کد خبر 1535217
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

اگر به هر دلیل قصد مسافرت جاده‌ای از اصفهان به تهران را دارید، در اولین مرحله باید بدانید فاصله زمینی اصفهان تا تهران چقدر است. در این مقاله به بررسی مسافت این دو شهر و مکان‌های دیدنی اصفهان پرداخته

فاصله زمینی اصفهان تا تهران چقدر است؟

اگر قصد دارید از مبدأ اصفهان به مقصد تهران، سفر زمینی با خرید بلیط اتوبوس یا خودروی شخصی خود داشته باشید، احتمالاً یکی از سوالاتی که برای شما مطرح می‌شود، این است که فاصله زمینی اصفهان تا تهران چقدر است؟ این کمک خواهد کرد تا بهتر برای سفر خود، برنامه‌ریزی کرده و از قبل بدانید که چه مدت را در مسیر تا رسیدن به تهران، خواهید بود.

در این مطلب، به دنبال آن هستیم تا ببینیم مسافت بین اصفهان تا تهران از مسیر زمینی، چقدر است؟ شما نیز اگر علاقه‌مند هستید که دراین‌باره اطلاعات کاملی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فاصله زمینی اصفهان تا تهران

بسته به این که کدام مسیر را برای سفر زمینی از اصفهان به تهران انتخاب کنید، تفاوت‌هایی در مسافت بین این دو شهر وجود خواهد داشت. برای سفر زمینی از اصفهان به تهران، بهترین مسیر از جاده کاشان و قم می‌گذرد.

این مسیر 437 کیلومتر مسافت دارد. برای طی کردن این مسیر، پس از خروج از شهر اصفهان، وارد آزادراه اصفهان نطنز شده و پس از آن جزن را پشت سر گذاشته و از مسیر جاده قم – تهران، به شهر تهران، وارد خواهید شد. البته شما می‌توانید از میان راه، مسیر جاده ساوه را در پیش بگیرید که معمولا توسط اتوبوس‌رانی‌ها، انتخاب نمی‌شود.

درصورتی‌که قصد خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران را داشته باشید نیز همین مسیر در اکثر اوقات، انتخاب خواهد شد. البته شما می‌توانید زمانی که نسبت به خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان یا برعکس اقدام می‌کنید، در مورد مسیر اتوبوس و جاده بین دو شهر، اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنید. اما به‌طور معمول، اتوبوس‌ها از امن‌ترین و بهترین مسیر، فاصله بین دو شهر را پیموده و به لحاظ سرعت نیز در محدوده متوسط و ایمن، مسیر را طی می‌کنند.

نکته: لازم به ذکر است که فاصله بین دو شهر اصفهان و تهران، به شکل خطی، به 338 کیلومتر محدود می‌شود. (به این معنا که دو نقطه اصفهان و تهران روی نقشه را با یک خط مستقیم، به هم وصل کرده و پیچ و خم جاده‌ها را لحاظ نکنیم).

فاصله زمینی اصفهان تا تهران چقدر است؟

سفر زمینی از اصفهان به تهران با خودروی شخصی یا اتوبوس؟

بسته به این که روحیه سفر شما چطور باشد، سفر زمینی از شهر اصفهان به پایتخت، هم با خودروی شخصی و هم با اتوبوس، جالب خواهد بود. شاید رانندگی در یک مسیر 437 کیلومتری، خسته‌کننده شده و برای راننده خودروی شخصی، آزردگی به همراه داشته باشد. در این صورت باید حتما بین مسیر چند بار توقف داشته و راننده استراحت کند.

اما با خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران، این مشکل مرتفع شده و می‌توان به‌راحتی از تمام طول مسیر لذت برد. به‌علاوه این‌که گاهی اوقات سفر دسته‌جمعی در جاده، جذابیت خود را دارد و مدت زمان رسیدن از اصفهان به تهران، کوتاه‌تر احساس خواهد شد.

چرا سفر جاده‌ای اصفهان به تهران، جذاب است؟

با توجه به مسیر جاده‌ای امن و نسبتاً زیبا که البته با بافت کویری همراه است، سفر زمینی اصفهان به تهران، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. البته برای این که از این سفر زمینی لذت ببرید، باید عاشق حال‌وهوای کویری باشید. اگر پیش از این تنها از مسیر هوایی بین دو شهر اصفهان و تهران تردد داشته یا تابه‌حال به هر شکلی سفر زمینی بین این دو شهر را تجربه نکرده‌اید، باید بگوییم که این یک سفر متفاوت است و همیشه در خاطر شما باقی می‌ماند.

از کجا بلیط اتوبوس اصفهان به تهران را بخریم؟

خبر خوب این که شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به ترمینال‌های اتوبوسرانی، به راحتی بلیط اتوبوس از مبدأ اصفهان به مقصد تهران را از اسنپ تریپ، تهیه کنید. به‌علاوه این‌که هزینه خرید بلیط اتوبوس، به این شکل در بیشتر مواقع با نرخ مناسب‌تری همراه بوده و از این جهت نیز در هزینه‌های سفر خود، صرفه‌جویی خواهید کرد.

به این ترتیب هم خرید بلیط به صورت آنلاین برای شما ساده شده و هم به لحاظ قیمت و اعتبار بلیط، اطمینان خاطر خواهید داشت. به علاوه شما به‌راحتی می‌توانید صندلی‌های خالی اتوبوس‌های اصفهان به تهران را مشاهده کرده و محل صندلی دلخواه و مناسب خود را از میان آن‌ها، انتخاب کنید.

فاصله زمینی اصفهان تا تهران چقدر است؟

دیدنی‌های مسیر اصفهان به تهران

اگر سفر زمینی از اصفهان به تهران را انتخاب کرده باشید، فرصت مناسبی است تا برخی از دیدنی‌های مسیر اصفهان به تهران را نیز ببینید.

از جمله این دیدنی‌های جذاب در مسیر بین اصفهان به تهران، آبشار نیاسر، کویر مرنجاب، باغ گیاه شناسی، مسجد افوشته، آتشکده نطنز، مناره ساربان، مسجد کوی میر نطنز، موزه باستان شناسی نطنز، روستا ده آباد، قلعه جلالی، عمارت سنگ پلوی کاشان، خانه مرشدی، خانه سورگاه افوشته، خانه حشمت الله خان، کاروانسرای سن سن، خانه کارخانه چی، خانه تاریخی حسینی کاشان، مقبره شاه عباس اول، قمصر، خانه صفا کاشان، روستا اوره، خانه تاریخی عادل، موزه ملی کاشان، خیابان علوی، آب انبار افوشته و... را داریم.

البته اگر بخواهید در مسیر خود از اصفهان به تهران، از تمام این جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید، قطعاً سفر شما به جای چند ساعت، باید چندین روز طول بکشد.

همان‌طور که مشاهده کردید فاصله زمینی اصفهان تا تهران، آن قدرها زیاد نیست و در مدت کمتر از هشت ساعت، از شهر اصفهان به مقصد پایتخت، می‌رسید. البته این زمان، به وضعیت ترافیک جاده‌ای و سرعت رانندگی نیز بستگی دارد. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران را دارید، اسنپ تریپ بهترین پیشنهادات در این زمینه را برای شما دارد. شما چه تجربه‌ای از سفر جاده‌ای اصفهان به تهران دارید؟ حتماً نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران ما، به بحث و اشتراک بگذارید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس