ماه‌نورد استرالیا با برنامه آرتمیس راهی قمر زمین می‌شود

سازمان فضایی استرالیا تصمیم دارد در سال ۲۰۲۶، ماه‌نورد خود را در مأموریت آرتمیس۳ ناسا به فضا پرتاب کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپیس، سازمان فضایی استرالیا تصمیم دارد در سال ۲۰۲۶، ماه‌نورد خود را در ماموریت آرتمیس۳ ناسا به فضا پرتاب کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، استرالیا به زودی و برای نخستین‌بار یک ماه‌نورد را به ماه می‌فرستد و دور جدیدی از یافته‌های تنها قمر زمین آغاز می‌شود.

به گفته آژانس فضایی استرالیا، این کشور یک ماه‌نورد رباتیک را در ماموریت آرتمیس ناسا در سطح قمر زمین قرار می‌دهد تا نمونه‌های خاک حاوی اکسیژن را از سطح ماه جمع آوری کند.

این سازمان روز سه شنبه در بیانیه‌ای نوشت: با تکیه بر تخصص پیشرو در عملیات از راه دور استرالیا، این ماه‌نورد خاک ماه را که به نام سنگلیت شناخته می‌شود، جمع آوری می‌کند. فضانوردان ناسا نیز تلاش می‌کنند تا اکسیژن را از نمونه جمع‌آوری شده استخراج کنند. این گامی کلیدی به سوی حضور پایدار انسان در ماه است.

‌ماه‌نورد استرالیا هنوز نامی ندارد، اما سازمان فضایی این کشور در حال کار بر روی آن است. این سازمان به تازگی مسابقه‌ای را برای آویزان کردن یک نام روی ربات پیشگام راه اندازی کرده است و ساکنان استرالیا تا بیستم ماه اوکتبر (بیست‌وهشتم مهر) فرصت دارند تا در مسابقه نام گذاری این ماه‌نورد شرکت کنند. آژانس فضایی استرالیا در نهایت چهار مورد دلخواه خود را از میان پیشنهادهای عمومی انتخاب می‌کند، سپس فهرست نهایی را به رای عمومی ارسال می‌کند. برنده نیز اوایل دسامبر (اواسط آذر) اعلام می‌شود.

ناسا تا به امروز یک ماموریت آرتمیس را عملیاتی کرده: آرتمیس ۱، که یک فضاپیمای بدون سرنشین اوریون را در اواخر سال گذشته به مدار ماه فرستاد و بازگشت. این سازمان در حال آماده شدن برای فرستادن چهار فضانورد به دور ماه در آرتمیس ۲ است که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۴ اجرا شود.

مأموریت بعدی پس از آن، آرتمیس ۳ است که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در اواخر سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود می‌آید.

همانطور که گنجاندن ماه‌نورد استرالیایی در ماموریت سوم آرتمیس نشان می‌دهد، ناسا از انواع شراکت‌های تجاری و بین المللی برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه فرود سرنشین‌دار در ماه استفاده می‌کند. علاوه بر این، سازمان فضایی اروپا ماژول اوریون را در اختیار می‌گذارد و نسل بعدی وسیله نقلیه استارشیپ اسپیس ایکس نخستین فرودگر ماه خدمه این برنامه خواهد بود.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس