داورزنی: والیبال ما افت نکرده است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: اگر بخواهیم بگوییم والیبال ما افت کرده است، این چنین نیست.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در خصوص وضعیت والیبال ایران و پایین آمدن سطح انتظارات از والیبال اظهار داشت: ببینید ما بای به عقب برگردیم در واقع می شود سال ۲۰۱۹ که بعد از آن به دلایلی لیگ ملت های والیبال برگزار نشد و بعد از آن هم که کولاکوویچ از تیم ملی والیبال ایران جدا شد و آلکنو به والیبال ایران آمد. در آن زمان هم هر از گاهی در بازی ها خوب بازی می کردیم اما در مجموع نتیجه چیزی بود که رضایت بخش نبوده است و تیم ملی بزرگسالان بازی های خوبی را نداشت. ولی اگر بخواهیم بگوییم والیبال ما افت کرده است نه این چنین نیست. ما در والیبال پایه یک از مدعیان در جهان هستیم در واقعا باید پایه یک رشته ورزشی درست شود تا بتوانیم در تیم ملی بزرگسالان موفق باشیم.

* در رده های پایه والیبال در جهان حرف اول را می‌زنیم

وی افزود: در حال حاضر می توانم به جرأت بگویم که در رده های پایه در بین ۲۲۲ کشور جهان حرف اول را می‌زنیم. تیمی که در زیر ۲۱ سال قهرمان، در زیر ۱۹ سال نایب قهرمان و در زیر ۱۶ سال قهرمان آسیا می شود یعنی دارد راه را درست می‌رود. تعداد زیادی بازیکن آماده هستند تا به تیم ملی بزگسالان ما برسند. همواره در تغییر نسل ها که اتفاق می افتد همیشه یک دوران افت دارید و در ادامه مجددا دوران شکوفایی شما آغاز می‌شود. شما نگاه کنید در زمان آمدن ولاسکو هم ۲ سال اول نتیجه نگرفتیم و بعد از آن در ۲۰۱۴ با تغییراتی که انجام شده بود کولاکوویچ با تیم ملی در لیگ جهانی بهترین نتیجه را کسب کرد و ما تا رده چهارم هم رسیدیم. در ادامه نوسانات تیم ادامه داشت تا به امروز که به رده ۱۰ جهان رسیده است.

* موفقیت امروز ژاپن به این دلیل است که ۷ سال روی یک موضع ایستاد

داورزنی در ادامه گفت: اینکه ژاپن در حال حاضر رشد کرده به این دلیل است که ژاپن ۷ سال روی یک موضع ایستاد و فلیپ بلین را آوردند و در حال حاضر هم با ۱۰ سال گذشته خود تفاوت زیادی دارد و فوق العاده عمل می کند. ببینید چه زمانی که کواچ و چه زمانی که کولاکوویچ به تیم ملی آمدند به آن ها فرصت دادیم و به آن ها گفتیم با شما قرارداد ۲+۲ می بندیم اگر در دوسال اول کاری سیر صعودی و پیشرفت داشته باشید قطعا با شما ادامه همکاری می دهیم اما اگر چنین نشود مجبوریم که مربی تیم ملی را تغییر دهیم.

* عملکرد نگران کننده کواچ باعث شد تا او را پیش از انتخابی المپیک کنار بگذاریم

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه عنوان کرد: ببنید کواچ زمانی که سرمربی تیم ملی بود و میخواستیم به انتخابی المپیک برویم با او جلسه گذاشتیم و به او گفتیم با توجه به عملکرد شما و کادر تیم ملی نگران حضور در انتخابی المپیک هستیم در ادامه هم او نتوانست نگرانی ما را نسبت به این موضوع برطرف کند. اصرار به روش کاری خود داشت که در نهایت از او عذرخواهی کردیم و به همکاری با او پایان دادیم و به او گفتیم که انتظار داریم در المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشته باشیم. بعد از کواچ مجبور شدیم لوزانو و سیچلو را به تیم ملی بیاوریم تا بتوانیم با یک کادر فنی قوی به رقابت‌های انتخابی المپیک برویم.

* پس از شیوع کرونا دوستان به این نتیجه رسیدند که سرمربی تیم ملی را تغییر دهیم

وی با اشاره به مربیان پیشین تیم ملی تصریح کرد: بعد از المپیک ریو با ایگور کولاکوویچ قرارداد ۲ +۲ بستیم که در میان این راه من مجبور شدم که به وزارت ورزش بروم و در آن زمان مسئولانی که در فدراسیون والیبال حضور داشتند قبل از پایان دو سال قرارداد او را تمدید کردند که بعد از آن به مسئله کووید خوردیم و همین موضوع باعث شد تا مسابقات بین‌المللی لغو شود بعد از آن دوستانی که در فدراسیون حضور داشتند بر این باور بودند که باید یک مربی دیگری را برای تیم ملی انتخاب کنیم تا برای المپیک آینده مشکلی را نداشته باشیم. که در نهایت موجب شد تا ولادیمیر آلکنو روسی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردیم. ما با الکنو با همین بازیکنانی که مردم با آن ها خاطره دارند توانست بعد از لیگ ملت ها در المپیک لهستان را شکست داد اما در ادامه به ژاپن باخت.

* وقتی به مربی خارجی ۲ سال زمان می‌دهیم چرا به مربی داخلی ۲ سال زمان ندهیم؟

داورزنی در ادامه با اشاره روند کاری آلکنو گفت: الکنو کاری که ولاسکو در گذشته انجام داده بود را می‌خواست انجام بدهد در واقع از تمام بازیکنان جوانی که قهرمان جوانان جهان شده بودند را در ترکیب استفاده می‌کرد و به آنها بیشتر میدان می‌داد. اما بعد از پایان المپیک به فاصله یک ماه ما باید در مسابقه قهرمانی آسیا حضور پیدا می‌کردیم خوب تیم ملی ژاپن با چند تغییر به این مسابقات آمد و ما هم با چهار ۵ تغییر به ژاپن رفتیم و در ژاپن این تیم را شکست دادیم. که مهم است نتیجه گرفتن از پشتوانه سازی تیم‌های ملی است وقتی ما به یک مربی خارجی ۲ سال زمان می‌دهیم چرا به مربی داخلی این فرصت را ندهیم.

* فدراسیون نمی‌تواند کادر فنی مد نظرش را به تیم ملی تحمیل کند

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه در خصوص دستیاران بهروز عطایی در تیم ملی گفت: در کادر فنی تیم ملی تعاملات فی ما بین مربیان بسیار مهم است. در واقع فدراسیون نمی‌تواند کادر فنی را به سرمربی تیم ملی تحمیل کند و نظر سرمربی نظر اول است. عطایی از همان اول هم به دنبال مربیان برتر دنیا بود که بتواند آنها استفاده کند. شما دیدید توتولو مربی که الکنو در تیم ملی کار می‌کرد، به عنوان دستیار کنار عطایی قرار گرفت اما سرمربی تیم ملی نتوانست با او تعاملاتی را داشته باشد و به فدراسیون اعلام کرد که توتولو نمی‌تواند به او کمک کند. نفر دومی که مد نظر ما بود یاناس بود که هم به عنوان مربی کار کرده بود و به هم به عنوان بدنساز که در دو سال اخیر عمده کارش کار بدنسازی تیم بوده است اما سابقه یاناس نشان می‌دهد که او در گذشته به عنوان مربی هم کار کرده است. در کنار یاناس مربی هم بود که در حال حاضر ربی یکی از تیم‌های باشگاهی لیگ لهستان است و قرارداد همکاری او با تیم ملی تا پایان لیگ ملت‌ها بود.

* ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا نتیجه خوبی حاصل نشود

وی در خصوص نتیجه نگرفتن تیم ملی در لیگ ملت ها گفت: در لیگ ملت‌ها ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا تیم ملی در شرایط عادی خودش نباشد و نتایجی را که می‌خواستیم در لیگ ملت ها به دست بیاوریم را کسب نکنیم. سال گذشته در لیگ ملت‌ها از ۱۲ بازی که داشتیم ۵ پیروزی داشتیم و ۷ شکست اما امسال ۲ پیروزی داشتیم و ۱۰ شکست.

* نباید تحت تأثیر یک سری هجمه ها تصمیم نادرستی بگیریم

داورزنی در خصوص اینکه وقتی تیم والیبال ایران جزو ۱۰ تیم برتر دنیا است چرا نباید کادر فنی در حد تیم دهم جهان را داشته باشیم عنوان کرد: ببینید بیایید یک مقایسه کنیم بین تیم ملی لهستان و تیم ملی آمریکا که تیم ملی آمریکا از سال ۲۰۰۸ با جان اسپرو کار می‌کند تا به امروز که در این میان تیم ملی ایران بارها در مسابقات مختلف بین المللی آمریکا را شکست دهد. اما همچنان او سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا مانده است، از طرفی وقتی به تیم ملی والیبال لهستان نگاه می‌کنیم از سال ۲۰۰۸ به بعد چند مربی عوض کردند هرچند با مربیان داخلی خود به عنوان قهرمانی رسیدند اما فشار افکار عمومی خیلی بیشتر از آمریکا است و همین موضوع باعث شده است تا به امروز چند مربی را عوض کنند. رشته والیبال در لهستان ورزش اول آن کشور است و مردم آن کشور هم نسبت به این رشته ورزشی حساسیت خاص خود را دارند. امروز مربی آنها صربستانی است. بهروز عطایی به عنوان سرمربی و تمام اعضای فدراسیون والیبال و جامعه والیبال از نتایجی که اخیرا کسب شده است رضایت ندارند. نباید تحت تاثیر یک سری اتفاقات و هجمه‌ها تصمیم نادرست بگیریم.

* کادر فنی پیش از قهرمانی آسیا درخواس هایی را داشتند که عملی شدنش دست ما نبود

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص درخواست کادر فنی تیم ملی پیش از مسابقات قهرمانی آسیا گفت: قبل از مسابقات قهرمانی آسیا کادر فنی تیم ملی درخواستی را از ما کرده بود که بخشی از آن واقعاً دست ما نبود واست کادر فنی در خصوص بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های اسلوونی و بلژیک بود که بلژیک قبول نکرد با ما بازی تدارکاتی داشته باشد اما می‌توانستیم با اسلوونی بازی کنیم. از طرفی هم در این خصوص هم مسئله‌ای بود که باید به آن توجه می‌کردیم، آن هم مسافت طی شده توسط تیم ملی بود آنها باید با دو پرواز به اسلوونی می‌رفتند و از اسلوونی به تهران می‌آمدند و از تهران به ارومیه می‌رفتند تا بتوانند در مسابقات شرکت کنند. ما هرجور حساب کردیم دیدیم که عقلانی نیست که بخواهیم این کار را انجام دهیم. به جای بازی تدارکاتی با اسلوونی تیم ملی ۳ بازی تدارکاتی با پاکستان،قطر و ژاپن در ارومیه داشت که خود بهروز عطایی با سرمربیان آن تیم‌ها هماهنگ کرده بود و در ارومیه قبل از آغاز رسمی مسابقات دیدار تدارکاتی برگزار کردند.

* بعضی ها راضی نشدن به عنوان کمک مربی به تیم ملی بیایند

داورزنی با اشاره به مذاکره با مربیان ممختلف برای حضور در تیم ملی اظهار داشت: در خصوص دستیاران بهروز عطایی در تیم ملی والیبال هم باید بگویم که من با چند نفر در خصوص اینکه بتوانند در تیم ملی ایران حضور داشته باشند صحبت کردم بعضی از آنها به دلیل قراردادهایی که با باشگاه‌های خود داشتن نمی‌توانستم بیایند و بعضی از آنها هم اصلاً نمی‌خواستند که کمک مربی باشند و ترجیح می دادند که نفر اول باشند.

* هدف ما این است که در بین ۱۰ تیم برتر دنیا باقی بمانیم تا از طریق رنکینگ به المپیک برسیم

وی در خصوص نگرانی مردم برای عدم حضور در المپیک پاریس عنوان کرد: عملکرد تیم ملی در فینال مسابقات قهرمانی آسیا به هیچ وجه قابل قبول نیست و ما هم آن را قبول نداریم اما اینکه بگوییم مجموعه والیبال ایران افت کرده است درست نیست ما در حال حاضر برای ۸ سال آینده هم پشتوانه داریم. در واقع نگرانی مردم ما به لحاظ پشتوانه سازی نیست آنها نگران این هستند که نتوانیم برای المپیک پاریس کسب سهمیه کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه افزود: اگر مردم این انتظار را دارند که ما در گروهی که قرار داریم به صورت مستقیم کسب سهمیه کنیم باید بگویم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و احتمال آن شاید ۱۰ درصد باشد که بتوانیم از این راه کسب سهمیه کنیم هدف کلی ما از حضور در مسابقات انتخابی المپیک برزیل این است که بتوانیم رنکینگ خودمان را در بین ۱۰ تیم برتر جهان نگه داریم. برنامه‌ریزی ما هم به صورتی است که بتوانیم در لیگ ملت‌های سال آینده هم در جمع ۱۰ تیم برتر رنکینگ جهانی قرار بگیریم تا بتوانیم از طریق رنکینگ به المپیک پاریس دست پیدا کنیم.

* به دلیل اهمیت بالای بازی‌های آسیایی نمی‌توانستیم ریسک کنیم

داورزنی درباره چگونگی اضافه شدن بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان هم تصریح کرد: ببینید ما هر ساله باید دو بازیکن حداکثر سه بازیکن از تیم ملی جوانان به تیم ملی بزرگسالان بیاوریم در ادامه هم خود فدراسیون جهانی والیبال زیر ۲۳ سال را به طور کلی حذف کرد و اعلام کرد که بازیکنانی که در زیر ۲۱ سال حضور دارند در ادامه باید در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار بگیرند نمونه‌اش تیم ملی ایتالیا، بازیکن نام آشنای کمی دارد اما می‌بینید که به صورت تدریجی بازیکنان جوان را به تیم ملی تزریق کردند.

وی در ادامه افزود: هانگژو برای کاروان ایران بسیار مهم است و ما نمی‌توانستیم در این خصوص ریسک کنیم. ولی برای مسابقات انتخابی المپیک می‌توانیم تغییراتی را داشته باشیم چرا که تیم ملی برای بازی‌های آسیایی باید ۱۲ نفره برود اما برای مسابقات انتخابی المپیک در برزیل است نفرات تیم ملی باید ۱۴ نفر باشند. عملاً دست ما در بازی‌های آسیایی هانگژو بسته است و بازیکنان مبتنی بر لیستی که از قبل رفته است. در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

* بازگشت سعید معروف به عنوان بازیکن به تیم ملی بعید است

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا سعید معروف به تیم ملی بازمی‌گردد یا خیر گفت: بازگشت سعید معروف به تیم ملی به عنوان بازیکن را بعید میدانم اما در آینده شاید به عنوان مربی بتواند به تیم ملی بیاید او بسیار باهوش و با استعداد است و بر گردن والیبال ایران حق زیادی دارد.

* سعی می کنیم شرایطی را فراهم کنیم تا سرمربی تیم ملی درگیر لیگ نشود

داورزنی با بیانک اینکه فدراسیون سعی خود را می کند تا سرمربی درگیر لیگ نباشد عنوان کرد: در تمام دنبال این موضوع وجود دارد که مربیان تیم ملی در لیگ هم حضور دارند اما سعی داریم اگر در آینده بتوانیم این شرایط را فراهم کنیم تا سرمربی دیگر درگیر لیگ نباشد. مربیان خارجی که م ملی می‌آیند حقوق خود را از ما دریافت می‌کنند و حق قرارداد دیگری با باشگاه‌ها ندارند اما مربیان داخلی حقوق اصلی خود را از باشگاه می‌گیرند فقط به عنوان سرمربی در تیم ملی کار می‌کنند.

* حضور نداشتن عبادی پور در مقطعی خط خوردن از تیم ملی نیست

وی در پایان در خصوص خط خوردن میلاد عبادی پور از لیست تیم ملی خاطر نشان کرد: میلاد عبادی پور یکی از بازیکنان خوب تیم ملی است اینکه او در مقطعی در تیم ملی باشد و در مقطعی در خدمت تیم ملی نباشد به معنای خط خورد او بازیکن فوق العاده تیم ملی است میلاد در حال حاضر به لحاظ شرایط روحی و روانی آماده نیست و اعلام کرده است که مانند یک سرباز در اختیار تیم ملی است و هر جایی که کادر فنی نیاز بداند به تیم ملی کمک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    3 0
    عجبا ماشالله به این همه هوش و ذکاوت اقای داورزنی
  • فریار IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    آقا شما که ازبدست آوردن سهمیه این قدر نا امیدی .چرا با یک تیم جوان وبا انگیزه نمیری.اگر هم ببازند تجربه برای آینده کسب می‌کنند.وهیچکس از باخت آنها ناراحت نخواهد شد. رفتن تیمی که در حال بازنشستگی است چه حاصلی دارد.بابا قدری تفکر کنید
  • Hamid US ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    3 0
    پس اگه والیبال ما افت نکرده علت نتایج ضعیف چی میتونه باشه!!!!! باید منطق را بپذیریم ،آیا تیم ملی والیبال کشورمان نسبت به زمان ولاسکو افت نکرده ؟
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      0 0
      باید منطق را بپذیریم. با این کسر بودجه و تولید ناکافی کشور نسبت به مصرف، هر قدر مسئولان از بودجه کشور بیشتر برای ورزش قهرمانی خرج کنند، در کسر بودجه و تورم اثر منفی تری داره و بعیده کسی به این کار ناشایست راضی باشه
  • ماتادور IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    1 0
    کار مسئولینن ایرانی فقط وفقط توجیح کردن گند کارایاشون هست چرا بدون قرار داد هستش اینم بگو داورزن
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    1 2
    به غیر از دلالان چه کسانی از اوردن مربی خارجی منتفع میشوند ؟ اول به مربی داخلی حمله میکنند و بعد پیشنهاد خارجی میدهند . خبرنگاران را با ربع سکه میخرند تا به مربی داخلی حمله کنند تا سود میلیاردی ببرند
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    والیبال ما افت نکرده والیبال دنیا پرواز کرده
  • آرین IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    نفهمیدم پس تیم چه کشوری بود درعرض چند ماه ۲بار به ژاپن باخت؟
  • ایرانی با غیرت IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    تیم ملی والیبال فعلی از هم گسسته است و انسجام لازم برای رویاروئی با تیمهای مدعی و طراز اول دنیا را به هیچوجه ندارد. این سرمربی و هنر اوست که تیم را با هم هماهنگ و منسجم میکند که این جناب عطائی فاقد ان است. با اوردن سعید معروف هم این تیم, تیم بشو نیست.
  • محسن US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو همین فرصتو،به الکنو،میدادی،حالا،جزو،چهار تا تیم جهان بودیم،،الکنو کسی بود که بازیکنان جرحت نداشتن ،تو چشماش نگاه کند ،تو فرصت میدادی،بعد قدرت ایران می،دیدی،،،،خدای مربی بزرگی بود،،ای وای،برشما،
  • محسن US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو همین فرصتو،به الکنو،میدادی،حالا،جزو،چهار تا تیم جهان بودیم،،الکنو کسی بود که بازیکنان جرحت نداشتن ،تو چشماش نگاه کند ،تو فرصت میدادی،بعد قدرت ایران می،دیدی،،،،خدای مربی بزرگی بود،،ای وای،برشما،
  • محسن US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو همین فرصتو،به الکنو،میدادی،حالا،جزو،چهار تا تیم جهان بودیم،،الکنو کسی بود که بازیکنان جرحت نداشتن ،تو چشماش نگاه کند ،تو فرصت میدادی،بعد قدرت ایران می،دیدی،،،،خدای مربی بزرگی بود،،ای وای،برشما،
  • محسن US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو همین فرصتو،به الکنو،میدادی،حالا،جزو،چهار تا تیم جهان بودیم،،الکنو کسی بود که بازیکنان جرحت نداشتن ،تو چشماش نگاه کند ،تو فرصت میدادی،بعد قدرت ایران می،دیدی،،،،خدای مربی بزرگی بود،،ای وای،برشما،
  • محسن US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو همین فرصتو،به الکنو،میدادی،حالا،جزو،چهار تا تیم جهان بودیم،،الکنو کسی بود که بازیکنان جرحت نداشتن ،تو چشماش نگاه کند ،تو فرصت میدادی،بعد قدرت ایران می،دیدی،،،،خدای مربی بزرگی بود،،ای وای،برشما،
  • محسن US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو همین فرصتو،به الکنو،میدادی،حالا،جزو،چهار تا تیم جهان بودیم،،الکنو کسی بود که بازیکنان جرحت نداشتن ،تو چشماش نگاه کند ،تو فرصت میدادی،بعد قدرت ایران می،دیدی،،،،خدای مربی بزرگی بود،،ای وای،برشما،
  • محسن US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو همین فرصتو،به الکنو،میدادی،حالا،جزو،چهار تا تیم جهان بودیم،،الکنو کسی بود که بازیکنان جرحت نداشتن ،تو چشماش نگاه کند ،تو فرصت میدادی،بعد قدرت ایران می،دیدی،،،،خدای مربی بزرگی بود،،ای وای،برشما،
  • محسن US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو همین فرصتو،به الکنو،میدادی،حالا،جزو،چهار تا تیم جهان بودیم،،الکنو کسی بود که بازیکنان جرحت نداشتن ،تو چشماش نگاه کند ،تو فرصت میدادی،بعد قدرت ایران می،دیدی،،،،خدای مربی بزرگی بود،،ای وای،برشما،
  • محسن US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو همین فرصتو،به الکنو،میدادی،حالا،جزو،چهار تا تیم جهان بودیم،،الکنو کسی بود که بازیکنان جرحت نداشتن ،تو چشماش نگاه کند ،تو فرصت میدادی،بعد قدرت ایران می،دیدی،،،،خدای مربی بزرگی بود،،ای وای،برشما،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس