کد خبر 1536962
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
1

کاخ سفید البته برای جلوگیری از اعلام «خبرمرگ اسرائیل» راهبرد دیپلماسی و فشار را در پیش‌گرفته و با پیش‌بردن یک جنگ هیبریدی جدید سعی دارد حاشیه امنی جدید برای صهیونیست‌ها باز کند.

به گزارش مشرق، مرتضی سیمیاری در سرمقاله روزنامه جوان درباره شکست اطلاعاتی صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی و سفر بایدن به مناطق اشغالی نوشت:

پاییز سال گذشته شبکه الجزیره خبر از دستگیری چند افسر موساد در مالزی داد، در این خبر کوتاه به این موضوع اشاره‌شده بود که پلیس مالزی با حمله به ساختمانی در قلب کوالالامپور برخی افراد را که قصد آدم‌ربایی داشتند، دستگیر کرد و در بررسی‌های اولیه مشخص‌شد که آن‌ها عضو تیم‌های موساد بودند و قصد انجام یک عملیات خرابکاری را داشته‌اند.

در آن زمان وب‌سایت صهیونیستی دبکا که اغلب اخبار امنیتی برخی محافل سیاسی در مناطق اشغالی را منتشر می‌کرد در یادداشتی به بررسی این شکست خاص در جنوب شرق آسیا پرداخته و نوشته بود که اسرائیل بازهم در یک بازی اطلاعاتی به رقبای خود باخت!

اما صهیونیست‌ها در شهر کوالالامپور که یکی از مهم‌ترین مراکز جنگ‌های اطلاعاتی در جهان است چه چیزی را باختند و نتیجه آن شکست سخت چه بود؟ پاسخ به این سؤال به یک سال زمان نیاز داشت، در روز پانزدهم مهرماه ناگهان پاراگلایدرهای رزمندگان حماس از روی مناطق اشغالی عبور کرده و بدون شناسایی راداری و عبور از سطح مقطع آن به اهداف از پیش تعیین‌شده در برخی پادگان‌های نظامی رسیدند و، چون یک پرنده تیزپرواز شناسایی دشمن از خود را دچار اختلال شدید کردند. در این عملیات تجهیزات و سیستم‌های هشدار مرزی نیز ازکارافتاده بود.

دو روز بعد از عملیات درخشان طوفان الاقصی پایگاه خبری اینتل تایمز در گزارشی به بررسی ابعاد ضربات سخت مقاومت فلسطینی به صهیونیست‌ها پرداخت و نوشت که اسرائیل حیثیت اطلاعاتی و نظامی خود را باخت. در این گزارش به این موضوع اشاره‌شده بود که ضربه امنیتی به رژیم صهیونیستی سخت‌تر از ضربه نظامی بوده و منشأ شکست موساد در عملیات مالزی است. در پایان این گزارش نوشته‌شده بود که دست گردان‌های حماس بلندتر از غزه بوده و مقاومت فلسطین ارتقا یافته و بین‌المللی شده است.

تا پیش از عملیات طوفان الاقصی صهیونیست‌ها تلاش می‌کردند با تصویرسازی کاذب از خود و امنیتی‌سازی فضای بیرونی در جنگ اطلاعاتی پیروز باشند، اما در حال حاضر ناتوانی جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به حدی است که هنوز نمی‌دانند که مسلسل‌های کنترل از راه دور در مرز چگونه از کار افتاده است. یوئل گوزانسکی، یکی از مقامات ارشد سابق شورای امنیت ملی اسرائیل گفته است که میلیاردها دلار برای جمع‌آوری اطلاعات درباره گروه‌های مختلف فلسطینی دود شده و به هوا رفته است تا جایی که سرویس اطلاعاتی این رژیم تا پایان روز اول نمی‌دانست که چند گروه فلسطینی در عملیات مشارکت داشته‌اند.

وضعیت کابوس‌گونه برای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل باعث شده است که ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی دچار سرگیجه شده و به‌اصطلاح آچمز شده باشد؛ آن‌ها پشت مرزهای غزه نه توان پیشروی داشته و نه امکان سرشکستگی دارند تا جایی که بمباران غیرنظامی‌ها در غزه تبدیل به یک کار بی‌هدف و تکراری شده و اسرائیل ابتکار عملی ندارد و دایم همان نسخه بی‌خاصیت را تکرار می‌کند. این وضعیت باعث فریز شدن درگیری‌ها شده و سفر دوباره وزیر خارجه امریکا به تل‌آویو و نیز مقدمه‌چینی برای حضور بایدن در مناطق اشغالی تنها عامل تنفس مصنوعی برای صهیونیست‌ها را دارد.

سفرهای مکرر مقامات اطلاعاتی و سیاسی امریکا به مناطق اشغالی حکایت از آن دارد که راهبرد دست‌ها روی ماشه در سطحی بالا فعال بوده و شعارهای توخالی گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای مسطح کردن غزه تبدیل به مسلح شدن تمامی کرانه باختری شده است، درحالی‌که برآورد امریکایی‌ها از طوفان الاقصی آن بود که اسرائیل ضعیف شده است، اما واقعیت آن است که رژیم صهیونیستی مرده و امکان احیای آن در زمان طلایی از دست‌رفته است، کاخ سفید البته برای جلوگیری از اعلام «خبرمرگ اسرائیل» راهبرد دیپلماسی و فشار را در پیش‌گرفته و با پیش‌بردن یک جنگ هیبریدی جدید سعی دارد حاشیه امنی جدید برای صهیونیست‌ها باز کند.

‌درصحنه اصلی مرکز اصلی مخابره پیام نه در تهران که در اتاق هماهنگی مقاومت در فلسطین است که بالای دست دشمن در حال رصد تحرکات بوده و در وضعیت مسلح آماده اقدام است. این بازی درخشان باعث شده است که به دلیل بدی آب‌وهوا عملیات زمینی در غزه را متوقف کند، البته این هوای بد و بارانی ممکن است سد را شکسته و تبدیل به سیلی خروشان شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    7 1
    به امیدخدا اسرائیل کودک کش رو به نابودی هست ،باید برای اسایش وپیشرفت در تمام جهان اسلام این قوم سفاک وخونخوارهرچه زودتر نابود بشه امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس