کد خبر 1533750
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
ایجاد 590 هزار فرصت شغلی در سال جاری

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۵۹۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود کریمی بیرانوند در حاشیه نمایشگاه روستا آباد و به مناسبت روز ملی روستا در مورد ایجاد اشتغال در سال جاری،‌گفت: طبق تعهدی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری داده، قرار است یک میلیون و ۸۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شود و بر اساس سامانه رصد از ابتدای سال تا کنون ۵۵ درصد این هدف عملیاتی شده و ۵۹۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی گفت: سال گذشته هم تعهد شده بود که یک میلیون شغل ایجاد شود که این تعهد هم اجرا شد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ آیا پرداخت شده است، گفت: برای ایجاد اشتغال روستایی قرار است ۱۳ هزار میلیارد تومان طی چند هفته آینده اختصاص پیدا کند و صرف پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی شود.

کریمی‌بیرانوند همچنین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۴۰ درصد خدمات اشتغال‌زایی دولت در حوزه روستاها انجام شده و برخلاف گذشته سهم بیشتری در سیاست‌ها و خدمات به روستائیان اختصاص می‌یابد، همچنین ۴۰ درصد اشتغال ایجاد شده بر اساس سامانه رصد ملی اشتغال در روستاها و مناطق عشایری بوده است.

* ایجاد ۴۳۰ هزار شغل در مناطق روستایی در سال قبل

وی گفت: سال گذشته از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده ۴۳۰ هزار اشتغال در مناطق روستایی ایجاد شد و امسال هم تا کنون ۲۰۰ هزار کدملی روستایی و عشایری مشغول به کار شده‌اند و این آمار از همه دستگاه‌های مرتبط با ایجاد اشتغال گرفته شده است. یعنی سهم اشتغال ایجاد شده روستایی در سال جاری ۳۶ درصد از کل اشتغال کشور است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از قوانین مهم دولت ایجاد اشتغال روستا با منابع در اختیار است و تحت عنوان قانون اشتغال پایدار روستایی دنبال می‌شود، از ابتدای دولت تا کنون ۳ هزار میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی جذب مناطق روستایی و عشایری شده است.

کریمی‌بیرانوند گفت: امسال هم که منابع اشتغال در تبصره ۱۸ متمرکز شده و دبیری حساب‌های پیشرفت و عدالت و تبصره ۱۸ بر عهده وزارت اقتصاد است با همکاری این وزارتخانه قرار ا ست طی یکی دو هفته آینده ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها و عشایری اختصاص پیدا کند.

وی گفت: منابع ایجاد اشتغال روستایی در قانون اشتغال پایدار روستایی و از طریق حساب‌های پیشرفت و عدالت با عاملیت بانک‌های مربوطه پرداخت می‌شود.

امسال با هدف شناسایی و معرفی روستا و توان تولید روستایی نمایشگاه روستا آباد در محل مصلی امام خمینی (ره ) تهران برگزار می‌شود که در آن محصولات و دست‌بافته‌های روستائیان هم به نمایش گذاشته می‌شود و هم در معرض فروش قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    شغل برای مهاجران افغانی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس