کد خبر 128486
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه یک متر لوله هم از خارج کشور وارد نشده است، از خرید لوله های انباری سازندگان داخلی در تمامی پروژه‌های صنعت گاز خبر داد.

به گزارش مشرق ، مصطفی کشکولی در گفتگو با مهر درباره اظهارات اخیر یک نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر واردات گسترده لوله‌های گاز بی‌کیفیت و کهنه از برخی کشورهای اروپایی، گفت: شرکت ملی گاز ایران حتی یک متر لوله هم از خارج کشور وارد نکرده است.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه در سالهای گذشته حتی به جای واردات لوله حمایت‌های گسترده‌ای از لوله سازان داخلی به عمل آمده است، تصریح کرد: برای اجرای تمامی پروژه‌های انتقال و گازرسانی از لوله‌های ساخت داخل استفاده شده است.
 
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه سال گذشته حتی تمامی لوله‌های انباری در کارخانجات لوله سازی توسط شرکت گاز خریداری شده است، اظهار داشت: لوله سازان از بانکها وام کلانی گرفته بودند که شرکت گاز با خرید لوله‌ها کمک قابل توجه‌ای به سازندگان داخلی کرد.
 
در همین حال شرکت نفت و گاز پارس هفته گذشته با اشاره به رونمایی از نسل جدید جدید لوله انتقال گاز ترش فازهای پارس جنوبی توسط سازندگان داخلی، اعلام کرده است: خرید خارجی لوله گاز ترش توسط پیمانکاران شاغل در پارس جنوبی ممنوع شد.
 
برای اولین بار در صنعت نفت با مشارکت سازندگان داخلی امکان تولید لوله‌ها و اتصالات آلیاژی از جمله، فلنج‌های اینکونل در داخل کشور فراهم شده است.
 
پیش بینی می شود به زودی خط تولید لوله‌های اینکونل و لوله  CRA دارای 13 درصد کروم در داخل کشور تولید شود، ضمن انکه اخیرا اولین تولیدکننده لوله‌های گازی اینکونل کشور را مورد تایید فنی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس