اعتراض برخی صنایع مصرف‌کننده مس از جمله انجمن مولیبدن نسبت به گران‌فروشی این فلز در کشور، نامه‌نگاری مسئولان وزارت صنعت را برای حل این مشکل به دنبال داشت.

به گزارش مشرق  به نقل از فارس ، در پی اعتراض تولیدکنندگان مولیبدن نسبت به عرضه مس با قیمت‌ بالا در داخل، حسن رادمرد سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی روز گذشته در نامه‌ای به سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس از وی خواست تا به منظور تنظیم بازار صنایع پایین‌دستی مس و تداوم تولید و صادرات این بخش، در تأمین مواد اولیه مورد نیاز آنها همکاری داشته باشند.

در این نامه آمده است:

احتراماً همانگونه که آگاهی دارید،صنایع پایین دستی سولفور مولیبدن اخیراً برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود (سولفور مولیبدن) با مشکلاتی مواجه شده به طوری که طی چند هفته گذشته نتوانسته‌اند نسبت به خرید محصول یاد شده اقدامی را به عمل آورند.

با عنایت به فعل و انفعالات اخیر بازار مولیبدن و ضرورت ایجاد هماهنگی در امر عرضه و فروش هر چه بیشتر محصولات مزبور از طریق بورس کالا و رفع موانع و مشکلات موجود در جهت تنظیم بازار کالاهای مزبور و از طرفی تداوم تولید و صادرات اشتغال محور، به ویژه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، لطفاً دستور فرمایید به منظور پیشگیری از هرگونه خلل در تولیدات صنایع مذکور مساعدت لازم مبذول فرمایند.

* تعیین تکلیف در ستاد تنظیم بازار

به دنبال ارائه این نامه به شرکت ملی مس، امروز علی نصیری طوسی رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مولیبدن در نامه‌ای به مفتح قائم مقام اجرایی وزیر صنعت درخواست تحویل مواد اولیه (سولفور مولیبدن)‌ تا تعیین تکلیف در ستاد تنظیم بازار را مطرح کرد.

در این نامه آمده است:

با سلام و صلوات پیرو مذاکره حضوری و تعطیلی 45 روزه واحدهای تولیدی که منجر به تعطیلی کارخانجات مولیبدن با 1700 کارگر (مستقیم) شده است، خواهشمند است جهت خروج از تعطیلی و تداوم اشتغال دستور فرمایید تا تعیین تکلیف و روش قیمت‌گذاری (تعیین نرخ ارز قیمت‌گذاری) سولفور مولیبدن انباشته شده در کارخانه مس را به روش قیمت‌گذاری قبلی 19 اردیبهشت 91 به صورت امانی تحویل واحدها فرمایند. بدیهی است پس از تعیین قیمت توسط کارگروه تنظیم بازار نسبت به توسط حساب، آن واحدها اقدام خواهند نمود.

* استمرار گران‌فروشی سولفور مولیبدن

در عین حال رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مولیبدن در نامه‌ای به سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، تشکیل کارگروه تنظیم بازار با هدف جلوگیری از استمرار تعطیلی کارخانه‌های مولیبدن را خواستار شد.

در این نامه آمده است: ضمن ابراز خوشحالی از ملاقات حضوری حضرتعالی که مقرر گردید مشکل گرانی سولفور مولیبدن ( که ماده اولیه مورد نیاز این صنعت است) مرتفع گردد باید به اطلاع برسانم که متاسفانه تا کنون هیچ گشایشی صورت نگرفته است و این ماده همچنان با نرخ آزاد در بورس کالا عرضه می‌شود. از آنجا که استمرار تعطیلی کارخانجات مولیبدن موجب خسارت عمده‌ای در ابعاد مالی، کارگری، بانکی و بازار فروش آنان می‌شود که شروع به کار مجدد این کارخانجات را با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد ساخت خواهشمند است با توجه به حساسیت موضوع دستور فرمایید تا در اسرع وقت کارگروه تنظیم بازار نسبت به بررسی موضوع و تصمیم گیری لازم تشکیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس