سفیر فلسطین: جنایات اسرائیل با هیچ معیاری توجیه‌پذیر نیست/تاکید بر آتش‌بس فوری در غزه

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن با اشاره به اینکه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه با هیچ معیاری قابل توجیه نیست، خواستار برقراری فوری آتش‌بس در این منطقه شد.

به گزارش مشرق، حسام زملط در گفت‌ وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی، گفت: تحولات غزه ارتباطی به ماجرای حمله هفتم اکتبر (جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) ندارد و هیچ چیز کشتار غیرنظامیان در فلسطین را توجیه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه «افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ غیرنظامی در فلسطین تاکنون کشته شده‌اند که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ تن کودک بوده‌اند»، ادامه داد: هیچ چیز بمباران کل یک منطقه غیرنظامی، قطع آب، برق، غذا و سوخت برای بیمارستان‌ها را توجیه نمی‌کند؛ ما صدای گریه کسانی را که زیر آوار گرفتار هستند می‌شنویم اما تجهیزات امدادی نداریم و بخش درمان ما درحال ورشکستگی است. هیچ چیزی این حملات را توجیه نمی‌کند و آنچه اکنون رخ می‌دهد با هیچ استاندارد و معیاری مطابقت ندارد.

سفیر فلسطین در لندن با اشاره به اینکه جهان دوره تاریکی را سپری می‌کند، خاطر نشان کرد: از زمانی که درگیری‌ها شروع شد ما خواستار آتش‌بس فوری شدیم اما جهان حتی نمی‌تواند درخواست آتش‌بس کند. از سویی برخی از دولت‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس خواهان وقفه هستند. وقفه چه معنایی می‌دهد؟ یعنی (تل‌آویو) جنایات جنگی علیه انسانیت را متوقف کند؟ واقعا؟

وی ادامه داد: سپس نخست وزیر انگلیس ادعا می‌کند (رژیم) اسرائیل حق دارد تا از خودش دفاع کند؟ آیا تهدید جان ۱۳۰ نوزادی که در دستگاه پرورش اطفال نگه‌داری می‌شوند، با قطع سوخت‌رسانی به بیمارستان، حق دفاع از خود است؟ کوچاندن یک میلیون فلسطینی از شمال به جنوب غزه و سپس بمباران آن‌ها حق دفاع از خود است؟ همه این‌ها جرائم جنگی و جامعه جهانی نظاره‌گر است.

زملط در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت‌های غربی نسبت به حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود، گفت: کدام حق؟ نتانیاهو که جنایتکار جنگی است می‌گوید یک هزار جنگجوی حماس را کشته است، اما همه می‌دانند که او دروغ می‌گوید؛ همه می‌دانند که او هزاران کودک فلسطینی را کشته است. او خانواده‌ها، مساجد، کلیساها و مدارس ما را نابود کرده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات جنگی در غزه باشد، تصریح کرد: جامعه جهانی در قضیه فلسطین شکست خورده است.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رشید IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    لعنت خداوند و فرشتگان تا ابد بر رژیم منفور و جنایتکار اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس