کد خبر 1431256
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

از تهران سوغاتی چی ببریم؟

همیشه آوردن سوغاتی یک رسمی شیرین و دلپذیر است که به‌صورت عامیانه در میان ایرانیان رواج دارد. اگر در فکر تهران‌گردی هستید و می‌خواهید جاهای زیادی را برای خرید سوغاتی بگردید، باید ابتدا به فکر اقامتگاهی مناسب برای رفاه و استراحت خود باشید.

هتل ارزان در تهران بسیار زیاد است که مهم است یک تیم پشتیبانی قوی آن را به شما پیشنهاد داده و راهنمایی‌تان کند.

وب‌سایت یا اپلیکیشن اسنپ روم به همین منظور، در صفحه مهمانپذیر تهران بهترین اقامتگاه‌ها را به شما نمایش می‌دهد تا بر اساس نیاز و بودجه اقتصادی خود بهترین را برای رفاه و استراحت خود برگزینید.

قیمت مسافرخانه در تهران در رنج‌های مختلفی قرار دارد که شما انواع زیادی از مسافرخانه‌ها را تنها با چند جستجوی ساده می‌توانید ببینید. حالا می‌خواهیم بدانیم که اصلا استان تهران سوغاتی دارد یا خیر؟ اگر دارد از تهران چی سوغاتی ببریم؟

۱. نقاشی روی چرم

نقاشی‌هایی که روی چرم هستند، طرف‌داران بسیار زیادی دارند. شاید امروزه زیاد دیده باشید که انواع و اقسام زیادی از این نقاشی‌ها در هرجایی وجود دارد.

اما اصیل‌ترین و زیباترین نقاشی روی چرم مربوط به هنر دست ایرانیان در تهران است. این مدل نقاشی بر روی چرم طرف‌داران بسیار زیادی در داخل و خارج از کشور دارد.

این سوغاتی از زمان پهلوی در ایران رواج یافته و یک هنری زیبا از ایرانیان را به رخ می‌کشد. خوبی این نقاشی‌ها آن است که شما به‌راحتی تمام می‌توانید اندازه و سایزهای مختلفی از آن را پیدا کرده و سفارش دهید.

البته لازم به ذکر است که نقاشی روی چرم یکی از گران‌ترین و مرغوب‌ترین سوغاتی‌های کشور به شمار می‌رود.

  • از گردش در شهری زیبا که مهد هنر ایرانیان است، هرگز سیر نخواهید شد. با انتخاب هوشمندانه یک هتل ارزان در تهران، در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

از تهران سوغاتی چی ببریم؟

۲. لباس‌های چرمی

لباس‌های چرمی که انواع و اقسام آن در شهرهای مختلف کشور زیبایمان ایران دیده می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی برای سوغاتی باشد.

بهترین چرم‌ها در تهران تولید می‌شوند که برای تهیه آن نیازی نیست مغازه‌ها را بگردید. کافی است یک سر به ضلع جنوبی میدان فردوسی پایتخت بزنید.

خیاط‌ها مستقیما در همان جا مشغول دوخت‌ودوز و هنرهای ظریف هستند. شما می‌توانید از این مرکز، بهترین و خوش‌قیمت‌ترین لباس‌های چرمی را تهیه کنید.

در اینجا منحصر بودن و ظریفانه‌ترین لباس‌ها به چشم می‌خورند. شما می‌توانید انواع مختلفی از لباس‌های چرمی مانند دستکش، لباس، شلوار، کاپشن، کلاه و حتی کفش نیز تهیه کنید.

۳. آب‌نبات‌قیچی

حتما در بقچه‌های پدربزرگ و مادربزرگ خود زیاد از این آب‌نبات‌ها دیده‌اید که وقتی از تهران برمی‌گشتند یک‌مشت پر در دست شما می‌ریختند! آب‌نبات‌ها سوغات اصلی تهرانی‌هاست.

فراوانی این سوغاتی در شهر ری دیده می‌شود. معمولا زائران حرم مطهر شاه عبدالعظیم، پس از زیارت به‌عنوان تبرک از بازار شهر ری با خود برای سوغاتی می‌آوردند.

البته امروزه جاهای مختلف دیگر در کشور هم از این آب‌نبات‌ها به فروش می‌رسد؛ اما مرکز اصلی آن شهر ری تهران است. اگر برای زیارت به شهر ری رفتید، حتما از بازار آن جا این آب‌نبات‌های خوشمزه را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید.

  • در سمت جنوب شهر، انواع مختلفی از مهمانپذیر تهران وجود دارند که دسترسی بسیار راحتی به نقاط مختلف شهر دارید. شما می‌توانید به‌راحتی و باتوجه‌به موقعیت مدنظر خود یک مهمانپذیر دلخواه را با چند کلیک از سایت انتخاب کنید.

۴. شیشه‌گری‌های هنری

شاید با خود فکر کنید که شیشه‌های هنری و زیبا که طرح‌های جذاب روی آن‌ها حک شده محصول اصفهان باشد! اما باید بگوییم خیر، این شیشه‌های دکوراتیو محصول پایتخت کشور است.

هرچند در شهرهای دیگر ایران این هنر زیبا به چشم می‌خورد؛ اما تهرانی‌ها تولیدکننده اصلی این‌چنین شیشه‌گری‌هایی هستند.

شیشه‌های فرم داده شده که در شهر ری تهران پیدا می‌شوند، می‌توانند یک سوغاتی زیبا برای عزیزانتان به شمار بروند.

یک طرحی خلاقانه و شگفت‌انگیز از هنر دست ایرانیان که تماشای آن همیشه تداعی‌کننده خاطرات شما برایشان خواهد بود.

۵. سوهان

تا اسم سوهان به میان بیاید شاید به یاد شهر قم بیفتید. اما خوشمزه‌ترین سوهان ایران در بازار قدیمی شهر ری تهران یافت می‌شود.

 اگر می‌خواهید یک خوراکی شیرین و دلپذیر به‌عنوان سوغات ببرید سوهان تهران بهترین گزینه خواهد بود. این سوهان نسبت به سوهان‌های شهر قم شیرینی کمتری داشته و از لحاظ رژیمی سالم‌تر است.

خیلی‌ها معتقد هستند که اصل این شیرینی از تهران به قم رفته است. در زمان ناصرالدین‌شاه این سوغاتی بسیار باب شد و به یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها در سطح خاورمیانه تبدیل شد.

  • باتوجه‌به بودجه اقتصادی خود و بررسی قیمت مسافرخانه در تهران، دیگر نگران اسکان خود نخواهید بود. همچنین می‌توانید از خدمات خودرویی و تخفیفات متنوع نیز بهره‌مند شوید.

سخن آخر

از تهران سوغاتی چی ببریم؟

تهران متنوع‌ترین سوغاتی‌های کشور را در دل خود جای‌داده است و ما تنها انگشت‌شمارترین آن‌ها را برای شما شرح دادیم.

اگر به تهران سفر کردید و میهمان این شهر زیبا بود، فراموش نکنید که با رزرو هتل ارزان در تهران در سایت جامع اسنپ روم، می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

پشتیبانی 24 ساعته این سایت که در زمینه گردشگری و رزرو اقامتگاه تجارب بسیار زیادی دارد، در پیداکردن مناسب‌ترین مهمانپذیر تهران کمک خواهد کرد.

 قیمت مسافرخانه در تهران بسیار متنوع است؛ اما شما باتوجه‌به بودجه اقتصادی خود خواهید توانست بهترین اقامتگاه را با امنیتی مطمئن و بهداشتی کامل رزرو کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس