کد خبر 11018
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱

وزير امور اقتصادي و دارايي در اجلاس ماهانه شوراي عالي استان‌ها پس از توضيحاتي مفصل درباره ضرورت اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها خاطر نشان کرد: در اين سال‌ها راهکارهاي زيادي براي اصلاحات اقتصادي کشور ارائه مي‌شد که يا نشدني بود يا منجر به اجحاف مي‌شد و يا اصلا

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، سيد شمس‌الدين حسيني با بيان اينکه براي اجراي اين طرح نيازمند آگاهي و همراهي مردم هستيم، افزود: يکي از ارگان‌هايي که در تعامل مستقيم با مردم و برآمده از خود آنها هستند و مردم حرفشان را مي‌خوانند، همين شوراها و شهرداري‌ها هستند و ما براي اجراي اين طرح و پيوست اجتماعي آن نيازمند کمک شوراها هستيم.
وي با اشاره به برخي از جوسازي‌ها در مورد اشکالات احتمالي اجراي اين قانون گفت: وقتي موضوعي تبديل به قانون شده ديگر نبايد در مورد ضعف آن جو سازي کرد، اما در حال حاضر بسياري از رسانه‌ها نسبت به پيدا کردن نقاط ضعف آن اقدام مي‌کنند، در حالي که موفقيت و يا درست اجرا نشدن آن مستقيما با زندگي مردم در ارتباط است.
حسيني اضافه کرد: اگر اين نگاه وجود داشته باشد که چون به فردي راي نداده‌ايم اين دولت دولت ما نيست و يا دلمان از موفق نبودن آن خنک مي‌شود و براي ما فرقي هم ندارد، بسيار ضرر خواهيم کرد، چرا که در نهايت اجرايي نشدن اين طرح درد بيشتري را به مردم تحميل مي‌کند و ما مي‌خواهيم اين درد را حل کنيم.
وي با اذعان نسبت به اين که ممکن است در مسير اجرا مشکلات و کاستي‌هايي وجود داشته باشد، افزود: اين ضعف‌ها در همه طرح‌ها وجود دارد، اما قطعا راه اصلاح و بهبود اوضاع بسته نيست و با توجه به اينکه هدف و برنامه‌ريزي اين طرح در جهت عدالت است، قطعا همکاري زيادي از سوي مردم خواهيم داشت.
وزير اقتصاد خطاب به رسانه‌ها همراهي و آگاهي بخشي آنها براي مردم را خواستار شد و گفت: از آنها مي‌خواهم که در مورد اين مساله خود را يک ايراني بدانند، نه تنها يک ژورناليست؛ اما متاسفانه اين روزها در رسانه‌ها صداهايي را مي‌شنويم و حرفهايي را بيان مي‌کنند که تنها به دنبال نشان دادن نقاط ضعف است، در حالي که ما از شما مي‌خواهيم فوايد و نقاط قوت طرح را به مردم يادآوري کنيد تا گمراه نشوند.
وي در توضيح ضرورت اجرايي اين طرح براي جراحي اقتصادي ايران، اظهار کرد: در اين سال‌ها بيش از يک سوم درآمدهاي کشور به صورت مستقيم و غيرمستقيم براي يارانه اختصاص يافته، در حالي که تنها هشت درصد از درآمد کشور از محل ماليات تامين مي‌شود و دولت براي جبران اين فاصله در تامين درآمدهاي خود نفت ‌فروشي کرده و در نهايت عوايد فروش نفت به صورت نقدينگي وارد اقتصاد شده و تورم‌هاي بسيار زيانبار را ايجاد کرده است.
در ادامه اين جلسه وزير اقتصاد به سوالات اعضاي شوراي عالي استان‌ها در مورد چگونگي اجرا و برخي از ابهامات هدفمندي يارانه‌ها پاسخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس