کد خبر 1501134
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق وارد ترکیه شد

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در یک سفر رسمی وارد آنکارا شد تا با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کند.

به گزارش مشرق، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در رأس هیأتی وارد ترکیه شد.

به نوشته وبگاه کردستان ۲۴، او در این سفر رسمی قرار است با رجب طیب اردوغان که به تازگی بار دیگر سکان دولت ترکیه را در دست گرفته است، دیدار کند.

بارزانی آخرین بار در ۱۵ آوریل سال گذشته میلادی به ترکیه سفر کرده بود.

اما در ابتدای این سفر مسرور بارزانی با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد و قرار است پس از آن به دیدار با اردوغان برود.

طبق بیانیه صادره از دفتر مسرور بارزانی، او در این سفر قصد دارد در خصوص آخرین تحولات عراق و منطقه با مقامات ترکیه گفت‌وگو کند.

خبرنگار کردستان ۲۴ نیز گزارش داد که مسرور بارزانی در دیدار با هاکان فیدان در سه محور با او به رایزنی پرداخته است: توسعه روابط منطقه کردستان عراق با ترکیه، مسائل اقتصادی و تبادلات تجاری، تحولات سیاسی عراق و شرایط سیاسی کلی این منطقه.

به نوشته این وبسایت، سفر رئیس دولت منطقه کردستان عراق برای ناظران سیاسی در ترکیه، به خصوص در حیطه توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو طرف قابل توجه است.

این سفر همچنین در شرایطی صورت می‌گیرد که حملات ترکیه به شمال استان دهوک و استان نینوا جایی که عناصر پ.ک.ک مخفی شده‌اند، همچنان ادامه دارد. همزمان نیروهای ارتش عراق با همراهی پیشمرگه چندین هفته است که برای پاکسازی عناصر پ.ک.ک در اردوگاه مخمور، اقدام کرده‌ و در اطراف اردوگاه مراکز ایست و بازرسی برپا کرده‌اند.

این اردوگاه در ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرق موصل و ۷۰ کیلومتری غرب اربیل و در ۱۸۰ کیلومتری مرز عراق و ترکیه واقع شده است.

به گفته یک مقام دولت منطقه کردستان عراق در شهر اربیل، ارتش عراق بر اساس تفاهم بین بغداد و اربیل در خصوص توقف گسترش فعالیت‌های شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و کنترل بر مناطقی تحت نفوذ آن‌ها، این عملیات را آغاز کرده است، عملیاتی که بخشی از تعهدات عراق به ترکیه در جریان سفر «محمد شیاع السودانی» به آنکارا در ماه مارس گذشته به شمار می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    4 4
    قابل توجه اون بدذات هایی که دل به بارزانی بستن که ازشون حمایت کنه :احمق های نامحرم خانواده بارزانی امثال شما رو فقط برای امتیاز گیری از همسایه ها جا داده و به محض گرفتن امتیاز مث خیار چمبر شما رو میفروشه تا خر خور بشید 🤪
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      شما مثل اینکه تو جنگل زندگی می کنید اما تمام کشورها و سیاست مدار ها با هم رفت و آمد دارن حتی باهم دشمن هم باشند
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      چی میگی ت؟؟ فارسی یک بفهمیم .
  • ابی از اصفهان IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    5 0
    بارزانی ها باترکیه دستشون توی یک کاسه است، دور قبل هم مسعود بارزانی وارد کمپین تبلیغاتی اردوغان در دیاربکر شد این بارهم نچیروان بارزانی از اردوغان حمایت کرد بارزانی ها طرفداران سرسخت ترکیه واردوغان هستند ومتاسفانه ضد ایران هستند، درکل بارزانیها وکرمانجهای دهوک زاخو واربیل طرفداران سرسخت ترکیه هستند
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      3 1
      رفت برای دستبوسی ارباب خان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس