آن قتل عام شدند و حدود ۵ هزار نفر همچنان زیر آوار هستند و زنده بودن آنها نامعلوم است. زیرساخت های شهر غزه به کلی نابود شدند و امکان بازسازی آنها سالها طول خواهد کشید. حماسی ها تاکنون از به میدان آوردن تسلیحات مدرن و نیروهای ویژه خود امتناع کرده و فقط به عملیات های چریکی و بزن و در برو روی آورده .حالا شما بگید پیروز نبرد چه کسی است.؟؟
  • ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    11 2
    همین که 20000نفر رو باعث شد برن بهشت پیروز بوده مگه نه مغز ارزنی ها
  • هادی ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    23 0
    آرزو با واقعیت فرق داره عزیز به اصطلاح تحلیل گر .کل غزه به فنا رفت حلا دنبال ۴ روز آتش بس هستند به نظر شما تحلیل گر این شکست هست یا پیروزی؟؟؟
  • ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    2 0
    حماس و غزه پیروزی بزرگ بدست آوردند هزاران آفرین به این نقشه عالی
  • ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    25 2
    اگه صدام بود چند تا موشک به اسرائیل میزد
  • علی ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    34 1
    نصف غزه با خاک یکسان شده ،،نصف مردمش هم آواره ،،یه عده کارشناس تو صدا وسیما تحلیل مزخرف میکنن که اسرائیل در حال نابودی است و حماس پیروز مندانه جنگ رو مدیریت میکنه!!!!!
  • ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    2 0
    نه په پیروز شده کل اسرائیل رو هم گرفته ضمیمه کرده!!!!
  • ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    2 0
    14500 نفر شهید در ازای آزادی ۱۵۰ نفره تخریب وصاف کردن غزه؟ در ظاهر که چیزی کم تر از شکست نیست
  • ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 1
    تحلیل جالب وواقع بینانه بود
  • ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 1
    اگرحماس شکست خورده پس امام حسین هم شکست. خورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس