کد خبر 14270
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۴

«رضا استادي» مدير روابط عمومي سريال مختارنامه در گفتگو با ابنا به برخي شايعات و ابهامات درباره اين سريال پاسخ گفت.

به گزارش مشرق، وي به برخي تبليغات سوء عليه اين سريال اشاره کرد و گفت: «پروژه‏ي مختارنامه از ابتداي ساخت تاکنون با اظهارنظرها و شيطنت‏هايي مواجه بوده است که هدف آنها مقابله با اصل اين سريال است؛ در حالي که کارگردان مختارنامه بسيار دقت کرده است که موضوع خلاف شرع و عرف در آن نمايش ندهد».
استادي درباره نظارت مذهبي بر اين سريال اظهار داشت: «داوود ميرباقري کارگردان و نويسنده متن نهايي مختارنامه، براي ساخت اين سريال با کارشناسان، مورخان، روحانيون و افراد مطلع زيادي گفت‏وگو کرد؛ و در آخر نيز به همراه "حجت‏الاسلام والمسلمين رسول جعفريان" ـ که در اين پروژه به عنوان مشاور و محقق تاريخ اسلام حضور داشت ـ طي سفر به قم و ديدار با علماء، نظر آنها را در خصوص اين اثر جويا شد. ديدگاه‏هاي مختلفي درخصوص شخصيت مختار و اين مقطع تاريخي وجود داشت که در مرحله نگارش مورد توجه واقع شد و در نهايت، متن اصلي نيز براي مطالعه و تأييد در اختيار برخي از بزرگان قرار گرفت و نظرات آنها مورد توجه قرار گرفت».
او درباره‏ي نشان دادن چهره‏ي شخصيت‏هاي مقدس در اين سريال نيز گفت: «چهره حضرت زينب(س) و حضرت علي اکبر(ع) نشان داده نمي‏شود. تنها چهره‏ي حضرت ابوالفضل(ع) در اين سريال به تصوير کشيده شده است. اين امر هم با نظر و موافقت آقاي عزت الله ضرغامي رييس سازمان صدا و سيما صورت گرفت. قطعاً ايشان نيز ملاحظات فراواني را لحاظ کرده‏اند و به عنوان رييس رسانه ملي، بر اين مسأله نظارت داشته‏اند».
مدير روابط عمومي سريال مختارنامه، «کاوه فتوحي» را بازيگر نقش حضرت ابوالفضل العباس(ع) معرفي کرد و توضيح داد: «وي دوره‏هاي مختلفي را زير نظر چند مربي گذراند تا براي حضور در اين نقش مهم آماده شود. ضمن آنکه به دليل اهميت و حساسيت اين نقش، تاکنون هيچ تصويري از چهره‏ي اين بازيگر منتشر نشده و اساساً اين موضوع رسانه‏اي نشده است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس