کد خبر 141581
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱

هم اکنون 2هزار کیلومتر خط لوله گاز ترش مورد نیاز شرکت نفت و گاز پارس در فازهای جدید پارس جنوبی است که 800 کیلومتر از این خطوط در داخل کشور تولید و 1200 کیلومتر نیز از خارج وارد می شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پس از مدت های طولانی که ایران وارد کننده لوله گاز ترش بود بالاخره قدم های اولیه برای تولید این لوله ها در داخل کشور برداشته شد به طوری که مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز پارس در ماه گذشته رسما اعلام کرد به هیچ عنوان واردات لوله گازترش دیگر انجام نخواهد شد و از این به بعد قصد داریم این لوله ها را با کمک بخش خصوصی در داخل کشور تولید و استفاده کنیم.

این گزارش حاکی است، اولین مناقصه داخلی خرید لوله های گاز ترش نیز به طول 800 کیلومتر در ماه گذشته برگزار شد که قرار است یک کنسرسیوم متشکل از شرکت های خصوصی داخلی اقدام به تولید و ساخت این لوله ها با استاندارد روز جهانی کند که در پارس جنوبی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

هم اکنون حدود 2 هزار کیلومتر لوله گاز ترش مورد تقاضای شرکت نفت و گاز پارس است که قرار است در دریا استفاده شود که با مذاکرات انجام شده با بخش خصوصی مقرر شده است که 800 کیلومتراز این خطوط در داخل کشور و 1200 کیلومتر باقی مانده نیز از خارج کشور وارد شود.

براساس این گزارش در مذاکرات صورت گرفته مقرر شده است همه لوله های گاز ترش تولید داخل پس از اتمام فازهای پارس جنوبی در مناطق مرکزی مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس