اسرائیل

عملیات رژیم صهیونیستی درجنین پس از چهل هشت ساعت، با عقب نشینی نظامیان صهیونیست از این منطقه پایان یافت.

سرویس جهان مشرق - در آخرین حمله ای که هفته گذشته صهیونیست ها به منطقه جنین یورش بردند، نظامیان صهیونیست با گیر افتادن در کمین نیروهای مقاومت و عدم توانایی برای مقابله با نیروهای فلسطینی، ‌ در نهایت با کمک بالگردهای نظامی و پشتیبانی آتش بالگردها، موفق به فرار از منطقه جنین شدند.

این عملیات برای رژیم صهیونیستی چیزی به جز آبرو ریزی در پی نداشت. تصاویر و فیلم های حملات علیه نظامیان صهیونیست و خسارت به ادوات زرهی صهیونیست ها، محاصره در کمین نیروهای مقاومت و دست به دست شدن تصاویر و فیلم های آن، تجربه ای شوکه کننده برای صهیونیست ها محسوب شد، به گونه ای که مقامات صهیونیست بلافاصله خواستار انجام یک عملیات گسترده در سراسر کرانه باختری توسط ارتش رژیم صهیونیستی شدند.

اما انجام یک عملیات گسترده در کرانه باختری تصمیم ساده ای برای صهیونیست ها نبود، کارشناسان صهیونیستی اعلام کردند که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مخالف انجام یک عملیات گسترده در کرانه باختری است اما برخی از مقامات خواستار انجام یک عملیات گسترده در کرانه باختری هستند. مقامات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نگران هستند که در صورت انجام یک عملیات گسترده در کرانه باختری، تمام سرزمین های اشغالی وارد درگیری و جنگ شود، چرا که این احتمال وجود دارد که پس از حمله گسترده به کرانه باختری، غزه و گروه های فلسطینی در لبنان نیز علیه صهیونیست ها وارد درگیری شوند.

یورش گسترده صهیونیست ها به منطقه جنین

در نهایت، یک هفته پس از عملیات فاجعه بار در جنین، بامداد روز دوشنبه در رسانه های خبر اعلام شد که ارتش رژیم صهیونیستی شبانه اقدام به یورش گسترده به منطقه جنین در کرانه باختری کرده است. طولی نکشید که تصاویر و فیلم های منتشر شده نشان داد که صهیونیست ها برای یک عملیات تمام کننده و رسیدن به پیروزی، حجم انبوهی از نظامیان و اداوات زرهی و حتی هوایی را به میدان آورده اند. به عبارتی، این عملیات، لجستیکی ترین عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در سال های اخیر محسوب می شود.

این عملیات با حملات هوایی پهپادهای صهیونیستی آغاز و ورود ماشین های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی به جنین ادامه یافت که در طی آن تبادل آتش سنگینی میان صهیونیست ها و نیروهای مقاومت فلسطین شکل گرفت. حجم تسلیحات و نیروهای به کار گرفته شده حاکی از آن بود که صهیونیست ها قصد داشتند تا کار نیروهای مقاومت فلسطین در جنین را یکسره کرده و سپس به سمت نقاط دیگر کرانه باختری بروند تا تهدید امنیتی حضور نیروهای مقاومت در کرانه باختری را خنثی کنند. این یورش نظامیان ارتش و سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، حمله گسترده علیه نیروهای مقاومت در سراسر کرانه باختری نبود، بلکه صرفا منطقه جنین در هدف صهیونیست ها قرار داشت، اما میتوانست دروازه شروع آغاز حملات بعدی به دیگر نقاط کرانه باختری باشد.

پهپادهای رژیم صهیونیستی در عملیات جنین

طی این عملیات که از بامداد دوشنبه آغاز شد و تا شب چهارشنبه ادامه داشت، رژیم صهیونیستی از زمین و هوا جنین را مورد حمله قرار داد. رژیم صهیونیستی با پهپاد و هواپیماهای جنگنده و با ادوات زرهی و پیاده نظام، جنین را از آسمان و زمین محاصره کرد. طی این یورش وحشیانه، ۱۲ تن از نیروهای مقاومت فلسطین به شهادت رسیدند. در تبادل آتش صورت گرفته در جنین، نیروهای رژیم صهیونیستی دچار خسارات و زخمی هایی شدند که به نظر می رسد صهیونیست ها از انتشار جزئیات خودداری کرده اند.

تبادل آتش در جنین میان نیروهای مقاومت و صهیونیست ها

هدف صهیونیست ها در این عملیات، خنثی سازی هسته های مقاومت در جنین، خلع سلاح نیروهای مقاومت فلسطین، تسلط و کنترل ثابت بر منطقه جنین بود تا بتوانند از رشد و گسترش نیروهای مقاومت فلسطین و ایجاد یک خطر بالقوه نظامی - امنیتی در بیخ گوش سرزمین های اشغالی جلوگیری کند. موفقیت رژیم صهیونیستی در تلسط بر جنین، این امکان را به آنها میداد تا وارد فاز دوم و سوم عملیات خود شوند، یعنی حمله به دیگر نقاط کرانه باختری. اما پس از دو شبانه روز درگیری و استفاده از تمام ابزارها از جمله پهپاد، جنگنده و ارتش، بدون موفقیت در بدست گیری کنترل منطقه جنین، نظامیان صهیونیست عقب نشینی را گزینه مناسب و پیش روی خود دیدند.

استفاده صهیونیست ها از هواپیمای جنگنده

در ابتدای شروع عملیات، خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آخارانوت اعلام کرده بود که صدها نفر از نیروهای کماندو و نخبه ارتش رژیم صهیونیستی، همراه با ده‌ها تانک، خودروهای زرهی و یگان مهندسی در این عملیات مشارکت دارند. همچنین سخنگوی رژیم صهیونیستی تائید کرد که به منظور مقابله با نیروهای مقاومت در دیگر مناطق کرانه باختری، عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی ادامه پیدا خواهد کرد و تنها محدود به یک عملیات نخواهد شد. اما طولی نکشید که صهیونیست ها بازهم شکست خورده و از جنین عقب نشینی کردند، در حالی آنها که در مقابل نیروهای مقاومت، از نیروهای کماندو و نخبه ارتش، همراه با ده‌ها تانک، خودروهای زرهی و یگان مهندسی استفاده کردند، بازهم نتوانستند به اهداف مشخص شده خود دست یابند.

عقب نشینی صهیونیست ها از جنین

شادی فلسطینیان پس از عقب نشینی صهیونیست ها از غزه

روزنامه صهیونیستی هاآرتص صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد که اهداف حمله نظامی به جنین محقق نشده است. این روزنامه تاکید کرد که عملیات جنین نه آرامش را برای صهیونیست‌ها به ارمغان می‌آورد و نه وضعیت جاری در کرانه باختری را تغییر خواهد داد. همچنین یکی از کانال های عبری زبان، پس از عقب نشینی صهیونیست ها از جنین، ‌ قطعه ای از سخنان چند سال قبل رهبر معظم انقلاب را در کانال خود آپلود کرد که در آن رهبر انقلاب به لزوم مسلح شدن کرانه باختری برای مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره می کند.

فیلمی که نشان می دهد صهیونیست ها در حال انتقال زخمی های خود هستند

در حال حاضر و با عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، باید دید صهیونیست ها برای مقابله با نیروهای مقاومت در کرانه باختری، ‌ به چه اقدامات و برنامه ای متوسل خواهند شد، مسئله کرانه باختری برای رژیم صهیونیستی یک مسلئه جدی است و صهیونیست ها از تبدیل شدن کرانه باختری به غزه دوم وحشت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    33 20
    گاهی وقتها باید هی حمله کنی و هی عقب نشینی . شما خسارات و تلفات فلسطینی ها را ببین وگرنه هر عقب نشینی باخت نیست . به قول شاعر دشمن نتوان حقیر و نادیده شمرد
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      12 6
      دشمن نتوان حقیر شمردن همانطور که رژیم موقت اسقاطیل دشمنانش را حقیر شمرد و با تجهیزات آنچنانی در غزه و کرانه باختری و لبنان و ایران و سوریه و..... تحقیر شد آنچنانی البته بد نسبت تجهیزات و آموزش دو طرف را با خسارات و تلفات مقایسه کنی
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      6 5
      جز ایه یاس چیز دیگری بر گفتن نداری
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      5 4
      جز ایه یاس چیز دیگری بر گفتن نداری
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      6 3
      منم موافقم . این اسرائیلی که عقب مونده و ذلیل نشونش می دهید همون اسراییلیه که فتنه راه می اندازند . پس واقعا دشمن را نباید حقیر و ذلیل نشون داد
    • منتظر IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      در مقابل سگهای صهیونیست باید تمام قد از فلسطینی ها دفاع کرد، اگر تنها 10 درصد از تجهیزات موش های صهیونیست را برادران فلسطینی داشتند برای همیشه اون ها رو نابود میکردند اسراییلی ترسوتر از اینه که با شهادت طلب روبرو بشه مرگ بر اسراییل با تمام وجود
    • حجت IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      3 6
      جناب خود خود دافوس، پرت و پلاهتی شما برای وقتیه که دو طرف همتراز باشند نه یه ارتش مجهز و یه عده آموزش ندیده که فقط سلاح سبک دارند و سال‌هاست که تو محاصرن
  • امید IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    16 5
    کفتار های صهیونیست حرومی باید فرار کنند به سمت انگلیس بغل مادرشان.
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      2 1
      یه عکس از یه سرباز اسراییلی که از دو طرف... سربازای خرس گنده موقع درگیری مثل نینی کوچولو ها تو خودشون دستشویی میکنن انگار نه انگار که خیلی زشته برای مردا
    • هوشتانه IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      خیررررررر جناب امید سیاست ما قتل عام نیست !!! محور مقاومت برای تکفل و ولایت بر یهودیان ساکن اونجا برنامه داره. قرار نیست تا ابد جنگ باشه. بفضل خدا بزودی دولت فلسطین در اراضی اشغالی تشکیل و هر شهروند قانون مندی زیر پرچم اسلام سعادمند خواهد شد.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    4 1
    المشرقیون الباروت را سرازیز کنید .هههههههههه
  • BR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    5 1
    همین فرمون برن همه حاضر میشن برا کوچ ازراییل به تکزاس
  • TR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 7
    از سران سه قوا تقاضا داریم تا قانونی بگذارند هر مسئول دولتی که به کشورک های جدا شده از ایران لقب «کشور» داد جریمه شود.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    9 7
    این همه تلفات گرفتن بدون حتی یک کشته بعد میگی چیزیث جزب افتضاح نداشت. گاهش اینقدر یه طرفه و جانبدارانه تیتر میزنی ادم فکر میکنه خود فلسطینی ها (از اردوگاه) تیتر زدن. امیدوارم از این افتضاح های اسرائیلی بازهم ببینیم !!!!!!!!!!
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      3 7
      تعداد کشته ها مهم نیست تو جنگها بفهم
  • TR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    7 3
    ناتو و نوکرش ترکیه بازیِ زنگزور را به مردم 🌹🇮🇷تبریز🇮🇷🌹 باخت.
  • ali IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 6
    بله شما درست می گویید! البته این سر زمینی که تحت اشغاله گویا توسط فلسطینی ها اشغال شده است! لطفا بیش از این هم برای منطقه و هم برای مردم کشورم هزینه نتراشید!
    • حجت IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      3 10
      ببین مردم آلبانی اول تو و امثال تورو آدم حساب می‌کنند، بعد بیا ذرت پرت کن
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    4 1
    سازمان ملل به عنوان اولین جایی که اسراییل را به رسمیت شمرد باید پاسخگوی این نسل کشی های اسراییل هم باشد
  • یزدان IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    8 3
    حد اقل یه جوری دروغ بگو که یکم بامزه باشه
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      2 12
      پماد بمال
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      0 2
      همچی مهم نیست یه غربگدا و یه ماله کش صهیونیست باور کنه یا نه چون عددی نیست خخخخ
  • ایران قوی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 3
    اخه تا کی؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    یه دونه صهیونیست حرام لقمه کشته نشده بعد اسمشو میزارید عقب نشینی؟ این همه از بچه های مقاومت تلفات گرفتن
  • علی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 3
    سلام‌وعلیکم‌بازیهای‌سیاسی‌ به‌کنار‌زنگزور‌وایروان‌خاک‌اشغالی اسلام‌است‌وانشالله‌آزاد‌خواهد شد‌مانندقدس‌شریف
  • adrian DE ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 2
    خدا رو شکر. خبر خوبی بود
  • ایرانی واداده بیکار IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    5 3
    یاد دیالوگ معروف زنده یاد بهمن مفید در فیلم قیصر اگر اشتباه نکنم افتادم که آخرش ازش پرسیدند که حالا زدید یا خوردید که گفت شما بگو که زدیم ....!!!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    7 3
    سالهاست همینجوری تحلیل می کنید
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 0
    تیم ملی والیبال ایران در حالی راهی آمریکا شده که افراد متفرقه زیادی همراه کاروان ملی پوشان راهی این کشور شده‌اند. در شرایطی که هنوز سرمربی تیم ملی در فرانکفورت مانده و صدور ویزایش عملا روی هواست، برخی عوامل فدراسیون از جمله نایب رئیس، دبیر و مسئول روابط عمومی به آمریکا رفته اند تا از نزدیک نظاره گر مسابقات باشد. این در حالی است که نفرات فوق در دو هفته گذشته همراه تیم نبوده اند که البته حضورشان هم لزومی نداشته و حالا هم لزومی ندارد که با هزینه فدراسیون و در این شرایط راهی آمریکا شوند، اما وسوسه این سفر به حدی بوده که این افراد بدون هیچ نیازی به حضورشان، بار سفر ببندند و مسافر پرواز آناهیم شوند.در شرایطی که فدراسیون ها از کمبود بودجه می نالند و در آستانه بازی های آسیایی و در ادامه گزینشی های المپیک، خزانه فدراسیون ها حسابی خالی شده، سفر غیر ضروری این افراد به آمریکا هیچ توجیهی ندارد اما همچنان قرار است بدون هیچ دلیلی مسافر ینگه دنیا شوند.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    می گویند فرار کرده بنده از سیاست‌های دولت فاشیستی اسرائیل متنفرم
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 0
    راستی این صهیونیست ها چرا دمکنی سرشون کردن خخخخخخخ
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 0
    قیمت نفت و ارزش پروژه های نفتی و پتروشیمی نباید به دلار بیان شود تا شاید ارزش پول ملی کاهش نیابد . حقوق های صنایع باید بررسی شود و جلوی حقوق های بی حساب به جای هزینه برای توسعه و بروز رسانی صنایع ٬ گرفته شود .
  • ارش IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    4 0
    در اینکه اسراییل دشمن شکی نیست ولی یه کم انصاف تو نقل خبر داشته باشید اسراییل کلی کشته از فلسطین گرفته وزیر ساخت نظامی گروههای مقاومت نابود کرده بعدش هم عقب نشینی کرده چرا شما پزش میدین؟ تو حمله چند وقت پیش هم کلی فرماندهان مقاومت گشته شدن
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      در اینکه شماها دشمن ملت هستید شکی نیست نمونه ش کا سب تحریم بودن ارسال پهباد به روسیه وباعث انواع تحریما شدن.........
    • DE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      جنایت می کنند تا وحشت ایجاد کنند و‌ با ایجاد وحشت فلسطینیها را تسلیم کنند. برای خنثی کردن تبلیغات وحشت باید گفت با خجالت و افتضاح رانده شدند. دفعه دیگر همین میشه هدف فلسطینیها که آنها را با ذلت و‌ خواری بیرون برانند. کاپیتو؟ یا نون کاپیتو؟
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    4 2
    مرده شور ببره هر چی اسراییلی
  • IT ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    نه پس
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 0
    نیاز نیست کسی دافوس باشه و نظر بده .
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 0
    خدالعنت کنه کسانی که حق دیگران پایه مال میکنند و امیدوارم بزودی نابودشوند
  • یک ایرانی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    آن تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم باخدا باشیدخداباشماست همت وهمبستگی همگانی مردم فلسطین نشانه پیروزی حتمی است تفرقه باعث شکست است جهاد جهاد فی سبیل الله هوشیاری ودقت وسرعت عمل به اذن الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس