پاداش‌های میلیونی به مدیران شرکت‌های بورسی و در پی آن شایعاتی مبنی بر برکناری مدیرعامل شرکت ملی مس یادآوری برکناری مدیرعامل مخابرات به دلیل دریافت پاداش صد میلیونی از مجمع آن شرکت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ،در شرایطی که وضعیت بورس طی روزهای اخیر به شدت نگران کننده شده و طی دو ماه اخیر بیش از 11 میلیارد دلار از ارزش آن کاسته شده پاداش‌های میلیونی به مدیران شرکت‌های بورسی موجب برخی اعتراضات از سوی سهامداران حقیقی و واکنش سهامداران دولتی به تصویب این پیشنهادها در بازار شده است.

پاداش‌های میلیونی به مدیران شرکت‌های بورسی از جمله پاداش 550 میلیونی به مدیران شرکت ملی مس و 450 میلیونی به مدیران بانک کارآفرین و در پی آن شایعاتی مبنی بر برکناری مدیرعامل شرکت ملی مس یادآوری برکناری مدیرعامل مخابرات به دلیل دریافت پاداش یک میلیارد ریالی از مجمع آن شرکت است.

طی روزهای گذشته مجمع شرکت ملی مس پاداش 550 میلیونی تومانی را برای اعضای هیأت مدیره خود به تصویب رساند و این در حالیست که اغلب اعضای هیأت مدیره این شرکت از جمله مدیران فعال در حوزه دولتی از جمله در سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران؛ شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و یا صندوق بازنشستگی مس هستند.

در پی این اتفاق برخی خبرها از تغییر مدیرعامل شرکت ملی مس خبر می‌داد تا بار دیگر موضوع برکناری مدیرعامل شرکت مخابرات که برخی دلیل اصلی آن را دریافت پاداش صد میلیونی اعلام کردند؛ در بین سهامداران مطرح شود.

 نگاهی به مجامع دو سال اخیر مس نشان می‌دهد پاداش هیأت مدیره این شرکت طی این دو سال از 4 میلیارد ریال ابتدا به 5 میلیارد ریال و در سال جاری به 5.5 میلیارد ریال رسیده که از افزایش حدود 40 درصدی حکایت دارد. در مجمع خرداد ماه امسال شرکت ملی مس همچنین حق حضور 500 هزار تومانی اعضاء غیر موظف هیأت مدیره به ازای هر دو ماه، تعیین شد.

اگرچه خبر تغییر مدیرعامل شرکت ملی مس تکذیب شده است اما به نظر می رسد تصویب پاداش های چند صد میلیونی برای مدیران شرکت های بورسی طی روزهای اخیر و با رسید به فصل مجامع به اعتراض سهامداران حقیقی در بازار منجر شود.

مشرق به منظور روشن شدن اذهان عمومی از تصویب ده‌ها میلیارد تومان پاداش به هیأت مدیره شرکت‌های بورسی و اطلاع رسانی شفاف در این زمینه طی روزهای آینده جدول کامل پاداش‌های پرداخت شده به مدیران این شرکت‌ها را منتشر خواهد کرد.


جوابیه شرکت ملی مس :

پیرو درج خبر مربوط به پاداش 550 میلیونی به مدیران مس ، ذیلا جوابیه این شرکت حضورتان ارسال میگردد: :

با توجه به برگزاری مجمع این شرکت در تاریخ 91.04.04 به اطلاع میرساند پاداش تصویب شده مربوط به اشخاص حقوقی میباشد (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت ، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و صندوق بازنشستگی مس) که این اطلاعات در سایت بورس تهران قابل دسترسی میباشد و ارتباطی با اشخاص حقیقی که به نمایندگی از این موسسات در هیئت مدیره عضو هستند ندارد .

توضیحات مشرق :

مطابق ماده 134 و 241 قانون تجارت پرداخت حق حضور در جلسات و همچنین پاداش هیات مدیره باید به تصویب مجمع عمومی عادی سالانه برسد. منظور از اعضای هیات مدیره هم، افراد حقیقی هستند که به نمایندگی از سهامدار حقوقی در شرکت سمت هیات مدیره را بر عهده دارند. در تمامی مجامع برگزار شده هم مطابق قانون، پاداش به اعضای هیات مدیره که افراد حقیقی هستند می رسد. مشخص نیست منظور جوابیه فوق از اینکه پاداش مربوط به اعضای حقوقی شرکت ملی مس است؛ چیست؟ در نهایت این پاداش به جیب 5 نفر عضو هیات مدیره شرکت ملی مس رفته و قطعا غیر از این نیست. در خبر مشرق نیز تاکید شده است مبلغ 550 میلیون تومان سود به اعضای هیات مدیره شرکت ملی مس پرداخت شده است که رقم چشمگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامي ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    0 0
    به زودي فايل صوتي اظهارات اين فرد عليه اسفنديار رحيم مشايي كه از سوي يكي از اعضاي دفتر وي تهيه شده است در يكي از سايت ها منتشر مي شود.
  • محمد ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    0 0
    نکته جالب یکی از معاونین حامی مشایی اردشیر سعد محمدی چندی پیش نسبت به اعتراض های وی به اقدامات و خرده فرمایشات مشایی معترض شده بود که در پی این اعتراض سعد محمدی وی را عزل کرد به نظر می رسد هجمه های اخیر علیه سعد محمدی به دلیل اعتراضات مخفی و محفلی وی علیه مشایی باشد.
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    0 0
    این پاداش های نجومی از اولین نشانه ها و البته عوامل بروز بحران اقتصادی غرب و ورشکستگی شرکت های غربی بود. باید به شدت مراقب بود
  • کارمند سازمان توسعه تجارت ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    با سلام سازمان توسعه تجارت که از سازمان های وزارت صنعت معدن تجارت می باشد با بیان مشکلات بودجه ای از پرداخت های قانونی به کارمندانش سرباز میزند درحالیکه در هفته های گذشته مبلغ 3 تا 8 میلیون به اذعان خود مدیران آن سازمان تحت عنوان پاداش پرداخت کرده است تا به کی ظلم را باید تحمل کنیم؟
  • کارمند ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    در مورد سازمان توسعه تجارت من اینطور شنیده ام که در زمان اجلاس سران عدم تعهد که ناچار شدند به خاطر امنیت اجلاس نمایشگاه و سازمان را تعطیل کنند، کارمندان این سازمان چند روز به صورت دورکار درآمدند و اکثر اداره های سازمان در این مدت وظایف خود را در منزل انجام دادند. پولی که در کامنت فوق به آن اشاره شده
  • کارمند ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    ادامه: در واقع پاداشی بود که ریاست جمهوری به این کارکنان داد. مدیران متعهد سازمان بعد از دریافت پول تصمیم گرفتند آنرا عادلانه بین خودشان تقسیم کنند و بدون درج هیچ سندی در امور مالی صدای آن را در نیاورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس