یونیسف حمله به بیمارستانی در غزه را قویا محکوم کرد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه را «قویا محکوم» کرد و خواستار حفاظت از همه غیرنظامیان شد.

به گزارش مشرق، یونیسف سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما خواهان حفاظت از همه غیرنظامیان از جمله کودکان و زیرساخت‌هایی هستیم که آنان به آنها متکی هستند.

این نهاد سازمان ملل افزود: ما به آتش‌بس فوری و دسترسی بشردوستانه نیاز داریم.

ساعاتی پیش، وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. برخی گزارش‌ها حاکی است که احتمال دارد شمار شهدا از ۸۰۰ نفر عبور کند.

این حمله با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم اعلام کرد که این جنایت یک نسل‌کشی است.

شارل میشل رئیس شورای اروپا گفت: حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی مطابق حقوق بین‌الملل نیست.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: حمله به بیمارستانی که در آن زنان، کودکان و غیرنظامیان بیگناه وجود دارند، آخرین نمونه از حملات اسرائیل است که فاقد هرگونه ارزش‌های اساسی انسانی است.

کانادا حمله به بیمارستان المعمدانی غزه را وحشتناک و غیرقابل قبول خواند. کشورهای قطر، مصر، بلژیک، اردن و سازمان جهانی بهداشت نیز این حمله را بشدت محکوم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عماد FR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    منتظر چه بودید پیش ازین.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    محکوم کردن دردی را دوا نمیکند جلو گراز وحشیتون رو بگیرید
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    منم فقط محکوم می کنم ولی جرات برخود با جنایتکار را ندارم
  • US ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    نمایش شده این محکومیت!! چرا ریس آن سازمان محکوم نکرد؟! چرا جوزف بورول محکوم نکرد؟! چرا وزیر نالایق و زبان دراز صهیونیستی آلمان لال شده؟!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 3
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس