رام‌الله: حماس بخشی از سپهر سیاسی فلسطین است

نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطین ضمن تاکید بر اینکه جنبش «حماس» بخشی از سپهر سیاسی این کشور است، گفت: ما در موضوع آزادی و تبادل زندانیان بین حماس و اسرائیل نقش داریم.

به گزارش مشرق، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطین شب گذشته، شنبه ۲۹ اکتبر و با افزایش جنایات ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم این کشور، تاکید کرد که آتش بس، ارسال کمک‌ها و احیای ارتباطات در نوار غزه اولین هدف دولت است.

اشتیه در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» تصریح کرد: جنبش «حماس» بخشی از صحنه سیاسی فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه نوار غزه بیش از ۳۰ سال است که مسئولیت اداره‌اش بر دولت خودگردان فلسطین است، صحبت درباره نظارت سازمان ملل بر این منطقه را رد، و تاکید کرد که هیچ راه حل جزئی برای نوار غزه یا کرانه باختری وجود ندارد.

نخست‌وزیر دولت خودگردان در ادامه گفت: رام‌الله خواستار آتش بس فوری بشردوستانه و ارسال کمک‌ها به نوار غزه است؛ دولت ما در موضوع آزادی و تبادل زندانیان بین حماس و اسرائیل نقش دارد.

«ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام»، شاخه نظامی حماس در یک سخنرانی ویدئویی تصریح کرده بود که تنها در صورتیک تمامی اسرا را آزاد می‌کند که رژیم صهیونیستی تمامی زندانیان فلسطینی را آزاد کند.

خبرگزاری «رویترز» دیروز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که حتی در شرایط فعلی که رژیم صهیونیستی حملات علیه مواضع فلسطینیان در غزه را تشدید کرده است، مذاکرات تبادل اسرا با میانجیگری قطر میان تل‌آویو و حماس با هدف تنش‌زدایی در غزه ادامه داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 12
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    در جنایتکار بودن اسرائیل خود صهیونیستها هم تردیدی ندارند ولی فلسطینیها هم پشت جنایتکارانی مانند صدام و داعش بوده اند
  • ایرانی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 1
    محمود عباس منافق فاسد که با دولت صهیونیست بر علیه حماس همکاری می‌کند خروش مردم باعث عقب نشینی او در مسئله غزه شد باشد که همه منافقین روسیاه شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس