افزایش نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به تبعات حمله زمینی علیه نوار غزه

ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و یک تحلیلگر نظامی صهیونیست نسبت به تبعات عملیات زمینی ارتش این رژیم در نوار غزه هشدار دادند.

به گزارش مشرق، «عاموس هارییل» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای نوشت: با وجود آنکه ارتش اسرائیل از لزوم از بین رفتن جنبش حماس سخن می‌گوید اما فرماندهان ارتش مشخصاً نمی‌دانند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چه می‌خواهد.

وی افزود: ارتش اسرائیل در درگیری‌های گذشته با حماس از ورود به نبردهای زمینی در عمق نوار غزه خودداری کرده و اگر هم عملیات زمینی صورت گرفته بسیار محدود و در مسافت کمی بوده است.

هارییل اضافه کرد: شرایط در حال حاضر به دلیل نتایج عملیات طوفان الاقصی تغییر کرده به طوری که نگرانی‌ها نسبت به دست زدن به یک عملیات زمینی محدود در نوار غزه و تلفات بالای این عملیات افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: شکست دادن یک تفکر و عقیده که از حمایت مردمی گسترده‌ای برخوردار است یک چالش بسیار بزرگ به شمار می‌رود. پیش بینی می‌شود که اکثر فلسطینی‌ها منازل خود را در شهر غزه و شمال آن ترک نکنند. اگر این اتفاق می‌افتاد توانایی ارتش اسرائیل برای حرکت در منطقه بیشتر می‌شد.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: چالش بعدی ما وجود تعداد زیادی از اسرای نظامی اسرائیلی نزد حماس است.

این در حالیست که نتانیاهو شب گذشته با اسحاق بریک ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کرد. بریک در این دیدار تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نباید وارد عملیات زمینی در نوار غزه شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس