کد خبر 1512159
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
رئیس جمهور قزاقستان قرآن سوزی در اروپا را محکوم کرد

رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به آتش زدن قرآن در برخی از کشورهای اروپایی این اقدام را غیرمسئولانه خواند و از سازمان ملل خواست تا با این گونه حرکات به شدت برخورد شود.

به گزارش مشرق، «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان آتش زدن قرآن‌ در تعدادی از کشورهای اروپای شمالی را تحریکی غیرقابل قبول با هدف تشدید تنش در دنیای مدرن و تضعیف اعتماد بین مردم و دولت‌ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: همانطور که در نشریه «آکوردا» ۲۶ جولای اشاره شد، قزاقستان مبتکر برگزاری کنگره رهبران مذاهب جهانی و سنتی است. این انجمن به بستری برای گفتگوی مؤثر و پربار بین نمایندگان برجسته ادیان تبدیل شده است.

به گفته رئیس جمهور قزاقستان، افزایش موارد خرابکاری مذهبی و رفتار غیرمسئولانه شهروندان کشورهای مربوطه باید به اتفاق آرا به عنوان اقدامات مغایر با هنجارهای شناخته شده عمومی همزیستی متمدنانه دولت‌ها و مذاهب محکوم شود.

وی ادامه داد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز باید برخورد سنگینی با این موضوع داشته باشد.

بعد از دو بار اهانت جدید به قرآن کریم در اروپا طی دو هفته اخیر، روز جمعه (۳۰ تیر) اهانت جدیدی به قرآن در اروپا رخ داد.

یک گروه راست‌افراطی در دانمارک روز جمعه، نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در «کپنهاگ» پایتخت دانمارک سوزاند.

اعضای یک گروه راست‌افراطی که خود را «Danske Patrioter» (میهن‌پرستان دانمارک) می‌نامند، مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، پرچم‌هایی ضداسلامی حمل می‌کردند و شعارهای توهین‌آمیزی علیه اسلام سرمی‌دادند.

این اقدام اهانت‌آمیز درست یک روز پس از آن رخ داد که ظهر روز پنجشنبه، ۲۰ جولای، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    1 0
    کشورهای ترک زبان اسیای میانه بسیار ارام منطقی و کم حاشیه هستند در سیاستهای خارجی بیطرف و خنثی هستند ملتی کم حاشیه که در اخبار جهانی کمتر از نام کشورشون میشنوی
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 1
      ما هم الان اگر مثلا هزارتا یانکی تو یانکیستان به درک واصل بشن کاملا بدون حاشیه عکس العمل نشون نمیدیم، به ما چه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس